פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למיכאל מ. שרון, 25/03/03 13:56)

http://www.faz.co.il/thread?rep=28041
אלי: כמו ההבדל בין שוחרי פורנוגרפיה מול אירוטיקה
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 14:23)
בתשובה למיכאל מ. שרון

יש האוהבים את העידון והדימיון והרגש, ויש השוחרים פרטים טכניים ותצלומי תקריב של חיכוכי איברים כאלה או אחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=28089
אני חושב שהסיפור היה אפקטיבי יותר
אלי (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:10)
בתשובה למיכאל מ. שרון

אם במקום לתאר רק מחשבות לא ברורות של דמות שלא ברור מה יוצא מהם אם בכלל , היית מתאר את מעשי הדמות בלי לנסות לפרשן ומשאיר זאת לקורא.
אני בעצמי כתבתי לאחרונה מסה ביקורתית על הליך היצירה האמנותית כפי שהוא מתבטא באמנות של יוצרת מעניינת במיוחד משנות השלושים של המאה הקודמת , ולדעתי המסה היא אפקטיבית יותר משום שלא ניסיתי לתאר את הליכי החשיבה של האמנית אלא רק את פעולותיה ותוצאותיהם .
ראה :

קישורים:
מותה המיסתורי של ז'וסטין פראנק: http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a...

http://www.faz.co.il/thread?rep=28094
אלי, אל נא תחזור כתוכי, על דברי אריסטו, ואחרים
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 22:44)
בתשובה לאלי

בדבר ההיסק מעלילה והתרחשויות אודות התהליך הפנימי.

בעיבוד קל זו אגב בדיוק עמדתי כפי שהצגתי אותה חזור והצג, כלומר גישת מרחב הארועים האובייקטיבי, או האפקטיביות שבאוביקטיביות מתכנסת objective conversion . בלהט העמדה ששומעים אותה מכלי שני לעיתים, לא מיישמים גישה זו כהלכה, כפי שניתן להסיק מדבריך.

שכן, גם איפיון סיטואציה בכמה קווים יכול להיות מדוייק להפליא. וגם תאור תהליך הדימיון יכול להיות חד, מדוייק, וכזה המפעיל אצל הקורא ומשנע תנופת תהליכי חשיבה-רגש הכוללים החלה במצבים שונים, בניית פשרים והדמיות נוספים, ואמפטייה וגם גיבוש של תכנים אקלקטיים במסגרת התייצבות ההבנה. זאת במקום לגרום לו לחוש תקוע בביצה עכורה.

מסממני ישום לא תקין, ציטוט מכלי שני או שביעי, וחזרה מילולית בלי עיבוד אקטיבי, הם גם המילים שמשתמש ה''מבקר'' שלא שינן תלמודו כהלכה: למשל, ''רופף'' ו''מעורפל''בשעה שמדובר בבהירות וצלילות מירבית וכיוצא בזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=28102
נ.ב. תאור תפניות מחשבה-רגש ברצף זמני יכול להורות
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 23:05)
בתשובה לאלי

בדיוק רב על מבנה של מצב או כלפי שורת מצבים אפשריים בעלי מאפיינים משותפים או מבנה משותף.

זאת, מהעבר השני של היסק מתהליך זרימת היצוגים הפנימיים כלפי המציאות - כך שגם כאן יש אפקטיביות אוביקטיבית.

נ.ב. תוכל לסווג זאת תחת הכותרת: מה שאריסטו לא ראה... (ראה - במובן של ''זה שם, מתחת לאפך'').

http://www.faz.co.il/thread?rep=28104
הגישה הארועית-פיזיקליסטית המוקצנת אמנם מאפשרת
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 23:25)
בתשובה למיכאל מ. שרון

להעתיר אלפי עמודים של טקסט, ומפרנסת נפלא גרפומנים למיניהם, בנתנה להם גיבוי אידאי.

סופרים גרפומנים שעיתותיהם בידיהם יכולים לתאר בפרטי פרטים איך יענקל לוגם מהמרק. תסריטאים דלי תקציב וכשרון יכולים לצלם באריכות ברז נוטף טיפה אחר טיפה וכיוצא בזה.

ברם, מלאכת המחשבת האמיתית היא במספר מילים לאפיין מרחב אובייקטיבי גדול.

אבל כשהכשרון זעיר והאמביצייה רבה- --

http://www.faz.co.il/thread?rep=28107
מותר הסופר: הוא האמן היחיד היכול לתאר מחשבות
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 25/03/2003 שעה 23:56)
בתשובה למיכאל מ. שרון

ותחושות. סופר אינו צייר או צלם.

מדבריך עולה ששיקספיר היה סופר גרוע שכן אינו מתאים לדרישתך מסופר: הוא מתאר מחשבות ורגשות של הדמויות הפועלות.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.