|
שאלה לדוד סיון | |||
|
|||
הבה נניח שאתה צודק,ואכן הפטנט של המועצות האזוריות איננו אלא דרך לתת לגופים כמו בתי המלון או הקמ''ג שרותים יעילים מגוף קטן ויעיל,להבדיל מהפקידים של דימונה. מדוע שלא נאמץ את הפטנט המופלא הזה לכל יתר חלקי הארץ.כל המפעלים החשובים,בתי המלון והגופים הגדולים יועברו למועצות אזוריות דמויות תמר שבנגב,כל הכסף יחזור אליהן כשירותים במקום להתבזבז על משכורות של פקידים ושלום על ישראל. למה צריך מפעלים שישלמו ארנונה לעיריה מפלצתית כמו של ת''א,ר''ג,פ''ת או רמה''ש? נקים מועצה אזוריות בגוש דן שתקבל מליארדי ש''ח ארנונה,במועצה הנ''ל יגורו 2000 בני אדם לכל היותר,והנה נפתרה הבעיה.כל המפעלים הגדולים יקבלו שרות למופת. מדוע צריכים 1300 בני אדם לחלוש על 5 אחוזים משטחה של מדינת ישראל,ללא קשר לקמ''ג או למלונות? האם הקונספט מאחורי התופעה מקובל עליך? הרעיון הוא כזה : מקימים עיר שבה גרים נאמר 40 אלף תושבים,שמה בישראל מועצה מקומית א',לרשותה שטח X.מסביבה,חיים להם 1000 בני אדם במועצה אזורית המקיפה את המועצה המקומית א',ששמה מועצה אזורית ב'. אם א' רוצה להתפתח,אין לה ממש לאן כי כל השטח נמצא ברשות ב'.כך,השטח הזמין לבניה ברשות ב' מגדיל את ערכו בצורה תלולה,לא בגלל חוכמה,מזל,כשרון,תעוזה או ראית הנולד. הערה למשה : ציפיתי ממך,כפקידון ממוצע,לקצת יותר,איך נאמר,אחוות פקידים.דימיתי אותך מגן בלהט על נחיצותם של הפקידים (לצלילי האינטרנציונל הסוציאליסטי ברקע).מה קורה לכם השמאלנים? אתם מתחילים להשמע כמו טומאש משינוי. | |||
_new_ |
אולי כדאי שתקרא לפני שאתה כותב | |||
|
|||
אני לא עסקתי כאן בצדק או בפטנטים אלא הצגתי מצב מסויים שקיים בארץ עם הסתכלות ספציפית על האזור שגבי בחן קרא לו הנגב המזרחי. המבנה המוניציפאלי לא מבוסס רק על מספר אנשים. ישנם גם הערכים (למשל שטחים פתוחים, פיזור אוכלוסיה, מה קיים כבר בשטח ועוד) שעליהם ביקשה מדינת ישראל לשמור כאשר נקבע המבנה המוניציפאלי. אני, גם חושב שאז נושא הארנונה היה שולי ביותר, אם בכלל. לכן כאשר חושבים לפתוח את הנושא לחשיבה חדשה צריך להתחיל עם סדר עדיפויות של הערכים המהותיים. אחר כך יהיה קל לפתור את השאלה של הגדלים הגיאוגרפיים. אם ישאלו אותי אומר שהשאלה מי ישלוט במקורות הארנונה הרבה פחות חשובה מסדר העדיפויות של השימושים. מדוע שלא תאמץ את הגישה שלך ותעביר את כל תשלומי הארנונה בירושלים לעיריית דימונה? | |||
_new_ |
ירושלים לא מקיפה | |||
|
|||
את דימונה.אנשי דימונה לא עובדים ברובם בירושלים. ירושלים לא מפריעה לדימונה להתפתח.יש מתאם סביר בין שטחה של ירושלים לגודל האוכלוסיה. הייתי בהחלט מצרף את מבשרת לירושלים,אם כבר. לגבי תמר,דימונה תשמור על השטח לא פחות טוב מ 1300 אנ''ש מהמועצה האזורית תמר,גליל עליון,אילות,כפר יונה..... | |||
_new_ |
מה זה שייך איפא עובדים אנשי דימונה? | |||
|
|||
