פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לחוק שימור האלרגיה, 21/07/10 7:45)
יש עדויות רבות לפיהן פורצי הדרך והגאונים היהודים
מיכאל שרון (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 8:22)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרדו ביהדות, ופרצו החוצה מתוך תנגודת פנימית למורשת יהודית דכאנית. אלה יחידי סגולה שמרדו בסיבתם היהודית: שפינוזה, מנדלסון, יהודי שהתנצר, מהלר, יהודי שהתנצר, איינשטיין - הומניסט ופציפיסט דגול שדחה את עקרי היהדות וגם אמר בכתבו על תכנית החלוקה ב-‏1947:

''ברצוני לומר עוד מילה אחת בנושא החלוקה. אני מעדיף להגיע להסכם עם הערבים על בסיס של חיים משותפים מאשר להקים מדינה יהודית.

חוץ מהשיקול המעשי, התפיסה שלי את מהות העם היהודי נוגדת את רעיון המדינה היהודית עם גבולות, צבא, וכוח חילוני כלשהו, קטן ככל שיהיה.

אני חושש שרעיון זה יגרום נזק פנימי ליהדות משום שתיווצר בקרבנו לאומנות - כוח שכבר נאלצנו להלחם נגדו בעבר גם ללא המדינה היהודית. אנחנו לא היהודים של תקופת המכבים. חזרת העם היהודי להיות אומה במובן הפוליטי של המילה פירושה לדעתי התרחקות מהרוחניות של הקהילה היהודית – רוחניות אותה אנו חייבים לנביאינו'' (''פלשתינה החדשה'' וושינגטון די.סי. 28.4.1938 . מצוטט ב''ציטוטים מאיינשטיין'' אנגלית, הוצ. אוניברסיטת פרינסטון 1996 . עמוד 98)

פרויד שאמר ב-‏1929: ''הערכתי המפוכחת את הציונות אינה מאפשרת לי להתגייס לעניינכם. כמובן שיש לי סימפטיה רבה לכל סוג של שאיפה חופשית ואני גאה באוניברסיטה שלנו בירושלים, ובשגשוגם של יישובינו, אך מצד שני איני מאמין שהעולם הנוצרי והמוסלמי יהיה מוכן אי-פעם להשאיר את המקומות הקדושים בשליטתם של היהודים.

נראה היה לי הגיוני יותר לכונן מולדת יהודית על קרקע שאין עליה מעמסה היסטורית, אך אני יודע שבגישה רציונלית מעין זו לא היה אפשר להלהיב את ההמונים ולהשיג את תמיכתם של העשירים.

עלי גם להודות שהפנטיות התלושה מהמציאות של בני עמנו נושאת בחלק מהאשמה להתעוררות חוסר האמון של הערבים.

ובפירוש אינני יכול לגייס כל סימפטיה לאותה קדושה מסולפת שבה לקחו קטע מחומת הורדוס והפכו אותו למקדש לאומי ושבגינה פגעו ברגשותיהם של המקומיים.

ועתה שפוט אתה, האם עמדה כה ביקורתית כמו זו שלי הופכת אותי לאדם המתאים להופיע כמעודדו של עם המיטלטל בתקוות שווא''.

וויטגנשטיין שהיה יהודי מומר, ברגסון הפילוסוף הגדול שהיה קרוב לקתוליות, הבמאי הגדול שפילברג שביקר בישראל דווקא באתרים מקודשים נוצריים כגון כפר נחום, וביקר את ישראל בסרטו ''מינכן'', נועם חומסקי, ושאר אנשי הרוח היהודים הגדולים ביותר.
_new_ הוספת תגובה



מרדו ביהדות?
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 10:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם בך הכל נכנעו לדרישת החברה הנוצרית שאם הם רוצים להשתתף בעשייה האקדמאית, התרבותית של העמים הנוצריים של אירופה הם חייבים להתנצר. זוהי סחיטה נוצרית זולה שמעידה על רוחה החולני של הנצרות.

יחד עם זאת, חלק מהמתנצרים עשו זאת רק לצורך השגת משרה ובפועל התנהגו בביתם כיהודים. חלקם אפילו התגיירו פורמלית מחדש.

ציטוטים שלך לכאורה, אפילו שאינם ממש מדוייקים, לא נותנים תמונה מלאה על שום אדם ובטח לא על איינשטיין ופרויד.

איינשטיין
-----------

איינשטיין לא היה ציוני רק משום שחשב שציוני זה יהודי שעולה לארץ ישראל. למרות זאת איינשטיין עצמו הגדיר את עצמו ''ציוני וסוציאליסט''. והוא לא רצה לעשות. אבל מעבר לכך כשמים את המחשבה והמעשה בעד ונגד הציונות - אדם סביר מגיע למסקנה שאיינשטיין היה 100% ציוני. ציוני יכול להיות גם אחד שיש לו ויכוח עם הציונות. לא חייבים להסכים לכל דרכיה של הציונות בכל מצב, זמן ומקום, כדי להיות ציוני. בציונות יש אסכולות שונות, כמו שביהדות שי זרמים שונים.

