פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למיכאל שרון, 21/07/10 8:22)

http://www.faz.co.il/thread?rep=152237
מרדו ביהדות?
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 10:42)
בתשובה למיכאל שרון

הם בך הכל נכנעו לדרישת החברה הנוצרית שאם הם רוצים להשתתף בעשייה האקדמאית, התרבותית של העמים הנוצריים של אירופה הם חייבים להתנצר. זוהי סחיטה נוצרית זולה שמעידה על רוחה החולני של הנצרות.

יחד עם זאת, חלק מהמתנצרים עשו זאת רק לצורך השגת משרה ובפועל התנהגו בביתם כיהודים. חלקם אפילו התגיירו פורמלית מחדש.

ציטוטים שלך לכאורה, אפילו שאינם ממש מדוייקים, לא נותנים תמונה מלאה על שום אדם ובטח לא על איינשטיין ופרויד.

איינשטיין
-----------

איינשטיין לא היה ציוני רק משום שחשב שציוני זה יהודי שעולה לארץ ישראל. למרות זאת איינשטיין עצמו הגדיר את עצמו ''ציוני וסוציאליסט''. והוא לא רצה לעשות. אבל מעבר לכך כשמים את המחשבה והמעשה בעד ונגד הציונות - אדם סביר מגיע למסקנה שאיינשטיין היה 100% ציוני. ציוני יכול להיות גם אחד שיש לו ויכוח עם הציונות. לא חייבים להסכים לכל דרכיה של הציונות בכל מצב, זמן ומקום, כדי להיות ציוני. בציונות יש אסכולות שונות, כמו שביהדות שי זרמים שונים.

איינשטיין אמר על עצמו: ''היחסים שלי עם העם היהודי הפכו לקשר האנושי החזק ביותר שלי מאז נהייתי מודע למצבנו המסוכן בין אומות העולם.''

המעשה הציוני הבולט הראשון של איינשטיין היה כשהצטרף למיזם הקמת האוניברסיטה העברית בירושלים. איינשטיין הצטרף ב-‏1921 למשלחת ציונית לארה''ב בראשות וייצמן כדי לעזור בגיוס כספים למען האוניברסיטה המתוכננת. כשהגיע לניו יורק אמר לעתונאים: ''אין אירוע פומבי אשר נותן לי יותר הנאה מן היוזמה להקים אוניברסיטה עברית בירושלים. לאור המסורת היהודית של לימוד והרחבת הדעת שנשמרה במשך דורות ובתנאים קשים, מכאיב ומצער לראות כיצד בימינו בנים מוכשרים של העם היהודי מתדפקים לשווא על שערי אוניברסיטאות במרכז ובמזרח אירופה''. הוא כמובן גם השתתף בטקס תחילת בניית האוניברסיטה על הר הצופים. כשפתחה האוניברסיטה את שעריה ב-‏1925, איינשטיין היה חבר בחבר הנאמנים שלה ויושב ראש המועצה האקדמית. מה יותר סמל ציוני מהאוניברסיטה העברית?
בפברואר 1923 ביקר איינשטיין, כנראה על פי עצתו של וייצמן, במשך 12 ימים בארץ ישראל. הוא התלהב מהמיזמות של הציונות והוא כתב ביומנו: ''לא ייאמן איזה עם עירני הם היהודים שלנו.''
''היהדות הוכיחה שהאינטלקט הוא הנשק הטוב ביותר הקיים בהיסטוריה... מחובתנו, אנו היהודים להציע לעולם את ניסיוננו העצוב בן אלפי השנים, ותוך נאמנות למסורת המוסרית של אבותינו - להיות חיילים במאבק על השלום, שכם אחד עם הכוחות הנעלים ביותר בכל החוגים התרבותיים והדתיים''
– נאום בכינוס יהודי בברלין 1929.

ב-‏1933 החליט איינשטיין להגר לארצות הברית והצטרף לסגל המכון למחקר מתקדם בפרינסטון קרוב לודאי בגלל שלא היה עדיין בארץ ישראל מכון מחקר ברמה דומה.
אתה מתבלבל עם עצמך בניסיונך לסלף את רוחו של איינשטיין על בסיס חומרי משובשים בכוונה תחילה. בגדול אפשר לומר שאיינשטיין היה ציוני ברוחו ופציפיסט בנפשו (''פציפיסט לוחם''). אחרי הושאה הוא הפך ל''פציפסט מסור'' (שההבדל לא כל כך רחוק מ''הפציפיסט המסור''). אבל פציפיזם אינה התנגדות לציונות, משום שגם הציונות דגלה ודוגלת בפציפיזם. לכן אדמות הארץ למרות שהן אדמות הלאום היהודי, ניקנו בכסף מלא כמו שאברהם אבינו (כבר לא אביך) וצאצאיו דאגו גם הם לקנות אדמות בארץ המובטחת. פאציפיזם אין כוונתו להפנות את הגב לאוייב, אלא להילחם בו במידת הצורך. אם ישראל לא היתה פציפיסטית אלא סתם כמו אחת ממדינות אירופה הנוצריות היא כבר מזמן היתה מנקה בטרנספר אלים את כל יו''ש ועזה מהערבים. היא פציפיסטית בדיוק כמו שאיינשטיין הפציפיסט בעצמו היה בין מובילי הפרוייקט הגרעיני בארה''ב. מה שנקרא, מפגש הכרחי עם המציאות.

