פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסוריא, 16/12/02 18:36)

http://www.faz.co.il/thread?rep=20150
לכל איש יש שם ולכל שם יש משמעות.
נסים ישעיהו (יום שני, 16/12/2002 שעה 22:42)
בתשובה לסוריא

במקרא, לכל שם יש משמעות ובחלקם הגדול המשמעות כתובה בצמוד לסיפור לידתם; למשל: אברהם, אב המון גויים; יצחק מלשון צחוק; יעקב מלשון עקב וכן הלאה.

בסיפור לידת השבטים (בראשית, סוף פרק כ''ט ופרק ל) מבואר הנימוק בסמוך לכל שם שניתן לזה שנולד. בנוסף יש נימוקים לשמות בני יהודה (שם,בסוף פרק ל''ח) וכן בני יוסף (שם, פרק מ''א, נ' ואילך).

לכל איש יש שם ולכל שם יש משמעות או ליתר דיוק כמה משמעויות אפשריות, חלקן לחיוב וחלקן להפך; תפקידו של האדם הוא לבחור במשמעות החיובית של שמו וליישם אותה בחייו היומיומיים.

עד כאן לנושא השמות בקיצור נמרץ; הסכנה הגדולה היא בהתייחסות פשטנית לדברים, כמו למשל למשמעות השם, והסקת מסקנות נמהרות; צריכים לדעת שאין שם טוב ושם לא טוב; לאדם ניתנה בחירה חופשית וזה כולל בחירה ביישום המשמעות החיובית של שמו.

כל הנ''ל נכון גם לשאלתך השניה; הקב''ה ברא אותנו זכרים ונקבות וכל ניסיון להדמות לבן המין השני עלול להתפרש כמרידה בבורא העולם ומנהיגו. התורה בחרה לצוות על כך בעניין הלבוש אבל הכוונה היא לכל צורות הביטוי וההופעה האנושיות. האיסור חל על גברים ונשים בשווה ובפסוק אחד כי באיסורים, גברים ונשים שווים לחלוטין על פי חוקי התורה.
בברכה,
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.