איינשטיין אמר על עצמו: ''היחסים שלי עם העם היהודי הפכו לקשר האנושי החזק ביותר שלי מאז נהייתי מודע למצבנו המסוכן בין אומות העולם.''

המעשה הציוני הבולט הראשון של איינשטיין היה כשהצטרף למיזם הקמת האוניברסיטה העברית בירושלים. איינשטיין הצטרף ב-‏1921 למשלחת ציונית לארה''ב בראשות וייצמן כדי לעזור בגיוס כספים למען האוניברסיטה המתוכננת. כשהגיע לניו יורק אמר לעתונאים: ''אין אירוע פומבי אשר נותן לי יותר הנאה מן היוזמה להקים אוניברסיטה עברית בירושלים. לאור המסורת היהודית של לימוד והרחבת הדעת שנשמרה במשך דורות ובתנאים קשים, מכאיב ומצער לראות כיצד בימינו בנים מוכשרים של העם היהודי מתדפקים לשווא על שערי אוניברסיטאות במרכז ובמזרח אירופה''. הוא כמובן גם השתתף בטקס תחילת בניית האוניברסיטה על הר הצופים. כשפתחה האוניברסיטה את שעריה ב-‏1925, איינשטיין היה חבר בחבר הנאמנים שלה ויושב ראש המועצה האקדמית. מה יותר סמל ציוני מהאוניברסיטה העברית?
בפברואר 1923 ביקר איינשטיין, כנראה על פי עצתו של וייצמן, במשך 12 ימים בארץ ישראל. הוא התלהב מהמיזמות של הציונות והוא כתב ביומנו: ''לא ייאמן איזה עם עירני הם היהודים שלנו.''
''היהדות הוכיחה שהאינטלקט הוא הנשק הטוב ביותר הקיים בהיסטוריה... מחובתנו, אנו היהודים להציע לעולם את ניסיוננו העצוב בן אלפי השנים, ותוך נאמנות למסורת המוסרית של אבותינו - להיות חיילים במאבק על השלום, שכם אחד עם הכוחות הנעלים ביותר בכל החוגים התרבותיים והדתיים''
– נאום בכינוס יהודי בברלין 1929.

ב-‏1933 החליט איינשטיין להגר לארצות הברית והצטרף לסגל המכון למחקר מתקדם בפרינסטון קרוב לודאי בגלל שלא היה עדיין בארץ ישראל מכון מחקר ברמה דומה.
אתה מתבלבל עם עצמך בניסיונך לסלף את רוחו של איינשטיין על בסיס חומרי משובשים בכוונה תחילה. בגדול אפשר לומר שאיינשטיין היה ציוני ברוחו ופציפיסט בנפשו (''פציפיסט לוחם''). אחרי הושאה הוא הפך ל''פציפסט מסור'' (שההבדל לא כל כך רחוק מ''הפציפיסט המסור''). אבל פציפיזם אינה התנגדות לציונות, משום שגם הציונות דגלה ודוגלת בפציפיזם. לכן אדמות הארץ למרות שהן אדמות הלאום היהודי, ניקנו בכסף מלא כמו שאברהם אבינו (כבר לא אביך) וצאצאיו דאגו גם הם לקנות אדמות בארץ המובטחת. פאציפיזם אין כוונתו להפנות את הגב לאוייב, אלא להילחם בו במידת הצורך. אם ישראל לא היתה פציפיסטית אלא סתם כמו אחת ממדינות אירופה הנוצריות היא כבר מזמן היתה מנקה בטרנספר אלים את כל יו''ש ועזה מהערבים. היא פציפיסטית בדיוק כמו שאיינשטיין הפציפיסט בעצמו היה בין מובילי הפרוייקט הגרעיני בארה''ב. מה שנקרא, מפגש הכרחי עם המציאות.

לכן שלל איינשטיין גם את ההתנגדות היהודית האלימה של תנועות החירות הציוניות כאצ''ל ולח''י וגם חלק של פעילות 'ההגנה'. גם כאן אני משער שככל היה מרוחק מארץ ישראל כך התנגד למעשי אלימות הכרחיים להגנה. אם היה חי בארץ סביר שהיה מבין את הצורך של הפציפיסט הלוחם להביא אל לחימתו לידי ביטוי.
איינשטיין התפשר עם הפציפיזם שלו בדיוק כמו שזה הוא שאמר כי ''רצח בני אדם הוא מעשה מתועב'' אבל כוחו עמד לו להיות שותף בלית ברירה לפצצה שעשתה ''מאות אלפי מעשים מתועבים'' אבל שהיו בהחלט מוצדקים ומוסריים.
אלברט איינשטיין נפטר בפרינסטון ב-‏18 באפריל 1955, כתוצאה מדימום פנימי. כשהובל לבית החולים, לקח עמו טיוטה לנאום שהיה אמור לשאת בטלוויזיה לכבוד יום העצמאות של ישראל, אולם הוא לא סיים לכתוב אותו. הדברים היו דיברי שבח למדינה וביטחון בדרכה בעתיד. איינשטיין ציווה בצוואתו שכל כתביו מכל סוג יועברו לחסות האוניברסיטה העברית הציונית בירושלים ושהמוסד הזה יהיה בעל זכויות היוצרים היחידי עליהם. היש אמון גדול מזה בציונות?