לכן שלל איינשטיין גם את ההתנגדות היהודית האלימה של תנועות החירות הציוניות כאצ''ל ולח''י וגם חלק של פעילות 'ההגנה'. גם כאן אני משער שככל היה מרוחק מארץ ישראל כך התנגד למעשי אלימות הכרחיים להגנה. אם היה חי בארץ סביר שהיה מבין את הצורך של הפציפיסט הלוחם להביא אל לחימתו לידי ביטוי.
איינשטיין התפשר עם הפציפיזם שלו בדיוק כמו שזה הוא שאמר כי ''רצח בני אדם הוא מעשה מתועב'' אבל כוחו עמד לו להיות שותף בלית ברירה לפצצה שעשתה ''מאות אלפי מעשים מתועבים'' אבל שהיו בהחלט מוצדקים ומוסריים.
אלברט איינשטיין נפטר בפרינסטון ב-‏18 באפריל 1955, כתוצאה מדימום פנימי. כשהובל לבית החולים, לקח עמו טיוטה לנאום שהיה אמור לשאת בטלוויזיה לכבוד יום העצמאות של ישראל, אולם הוא לא סיים לכתוב אותו. הדברים היו דיברי שבח למדינה וביטחון בדרכה בעתיד. איינשטיין ציווה בצוואתו שכל כתביו מכל סוג יועברו לחסות האוניברסיטה העברית הציונית בירושלים ושהמוסד הזה יהיה בעל זכויות היוצרים היחידי עליהם. היש אמון גדול מזה בציונות?

פרויד
--------

כתביו של פרויד, שהכילומכילים סתירות פנימיות ומאפשרות פרשנויות מנוגדות לתפיסתו את הציונות. אם כי ניכר שפרויד הבין יותר בדגדגן מאשר ביהדות. יחסו לציונות וליהדות היה אמביוואלנטי באופן שראוי רק לדמות כה סותרת את עצמה פנימית כפרויד. עם כל עוצמת משקלו של פרויד כפסיכואנליטיקן, נושא קשריו עם היהדות ויהודים תמיד היו עניין לבדיקה פסיכיאטרית.
עוד שקרים קטנים של מיכאל
-------------------------------

• לודוויג וויטגנשטיין לא המיר את דתו לנצרות כי הורי אביו כבר התנצרו ואימו היתה קתולית שגם אביה היה יהודי שהתנצר.
• אנרי ברגסון היה קרוב לקתוליות כמו שכהן גדול קרוב לשער האשפתות. הוא נשאר נאמן ליהדות וליהודים בעיקר בגלל הבגידה הגדולה של הנוצרים באירופה ליהודיה בתקופה השחורה שבין 1933-1945, ויותר מדוייק עד מותו ב-‏1941.
• סטיבן שפילברג יהודי הגון שגם תרם רבות לפרוייקט הנצחת השואה ותיעוד עדויות של ניצולי השואה. הסרט ''מינכן'' לא היה סרט דוקומנטרי וספילברג ניסה טיפה לאזן בסצינות בין הרוצחים לנרצחים, דבר שפגע דווקא באיכות הסרט.
• נועם חומסקי, קומוניסט חרוט-שכל, שאינו שונה מהאנשים עליהם הוא מגן. מוטציה שלילית של מודל היהודי המודרני.

מיכאל, תמשיך לגרד.........

http://www.faz.co.il/thread?rep=152238
ולדעתך, הלאומנות הפשיסטית בישראל, בפרט כיום, מתאימה לאיינשטיין?
מיכאל שרון (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 10:55)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה

הרי הוא היה קרוב ברוחו ל''ברית שלום'' של ראשי האונ' העברית, מגנס, גרשום שלום, בובר ואחרים.

איך לדעתך הוא היה חש עצמו בישראל של הנכבה, של הממשל הצבאי, של המשיחיות המתנחלת ועוקרת העצים ומנשלת הקרקעות והמתעמרת, של הפאשיזם והגזענות בממשל כיום? ונוכח טבח עזה ורצח משט השלום?... ונוכח המכחישנות השקרנית, אודות משמעות כל אלה, הדומה להפליא למכחישנות קרדזיץ' ומילושביץ' ושאר פושעי הג'נוסייד הסרבים, ולמכחישנות העינויים של משטר פינושה בצ'ילה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=152240
ולדעתך, הלאומנות הפשיסטית בישראל, בפרט כיום, מתאימה לאיינשטיין?
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 11:05)
בתשובה למיכאל שרון

לדעתי אין לאומנות היום בישראל אלא תגובה החרכית לאימות האסלאמית הפועלת נגדה. ישראל לא מפעילה פצצות גרעיניות נגד הפלסטינית.... סתם להזכיר לך. הקושי חיסולים ממוקדים של אלה שמובילים את הטרור. מינימום הכרחי. אם היינו נוהגים כנוצרים, היינו מתנהגים כלפי עזה כמו שהבלגים הקתולים התנהגו כלפי השחורים של קונגו.

אינני יודע כיצד הוא היה מתנהג מול מתאבדי החמאס שהיו תוקפים אותו בביתו. אני יכול לעשות רק ספקולציות כמוך.
הצרה איתך שאתה משתמש בביטויים תעמולתיים שלא מחוברים למציאות - ''טבח עזה'', ''רצח משט השלום'', ''הפשיזם והגזענות בממשל'', כאילו הם ביטויים אמיתיים שמשקפים מציאות של אמת, ולא היא. זוהי רק המציאות המדומיינת שלך ושל מתנגדי הציונות כמוך. אינך יכול להיות ביקרותי כלפי עצמך בעניין הפלסטיני ולכן אתה מרחיק לסרביה ולצי'לי, ועוד מעט תגיע בודאי לקונדו ולבריה''מ.... אבל לעולם לא תגיע לכנסיה הקתולית הרצחנית והסוטה !!!!!!!!!!

התנהגות זו מעידה רק עליך !!!!!!

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.