פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למי שזוכר, 17/03/03 14:40)

http://www.faz.co.il/thread?rep=27597
פרטים בטכסט ומשמעותם
נסים ישעיהו (יום שני, 17/03/2003 שעה 20:42)
בתשובה למי שזוכר

פרק א, יב: ותמאן המלכה ושתי לבוא (...) ויקצוף המלך מאד וחמתו בערה בו.

יג, ויאמר המלך לחכמים... (פתח בהתייעצויות) טז, כדת מה לעשות במלכה...?

טז, ויאמר ממוכן... לא על המלך לבדו עוותה ושתי המלכה כי על כל השרים... (העניין הפך למקרה מבחן ואין לוותר לה)

יט, ...ולא יעבור אשר לא תבוא ושתי... ומלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה.

כ, ונשמע פתגם המלך אשר יעשה(?)...

כא, ...ויעש(?) המלך כדבר ממוכן.

פסוק א' בפרק ב', הבחנת נכון כי הוא מזכיר את הריגת ושתי ופסוק ב' ואילך, החיפוש אחר מחליפה, מבהיר סופית את העניין.

חז''ל מספרים לנו כי ושתי הייתה בת מלך בבל, האימפריה אשר קרסה בפני הפרסים ו(גם) בזכותה עלה אחשורוש למלכות; רציחתה הייתה עלולה לערער את מעמדו בעיני נתיניו אשר מחוץ לפרס אבל היו לו יועצים טובים.

ובע''ה יתקיים בנו מיד ''ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר'' עוד יותר מאז.
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.