פרויד
--------

כתביו של פרויד, שהכילומכילים סתירות פנימיות ומאפשרות פרשנויות מנוגדות לתפיסתו את הציונות. אם כי ניכר שפרויד הבין יותר בדגדגן מאשר ביהדות. יחסו לציונות וליהדות היה אמביוואלנטי באופן שראוי רק לדמות כה סותרת את עצמה פנימית כפרויד. עם כל עוצמת משקלו של פרויד כפסיכואנליטיקן, נושא קשריו עם היהדות ויהודים תמיד היו עניין לבדיקה פסיכיאטרית.
עוד שקרים קטנים של מיכאל
-------------------------------

• לודוויג וויטגנשטיין לא המיר את דתו לנצרות כי הורי אביו כבר התנצרו ואימו היתה קתולית שגם אביה היה יהודי שהתנצר.
• אנרי ברגסון היה קרוב לקתוליות כמו שכהן גדול קרוב לשער האשפתות. הוא נשאר נאמן ליהדות וליהודים בעיקר בגלל הבגידה הגדולה של הנוצרים באירופה ליהודיה בתקופה השחורה שבין 1933-1945, ויותר מדוייק עד מותו ב-‏1941.
• סטיבן שפילברג יהודי הגון שגם תרם רבות לפרוייקט הנצחת השואה ותיעוד עדויות של ניצולי השואה. הסרט ''מינכן'' לא היה סרט דוקומנטרי וספילברג ניסה טיפה לאזן בסצינות בין הרוצחים לנרצחים, דבר שפגע דווקא באיכות הסרט.
• נועם חומסקי, קומוניסט חרוט-שכל, שאינו שונה מהאנשים עליהם הוא מגן. מוטציה שלילית של מודל היהודי המודרני.

מיכאל, תמשיך לגרד.........
_new_ הוספת תגובה



ולדעתך, הלאומנות הפשיסטית בישראל, בפרט כיום, מתאימה לאיינשטיין?
מיכאל שרון (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 10:55)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי הוא היה קרוב ברוחו ל''ברית שלום'' של ראשי האונ' העברית, מגנס, גרשום שלום, בובר ואחרים.

איך לדעתך הוא היה חש עצמו בישראל של הנכבה, של הממשל הצבאי, של המשיחיות המתנחלת ועוקרת העצים ומנשלת הקרקעות והמתעמרת, של הפאשיזם והגזענות בממשל כיום? ונוכח טבח עזה ורצח משט השלום?... ונוכח המכחישנות השקרנית, אודות משמעות כל אלה, הדומה להפליא למכחישנות קרדזיץ' ומילושביץ' ושאר פושעי הג'נוסייד הסרבים, ולמכחישנות העינויים של משטר פינושה בצ'ילה?
_new_ הוספת תגובה



ולדעתך, הלאומנות הפשיסטית בישראל, בפרט כיום, מתאימה לאיינשטיין?
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 11:05)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי אין לאומנות היום בישראל אלא תגובה החרכית לאימות האסלאמית הפועלת נגדה. ישראל לא מפעילה פצצות גרעיניות נגד הפלסטינית.... סתם להזכיר לך. הקושי חיסולים ממוקדים של אלה שמובילים את הטרור. מינימום הכרחי. אם היינו נוהגים כנוצרים, היינו מתנהגים כלפי עזה כמו שהבלגים הקתולים התנהגו כלפי השחורים של קונגו.

אינני יודע כיצד הוא היה מתנהג מול מתאבדי החמאס שהיו תוקפים אותו בביתו. אני יכול לעשות רק ספקולציות כמוך.
הצרה איתך שאתה משתמש בביטויים תעמולתיים שלא מחוברים למציאות - ''טבח עזה'', ''רצח משט השלום'', ''הפשיזם והגזענות בממשל'', כאילו הם ביטויים אמיתיים שמשקפים מציאות של אמת, ולא היא. זוהי רק המציאות המדומיינת שלך ושל מתנגדי הציונות כמוך. אינך יכול להיות ביקרותי כלפי עצמך בעניין הפלסטיני ולכן אתה מרחיק לסרביה ולצי'לי, ועוד מעט תגיע בודאי לקונדו ולבריה''מ.... אבל לעולם לא תגיע לכנסיה הקתולית הרצחנית והסוטה !!!!!!!!!!

התנהגות זו מעידה רק עליך !!!!!!
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי