פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה, 20/07/10 17:53)

http://www.faz.co.il/thread?rep=152209
הלל , ישו , קאנט .
גלעד זליבנסקי (יום שלישי, 20/07/2010 שעה 21:20)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

התשובה לשאלה ''למי זה מועיל'', גם במובן הגנטי, היא תלויה למעשה באיזה מין מקרה מדובר.
במקרה שהבאתי, כלומר של היהודים תחת שלטון הורדוס או בגלות, זאת ''אסטרטגיה'' שנובעת מחוסר ברירה או ברירת מחדל. כשכנראה אין יכולת פיזית לשנות את האסטרטגיה. ועובדה שבית המקדש השני נחרב. מצד שני, אם אנחנו מסתכלים על הנוכלים למיניהם שמנצלים את אהבת החינם בלי אפילו ליישם אותה כלפי חוץ, אין ספק שהמושג והיישום הצבוע שלו מועילים לאותה קבוצה. אפשר אפילו להרחיב את זה, ולשער שכל ההשתלטות של הנצרות על האימפריה הרומית מבוססת על העיקרון הזה. כשיותר מאוחר גם האדונים הנוצרים המשיכו לנצל את ''אהבת החינם'' בחוסר נאמנות כלפי המופת של ישו. אפשר למצוא הסברים מעמיקים על הנושא הזה בפילוסופיה של ניטשה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=152217
הלל , ישו , קאנט .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/07/2010 שעה 5:33)
בתשובה לגלעד זליבנסקי

אני לא בטוח שכל שהוא כביצה - ביצה טובה ממנו .
אבל בטוח שכל שהוא כביצה - אינו ביצה .
והכוונה היא שאין אהבת חינם והתחזות לאהבת חינם זהים .
הצביעות המתחזה לאהבת חינם והנוכלות אינם אהבת חינם !

שאלות נפרדות הן התועלת והנזק באהבת חינם מול אהבת חינם מדומה והתועלת והנזק שבזו .

אבל

מנקודת המבט של הקיום הגנטי הרי שכל תכונה בין אם היא אהבת חינם או זיוף שלה יש בה עזרה בתנאים מסויימים ונזק בתנאים אחרים .

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.