מקובל בארץ שארנונה אתה משלם איפא שאתה גר ולכן הטיעון שתושבי דימונה עובדים בשטחה של המועצה האזורית הוא לא ממש רלוונטי. אם הוא רלוונטי הרי יכולת לדרוש שתושבי חיפה שעובדים בתל אביב ידרשו סיפוח של המקומות בהם הם עובדים לעירייה בה הם גרים. בעצם אותם עשרות אלפים שעובדים (מחדרה, נתניה, אשדוד ועוד) יכולים לדרוש להעביר את הארנונה שמשלמים המשרדים והמפעלים בהם הם עובדים לעירייה בשטחה הם גרים. בקיצור הרעיון לשינוי חלוקת שטחים לא יכול לעמוד על הנימוק שאתה מציג. כבר אמרתי שכל רעיון לשינוי צריך להיות מבוסס על נימוקים יותר רציניים מאשר ''מקורות כספיים''. ובתוך זה צריך לבחון את הנימוקים שעל פיהם חילקו את השטחים בפעם קודמת. דבר אחרון: כבר יש החלטה להעביר לעיריית דימונה שטחים שברשות מועצה תמר ומי שמעכב זאת כבר יותר משנה וחצי זו דווקא העירייה. יתכן שזה רומז שהם לא יודעים לקחת אחריות..... | |||
_new_ |
תקרא את מה שכתבתי | |||
|
|||
לא טענתי כי עבודה של פלוני במקום אלמוני,מהווה עילה לסיפוח מוניציפלי של השטח עליו קיים מפעל אלמוני לרשות המוניציפלית בה גר פלוני. אני פשוט מצביע על המודל של שנות ה 50 שעדיין עימנו.המודל שגרס כי הפרולטריון יגור במקומות משלו (רצוי בפריפריה) ואילו המפעלים ויתר בורות השומן (כמו אתרי התיירות,זכיונות...) יהיו מסגרת נפרדת המיועדת לאנ''ש. כך נבנו כמעט כל המפעלים בקיבוצים,כאשר העובדים חיו בנפרד בעיירת הפיתוח ליד.לעולם זה לא היה להפך. המועצות האזוריות קיימות כדי לוודא שהשטח הרב ישאר בידי אנ''ש והעיירות בפריפריה יהיו לא יותר ממאגר של כוח אדם זול,דל בשטח וללא מקורות הכנסה משלו. | |||
_new_ |
קראתי | |||
|
|||
הממ... אני גר בעיירה מיתר (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%A...). זו עיירה פריפרית לבאר שבע. היא מדורגת גבוה על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. רוב התושבים עובדים בבאר-שבע. אני, לדוגמא, עובד בערד. אז אולי כדאי שבאר-שבע וערד ישלמו למועצה המקומית מיתר, למרות שספק אם הדבר ישפר באופן משמעותי את הדירוג על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. | |||
_new_ |
משרותי בפיקוד הדרום | |||
|
|||
אני מכיר היטב את הגטאות היאפים שמאלנים ששמם מיתר ועומר. הקמתם היתה טעות היסטורית. | |||
_new_ |
הקמתם היתה טעות היסטורית | |||
|
|||
אבל טעות מוצלחת וחיובית ביותר, יש לומר. | |||
_new_ |
טעות היסטורית? | |||
|
|||
אתה שירתת בפיקוד הדרום במיתר או בעומר?? נראה שהצהרה כל כך דבילית נועדה בראש ובראשונה כפרובוקציה, ולא כדי לומר משהו מהותי. בכל אופן, כ-40 שנה מפרידות בין הקמת עומר לבין הקמת מיתר, כך שנראה שלא מדובר באותה טעות. מה גם שכל אחד מהיישובים הוקם בתנאים אחרים, על רקעים אחרים ומתוך כוונות שונות לחלוטין. | |||
_new_ |
אתה הוא זה שבמקום לקרוא .. עושה משהו אחר | |||
|
|||
מה שכתבת אמר שמועצה אזורית תמר מפריעה להתפתחות של דימונה - זה לא נכון. מה שכתבת לא לקח בחשבון (כי לא קראת) שכבר שונתה החלוקה והמימוש מעוכב בגלל עיריית דימונה. מה שכתבת מייחס קשר לענייני ארנונה ומקום העבודה של אנשים - זה עדין לא כך בשום מקום בארץ. עד עכשיו רוב ההתבטאויות שלך בפתיל הן ניסיון לא ממוקד לפגוע במה שאתה קורא שמאל. בהקשר הזה ברוב המקומות העובדות לא ממש הפריעו לך. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |