פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה, 23/12/10 5:20)

http://www.faz.co.il/thread?rep=156960
שכר הוא חלק מהבעיות
דוד סיון (יום חמישי, 23/12/2010 שעה 6:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

א. שכר הוא תמיד חלק מהעניין כאשר מדברים על עובדים ועל איכות העבודה שלהם. המוטיבציה מושפעת מהשכר ולכן גם התוצאה או התוצר מהעבודה.
ב. העולם השתנה מאד בחמישים השנים האחרונות וזה לבד מעלה ספק גדול לגבי הטענה ''מה שהתגלה כמוצלח צפוי שיהיה מוצלח שוב''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=156961
שכר הוא חלק מהבעיות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 23/12/2010 שעה 12:54)
בתשובה לדוד סיון

נכון ששכר הוא מרכיב חשוב אך לא היחיד ולדעתי גם לא העיקרי במקרה המסויים הזה .
זאת ועוד - תוספת שכר של 50% והגדלת שעות העבודה ב66% היא פיחות בשכר !

נכון שחלו שינויים בעולם ב50 שנה אחרונות אך לא מאד . במיוחד לא חלו שינויים מרחיקי לכת בחומר אותו רצוי ללמוד .
עדין נחוץ ללמוד קריאה כתיבה וחשבון יסודי , עדין נחוץ לשלוט טוב בהבנת הנקרא . לא חל שינוי בהיסטוריה רק נוספו 50 שנה לכל מה שקרה קודם . לא חל שינוי רב בשפה האנגלית , לא חל שינוי במתמטיקה . השינויים העיקריים בעולם בחמישים שנה אחרונות הם בעיקר שינויים פוליטיים וסביבתיים . אלה הם נושאים ללימוד לקראת סוף לימודי התיכון .

לפני חמישים שנה תלמידי ישראל היו במקום הראשון בהישגי מתמטיקה . אם תלמידי ישראל היום יקבלו במתמטיקה ציונים כמו אז , אפילו אם לא יהיו במקום הראשון הרי עדיין זו תהייה תוצאה מצויינת .

תלמידים היום קוראים מעט מאד . מחקרים מגלים כי העיסוק במחשבים לתקשורת , ללימוד ולהרחבת ידע גורמים לרדידות בידיעת השפה ולשיטחיות בידיעה אנציקלופדית . את הבורות הזו פוגשים לא רק בתוכניות דוגמת היפה והחנון , גם בחידוני טריוויה הנפוצים כיום בטלוויזיה וגם בשאלות אקראיות ברחוב .

http://www.faz.co.il/thread?rep=156962
שכר הוא חלק מהבעיות
דוד סיון (יום שישי, 24/12/2010 שעה 5:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

א. דעתך על חשיבות מרכיב השכר כנראה לא מקובלת על הנוגעים בדבר.
ב. הטענה על פיחות בשכר לא מדוייקת. כי לפחות בחלק מאותן 16 שעות אינן תוספת אלא שינוי מקום הביצוע של העבודה (אליה מצורפת הבטחה להשקעה בכדי שיהיה למורים מקום לעבוד בבית הספר).
ג. חלו שינויים משמעותיים גם בבני אדם וגם בידע הסובב אותם. לא פלא שאתה מדגיש חלק מהם בסוף ההודעה. מכאן שחזרה ''... לתכנים ולמבנה החומר...'' עשוייה לפספס את המטרה של רגישת הידע על ידי התלמיד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=156965
שכר הוא חלק מהבעיות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 24/12/2010 שעה 18:42)
בתשובה לדוד סיון

אין כל חדש בזה שהנוגעים בדבר אינם בדעתי .
נערי האוצר מנפנפים בגזר והחמורים מושכים את העגלה .

אין בידי , כפי שציינתי כבר לפני ימים אחדים , את השינויים בשכר המורים לאורך התקופה . בליבי חשד ללא ביסוס , כי יש שחיקה בשכר המורים=מורות . התוספת היא ''עז'' שהוציאו כנראה .
כלומר נוצרה בעיה וכעת ''מתקנים'' אותה תוך תוספת עבודה . על פי עיקרון של נורת'קוט פארקינסון העבודה מתארכת לפי הזמן הקצוב לביצועה . צפוי כי בהכנס הסידור לשיגרה ייתבר כי 40 שעות שבועיות אינן מספיקות למטלות .

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.