פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=18329
החזרת המנדט = שאיפות השמאל (נסיגה) = גלות (געגועים
ישראלי פזיז (יום ראשון, 24/11/2002 שעה 11:47)

אכן הדברים מדברים בעד עצמם, בשורש השאיפה לנסיגות יש געגועים לגלות. הריבונות היא נטל עבור יהודים רבים והם שואפים להתפרק ממנה למרות הנסיון העגום של העם היהודי מתקופת הגלות. ההקצנה בשמאל גורמת להסרת מסכות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18398
שוויון שגוי: מנדט=נסיגה (שמאל)=גלות
דוד סיון (יום שני, 25/11/2002 שעה 0:12)
בתשובה לישראלי פזיז

אני חושב שלא הבנת את רוח האתר שתיארתי. ראשית אין לו קשר לשמאל שנית הוא לא קשור לירידה מן הארץ. בכלל במסעותי בעולם פגשתי יותר תומכי ימין שמעדיפים שהמדיניות שהם מטיפים לה תבוצע כאשר הם לא כאן.

הכי חשוב הוא המסר שאנחנו מחרבשים את הרעיון הציוני ואין לנו יכולת לבצע כמו שצריך. לכן צריך פסק זמן (מנדט) לשם לימוד. זה הכל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18407
חרב''ש
Doron Arazi (יום שני, 25/11/2002 שעה 1:35)
בתשובה לדוד סיון

הערה לשונית: משום מה אני מבחין בחודשים האחרונים,
לא רק אצלך אלא גם בעתונים, בחדירת ביטוי חדש -לחרבש, במובן לקלקל, לחרבן. כהיסטוריון צבאי עלי להעיר כי זו טעות: מקור הביטוי הוא בקיצור צבאי רשמי בתורת
הלחימה של ההגנה וצה''ל בשנות מלחמת העצמאות וה-‏50:
חרב''ש - חידוש רוח בגייסות שנשתבשו (או נשברו), תירגולת אימונים לשיקום יחידות שהובסו או שספגו אבידות כבדות. מאז כמובן נשכח הביטוי המקורי ונעלם מצה''ל - ועתה צץ מחדש, בלי ספק בגלל הדמיון הפונטי ל''חרבון''
(חי''ת סגולה, ו''ו חלומה) שהוא בעצמו ביטוי עגה ארכאי-פלמ''חניקי. קודם כל, יש כאן היפוך משמעות מוחלט, מן המקור החיובי של שיקום
למשמעות של קילקול. שנית, יש כאן ירידה ברמה הלשונית, ממונח טכני-רשמי לעגה.
אני תוהה אם זהו חלק מגל
הרטרו והנוסטאלגיה הפוקד אותנו, ואם למי מחברי הפורום יש מידע על גילגולי הביטוי, ובמיוחד
היכן ובאיזו סביבה לשונית בילה את שנת החורף בת 50
השנה שלו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18448
אני דווקא אוהב את המילה חירפושים, ברור שיש
מי שזוכר (יום שני, 25/11/2002 שעה 15:10)
בתשובה לDoron Arazi

כאן איזו תערובת של קשקוש וחרא, לא יודע מה המקור, יכול להיות שאני בכלל המצאתי אותו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18478
לחרב''ש
נסים ישעיהו (יום שני, 25/11/2002 שעה 21:41)
בתשובה לDoron Arazi

זה ביטוי ששממעתי פעמים רבות מותיקי היישוב ותמיד במשמעות של ריאורגניזציה, אם כי לא תמיד חיובית.

כיום הוא משמע בעיקר במשמעות שלילית כמו עוד הרבה ביטויים המסתירים מאחוריהם יאוש וחוסר תוחלת.

אבל אולי יש גם משמעויות נוספות שלא נתקלתי בהן.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18638
אני מתנצל - מסתבר שאינני מומחה בעברית
דוד סיון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 15:18)
בתשובה לDoron Arazi

יחד עם זאת מתברר שהבנת את כוונתי וזה העיקר

http://www.faz.co.il/thread?rep=18435
לדוד, אני דווקא נכנסתי לאתר ולא הסתמכתי רק על
ישראלי פזיז (יום שני, 25/11/2002 שעה 10:47)
בתשובה לדוד סיון

תיאוריך. כל מה שאני רוצה להפנות את תשומת לבך הוא שיש קווי דמיון בין שאיפתם של אלה המעונינים להחזיר את המנד''ט לבין אלה שרוצים להקים מדינה פלשטינית על חורבות ישראל. דיאלקט של שנאה עצמית חולנית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18481
עצמאות מדינית זה, בהכרח, טוב?
נסים ישעיהו (יום שני, 25/11/2002 שעה 22:04)
בתשובה לישראלי פזיז

אני לא לגמרי בטוח. סביר להניח כי אילו היינו תחת שלטון מנדטורי כלשהו בעשר השנים האחרונות, הרבה פחות דם היה נשפך כאן.

ה-''עצמאות'' כפי שהיא היום טובה (אולי) לשכבה הדקה של הקרובים לצלחת מכל החוגים והזרמים אבל רעה מאד לכל אזרח אחר במדינה העצמאית.

אלא שמי שמבקש להחזיר את הגלגל לאחור, לימי המנדט, חי בחלום; וכשחולמים, לא משנה אם על שלום או על מנדט בריטי או אמריקאי, תמיד צפויה התפכחות כשמתעוררים מן החלום ולא תמיד זה קל.

מוטב להתמודד עם המציאות בעיניים פקוחות ובערנות מלאה.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18627
לעצמאות/חופש יש מחיר זה ברור
ישראלי פזיז (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 13:56)
בתשובה לנסים ישעיהו

אתה מכל האנשים בטח מבין את זה היטב. סביר להניח שאילו בני ישראל נשארו במצרים היו הרבה פחות קורבנות בנפש גם כן. האם זה הופך את הגאולה ללא בהכרח טובה? אסור לנו להתפס למצב מנטלי של ''דיינו'' (עכשיו חנוכה לא פסח...). נכון שיש מחיר אולם המטרה הסופית היא נעלה (תקומת עם ישראל בארץ ישראל) ועלינו לשאוף לה ולהשתדל לפעול למענה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=18652
ישראלי, לפעמים אתה באמת פזיז...
נסים ישעיהו (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 19:19)
בתשובה לישראלי פזיז

הרי כל מה שאני חותר אליו הוא חופש. חופש אמיתי, לא כזה שיש עכשיו, דמיוני.

כדי לזכות לחופש שאני חותר אליו וכל יהודי אמור לחתור אליו כאשר רק ידע על קיומו, תנאי ראשון הוא להשיב למודעות את הערך הכי נעלה: שמירה על חיי אדם.

פה בארץ חמדת, הערך העליון הוא המדינה; לא האדם ולא המדינה כאמצעי להיטיב לאדם; ממילא חיי אדם אינם עוד ערך עליון ואפשר להמר על חיי אנשים פה ושם.

יהודים לא אמורים לחיות תחת שלטון של גויים אבל הם אמורים לחיות, ולא להתפוצץ באוטובוסים.

אילו שלט כאן גוי, הוא היה נאלץ לעשות סדר וגם היה עושה. כששולטים יהודים, קשה לומר זאת, אבל הם מרשים לעצמם להמר על חיי יהודים ותופעה זו התחילה הרבה לפני אוסלו.

בברכה,
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.