פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=25340
שתי הערות ניסים
אליצור סגל (יום שלישי, 11/02/2003 שעה 11:37)

לק''י
שתי הערות ניסים
א - כשם שהצרות מוציאות מהזית את שמנו כך בישראל שנמשלו לזית הצרות מוציאות מאיתנו את המיטב - עם זאת הייתי מוסיף לנשמל שהזית עבר שינוי מהותי - אין הוא זית יותר אלא שמן - כנראה שאנו צריכים לעבור שינוי מהותי כדי שהצרות יגיעו לסוף דרכן.
ב - באשר למצוה - אני מפקפק אם זאת הכונה של המדרשים. אני חושב שהם מדברים על צדיקים לא על מעין מעמד מחודש של מתן תורה.
בכול אופן אין דרך אמיתית לדעת מי הוא משה רבינו של הדור. ממילא אין גם משמעות לשאלה הזו.
פעם שאלתי את מורי יוסף קפאח אין בוחרים רב? הוא ענה שאתה צריך למצוא מישהו שלפי הרגשתך הוא מרים אותך מעבר לדרגה הרוחנית הנוכחית שלך - זה הרב שלך וזה מה שנחוץ לך. גם אם לא זה מה שבדיוק נחוץ לאחרים.
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=25378
אחת מהן נכונה
נסים ישעיהו (יום שלישי, 11/02/2003 שעה 20:36)
בתשובה לאליצור סגל

נושא המאמר לא היה 'עם ישראל נמשל לזית' לכן לא הרחבתי בנושא; יש עוד הרבה נקודות דמיון ואלה שהבאת הן דוגמית משקפת.

באשר למשה רבנו שבכל דור - פנים לכאן ולכאן; משה רבנו הוא גזע העץ של עם ישראל, החכמים והשדיקים הם הענפים המרכזיים היונקים ישירות מן הגזע, וכך הלאה עד העלים המרוחקים ביותר.

זיהויו של משה שבדור, על כך יש לכתוב מאמר שלם ולא בטוח שאחד יספיק; עם זאת ברור כי כל חכם, צדיק, רב חייב שיהיו בו מתכונותיו של משה ואלה מפורשות בתורה.

בחסידות, משה הוא המזין את האמונה של היהודי עד כדי הפיכתה למודעות (וגם לכך יש להקדיש מאמר); על הפסוק: ''מלאך ה' צבאות הוא ותורה יבקשו מפיהו'' אומרים חז''ל אם דומה למלאך - יבקשו, אם לאו - לא יבקשו.

יש עוד הרבה מה להוסיף בעניין זה ואולי, אם ירצה ה', נגיע לכך בקרוב.

בברכה,
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.