|
אתה צודק אשכנזי וגם אתה (האחרים) צודק כדברי הרב | |||
|
|||
הניתוח של אשכנזי נכון, אבל חסר. התמונה יותר מורכבת ואני אנסה להציג את מורכבותה. יש בארץ מעל מליון יוצאי ברית המועצות, חלקם לא יהודים. רובם, נגד ויתור על שטחים, נגד סוציאליזם, בעד כלכלה חופשית, נגד הדת (בדומה למרץ). הודות להם יש עושר של חנויות מזון לא כשרות, חנויות פתוחות בשבת, הוכר מעמדה של אשה בודדה כבעלת משפחה. הם ימין + שמאל בו זמנית, על פי ההגדרה של אשכנזי. התמונה יותר מסובכת: יש בארץ ערבים דרוזים ועלווים המשרתים בצבא ואזרחים למופת. יש בינהם אנטי פלשתינאים, בעד מדינת ישראל ויש כאלה המוכנים לפשרה טריטוריאלית. מה הם? יש עוד כ 700-800 אלף ערבים מוסלמים כ כ 80% מהם אנטי ישראל ופרו פלשתינאים, מה הם?, יש 100-200 אלף עובדים זרים שחלקם תקעו כאן יתד לתמיד, מה הם? נראה לי שצריך למצוא הגדרות חדשות המתאימות ספציפית לנושא הדיון ולא להשתמש בהכללות, או מושגים מהמילון הפוליטי אשר מבלבלים ואינם מגדירים באופן חד ערכי את האנשים ואת דעותיהם! | |||
_new_ |
לראובן: ללא הכללות היינו עדיין חיים על העצים! | |||
|
|||
הרי לכל יהודי יש מאפיינים ספציפיים משלו ובכל זאת אנחנו משתמשים בהכללה ''יהודים'', ולכל כלב, להבדיל, יש מאפיינים משלו, ובכל זאת אנחנו משתמשים בהכללה, ''כלבים''. הכללה היא מושג מארגן, שרירותי, שפוריותו מוכחת על הסיוע שהוא מעניק לנו להבין טוב יותר את המציאות שלעולם לא נבין בדקות גרגירים גבוהה - ברמת הקווקרקים והקשר בינם לבין בני אדם וארגוניהם. | |||
_new_ |
הכללות:האם הקפה הינו עץ או שיח? צבר - פרי או ירק | |||
|
|||
_new_ |
ראובן: כל סיווג הוא שרירותי, וכל פרט שייך | |||
|
|||
לקבוצות אחדות ובאופן עקרוני לאין סוף. כשאתה שואל האם צבר הוא פרי או ירק השאלה הרלוונטית היא, בעיני מי? בעיני הבוטנאי התשובה היא פשוטה: על פי הגדרתו את הפרי ואת הירק והגדרה היא תמיד שרירותית. בעיני המשורר הצבר יכול להיות גם פרי וגם ירק. בעיני מי שלא ראה אף פעם שיח צבר, הצבר הוא כנאה פרי. וניתן להמשיך ולהמשיך. כל הקשיים האלה אינם פוסלים את ההכרח שלנו לעשות הכללות כדי לארגן את המציאות. | |||
_new_ |
תגובה לתגובה על שמאל וימין | |||
|
|||
לראובן גרפיט הגדרתי ''שמאל'' ו''ימין'' בתגובה לד''ר מילשטיין,התכוונה לתפוס רק את החברה היהודית, ולא התיימרה להיות כוללנית. איתך הסליחה באם זה לא היה מובנה מספיק במיכתבי רפי אשכנזי | |||
_new_ |
אשכנזי - זו הטעות, אנו חברה הטרוגנית ויש מליונים ש | |||
|
|||
אשכנזי, זו בדיוק היתה מטרתי בבקשתי לדון בנושא. אין זה נכון להתיחס אך ורק לקבוצות שוליים,במובן ההסטורי. בתוך הסך הכל של החברה הישראלית, הכולל ש''ס, ערבים, היהודים והלא יהודים ממוצא רוסי, עובדים זרים שהפכו לתושבים, חרדים מהרבה קבוצות משנה אשר אינם עונים לקריטריון זה. צעירים אפטיים המתעניינים בהודו יותר מאשר בישע. | |||
_new_ |
ראובן ואשכנזי: במאמר הפתיחה התייחסתי לבני | |||
|
|||
אדם באשר הם. הרי נסיתי לתת הגדרה לא של ימין או של שמאל ישראלי, אלא של ימין ושמאל באשר הם. אם ההגדרה הכללית פוריה הרי יש לה נגזרות לימין ולשמאל הישראלי ולא רק להם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |