פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=34413
שכל ושיפוט .....
דוד סיון (שבת, 06/09/2003 שעה 1:33)

אכן,כפי שאתה אומר ''השכל תפקידו לשפוט כל נטיה ולהוביל את האדם בדרך הנכונה. אבל אתה גם אומר שהבעיה מתחילה עוד לפני מילות הפרשה (''.. עוד לפני המילים הראשונות שבפסוק הראשון בפרשה, ...''). אז מה הנושא שלך?

אם נכונים דבריך על הנכונות או ההתנגדות לצאת למלחמה היא נובעת מחוסר ההיגיון והתכליתיות שיש במעשה המלחמה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=34423
התכלית שבמלחמה
נסים ישעיהו (שבת, 06/09/2003 שעה 20:57)
בתשובה לדוד סיון

לפני כשבועיים דנה הרשימה בבחירה החופשית http://www.faz.co.il/story_1653.

בפרק אודות מנגנון הבחירה בנפש הסברנו כי הבחירה מתחילה בשלב הרצון, ההנעה הפנימית בנפש, וכי יש לכוון ולקוון את הרצון כך שהבחירה תהיה בטוב ולא להפך.

אפשר לבחור לא לצאת למלחמה, אבל זה לא מבטיח שלא תהיה מלחמה; זה רק מבטיח שניהול המלחמה יהיה קשה יותר עד כושל ועד אסון ח''ו.

עצם הנכונות לצאת למלחמה עשויה למנוע את אותה מלחמה.

פציפיסטים אינם שורדים לאורך זמן או שבמסווה ההטפה הפציפיסטית הם הופכים להיות גדולי הרוצחים, וההיסטוריה מוכיחה זאת שוב ושוב.

אז הנושא שלנו בפרשת השבוע הוא עצם הבחירה ב-תצא למלחמה. במימד הפנימי זה מבטיח התקדמות נפשית/רוחנית מתמדת ובמימד החיצוני זה מבטיח שהאויב ינתק מגע ואם לא - אז את הכרעתו.

שבוע טוב ומבורך,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=34425
התכלית שבמלחמה?
דוד סיון (שבת, 06/09/2003 שעה 22:27)
בתשובה לנסים ישעיהו

אתה אומר: ''מבטיח שהאויב ינתק מגע ואם לא - אז את הכרעתו.''

הנכונות לצאת למלחמה היא אולי תנאי להשגת האויב או להשגת הכרעתו. היא ודאי לא תנאי מספיק

לא רק פצפיסטים לא שורדים גם גיבורים גדולים מלאי נכונות לקרב מוכרעים ולא שורדים.....

http://www.faz.co.il/thread?rep=34432
התכלית שבמלחמה הפנימית - נכונות למלחמה עם החוץ
נסים ישעיהו (יום ראשון, 07/09/2003 שעה 0:15)
בתשובה לדוד סיון

אני מקווה שמבחינים בין נכונות לצאת למלחמה לבין ייזום מלחמה; אנחנו נגד ייזום מלחמה וכתבנו זאת בפירוש במקומות שונים.

אנחנו כן בעד תגובה מוחצת עוד בשלב האיום כך שאם תהיה מלחמה, היא תוכרע במהירות מירבית וכך ייחסכו חיי אדם רבים.

נכונות זו אינה מובנת מאליה וכדי לפתח אותה יש צורך במלחמה פנימית לא פשוטה; זהו הנושא של פרשת השבוע.

ברור לנו כי הבעיה הנה במישור של נכונות או אי נכונות לקחת אחריות בהבחנה בין טוב לרע; מלחמה זה רע ועל כן עושים כל מאמץ להמנע ממנה; רק שבדרך זו, כך מלמדת המציאות ההיסטורית, המלחמה פורצת והמחיר גבוה בהרבה.

אנחנו מודעים לכך שמלחמה זה רע ועל כן, אם ניאלץ להלחם, נעשה זאת במלוא הכוח וקצר ככל האפשר. זו הצעתנו המבוססת על הנחיות התורה וכך בדעתנו לפעול.

שבוע טוב ומבורך,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=34440
נכונות למלחמה
דוד סיון (יום ראשון, 07/09/2003 שעה 8:02)
בתשובה לנסים ישעיהו

הנכונות למלחמה לא מבטיחה ''סיום'' יותר מוצלח של מצב מלחמה ולכן יש בהיסטוריה גם מקרים של נסיון להימנע ממלחמה. גם דבריך כאן לא משנים את דעתי שהנסיון ההיסטורי מבהיר עדיפות של דרך אחת על האחרת.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.