פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לסתם אחד, 12/06/09 15:10)

http://www.faz.co.il/thread?rep=133560
סתם אחד (יום שישי, 12/06/2009 שעה 16:00)
בתשובה לסתם אחד

או שאכן באמת התפישה הציונית המאוחרת
והמפוקחת (של רופין למשל) ראתה בחוסר
האפשרות לפשרה מוסכמת עם תושבי הארץ
הפלסטינים סיבה להגדרת המפעל הציוני
כמצב לוחמה מתמיד הדורש קורבנות בנפש
משני הצדדים.

רופין האמין בתחילה במדינה דו-לאומית
ולשם כך ייסד את 'ברית שלום',
אך כעבר מספר שנים לא רב הגיע למסקנה
שרק נוכחות מסיבית של יהודים בארץ ישראל
תביא להסכמה ערבית. הדבר לא קרה בחייו
(ההסכמה ז''א), וגם דיין, המצטט את רופין
בהרחבה (''מפה חדשה יחסים אחרים''),
אינו מאמין - ב-‏1969 - שפתרון
מוסכם קרוב בנוגע ל'גדה', אך הוא מאמין שפתרון
למצב המלחמה עם מצרים אפשרי ואף מחויב המציאות.

אילו היו שניהם, רופין ומאוחר יותר דיין, יודעים ב-‏1930
וב-‏1969 שישראל תגיע בתוך מספר עשורים להסכם שלום
עם מצרים, ירדן, ועם הפלסטינים (הסכם אוסלו), דאגה רבה
היתה מוסרת מליבותיהם. ולפי אותו מטבע, מה שקורה עכשיו,
ההצמדות של ישראל בעווית של חולה אפילפטי לנכסי ה'גדה',
היה מביא את רופין ואת דיין לצרף את קולם ל'גוש שלום'
ככל הנראה.

בוועידת רפ''י, ירושלים, בניני האומה, 12.12.1967
אמר דיין:
''ישראל שאנו רוצים:
תוך ששה ימים השגנו את יעדי המלחמה, אשר נבעו ממניעי
המלחמה שכפו עלינו הערבים, אבל היום ניצבים אנחנו לא נוכח
יעדי המלחמה, אלא נוכח מטרות השלום.
* אנחנו רוצים מדינת ישראל שתוסיף לשמור במספר תושביה
ובהרכבם על אופיה היהודי, שתהיה מדינת יהודים ללא על ערעור.
* אנחנו רוצים גבולות המקנים לישראל בטחון.
* אנחנו רוצים שוויון זכויות בינלאומי ובכלל זה זכות שווה
לשיט חופשי.
* אנחנו רוצים גבולות המאפשרים מתן ביטוי לזיקת העם
היהודי אל ארצו ההסטורית.
* אנחנו רוצים מדינה שתהיה מוכרת על-ידי שכניה.
* אנחנו רוצים הסכמי שלום שבמסגרתם תבוא גם בעיית
הפליטים על פתרונה.''
[מתוך הספר 'מפה חדשה יחסים אחרים', עמ' 18]

http://www.faz.co.il/thread?rep=133561
יופי נחמה'לה .
סתם אחד (יום שישי, 12/06/2009 שעה 16:41)
בתשובה לסתם אחד

כבודו של משה דיין במקומו . ודעתו היא שלו .
בשנת 1930 חיו 17 מיליון יהודים בעולם . כולל רופין .
זו מטרה ראויה .

אריה עירן .

http://www.faz.co.il/thread?rep=133563
סתם אחד (יום שישי, 12/06/2009 שעה 17:25)
בתשובה לסתם אחד

אם אין לך מה לומר,
אז למה סתם לכתוב לא לענין.

דיין כתב את הדברים
ב-‏12.12.1967
ומודעותו לאירועי מלחמת העולם
השניה, ובתוכם השואה, היתה יותר
מפותחת, כך נראה לי, מהגישה הפשטנית
של אריה עירן, העושה שימוש לא מעמיק
ולא בוגר בנושא השואה, כדי להצדיק
את ההתעללות המתמשכת באוכלוסיה
הפלסטינית.

האם לא נמאס לך לדחוף את השואה ואת
ריבוי הילודה בכל פינה, גם כאשר הקשר
לנושא הדיון הוא מקרי ביותר.

מילא, אם אין לעירן מה לומר. אך
איזו מין תגובה זו: ''כבודו של משה דיין במקומו . ודעתו היא שלו,''
- האם תפקידך הוא לחלק ציונים לגדולי האומה,
ולסייג את עמדותיהם? הרי לצורך ההשוואה,
דעתו של דיין בנושא למעשה היתה חלק מהמדיניות
של ישראל במידה זו או אחרת בתקופות שונות,
שלא לדבר על תרומתו האדירה לבטחון ישראל.

מה עשה אריה עירן ''המחשל'', כפי שהוא קורא לעצמו,
למען המדינה. לפי הסגנון התובעני והשופט של
עירן אפשר לחשוב שהעמיד שבט של צאצאים לתפארת
מדינת ישראל, שבזכותו המדינה קיימת, ושעל פיו
ישק דבר במדינה הזאת. ושאם לא היה מסביר לנו בפעם
האלף ומחוץ לכל הקשר שיש להרבות בילודה, לא היינו
מצליחים להזדיין. לזה קוראים 'זיוני שכל'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=133565
אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שישי, 12/06/2009 שעה 17:52)
בתשובה לסתם אחד

אחרי הסבר כל כך מפורט שריבוי ילודה זו מדיניות-על נחוצה נשארת חסר הבנה .
לא זכור לי שמשה דיין חשב שיש פעולות לביצוע כדי לתקן את ניזקי השואה .
רק לאחרונה טייל אלי ויזל עם אובמה בבוכנוואלד .
הוא הסביר את האסון אך למייטב ידיעתי לא הציע כיצד לצאת מהבור שבו נמצא העם היהודי .
הד''ר תום שגב התפעל משניהם כעיתונאי . לא שמעתי ממנו שמישהו אמר לאובמה כדבר הזה .
המסקנה שלי היא שאין או מעטים חושבים שראוי לעשות זאת .

ולכן אני עושה מה שאני יכול בתחום הנחלת הרעיון .

אריה עירן .

השבת מיספרנו כבראשונה היא הצורך העליון .

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.