פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ליוסי גורביץ, 11/09/02 18:12)

http://www.faz.co.il/thread?rep=10672
אם לזה התכונת היה עליך
אליצור סגל (יום רביעי, 11/09/2002 שעה 19:52)
בתשובה ליוסי גורביץ

לק''י
אם לזה התכונת היה עליך להשמש במונח כריסטוס. למונח משיח יש משמעות מוגדרת בעברית - כבר אמרתי בדברי - האם אשה אהבת את בעלה באותו מובן שהיא אוהבת תפוח? זו בדיוק השגיאה שעשית כאן.
שנה טובה וגמר חתימה טובה
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=10715
המונח
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 12/09/2002 שעה 3:21)
בתשובה לאליצור סגל

''כריסטוס'' משמעותו ''משיח'' ביוונית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=10749
על המונח
אליצור סגל (יום חמישי, 12/09/2002 שעה 10:36)
בתשובה לישראל בר-ניר

לק''י
זה בדיוק מה שאני טוען - למונח משיח יש משמעות מוגדרת בעברית - גורביץ משתמש בו במשמעות הלא נכונה. שישתמש במילה המתאימה לנושא שלו.
ובכלל, זו ההערה היחידה שיש לו? מדוע למי שזוכר (למה שלא יזדהה?) מפריע שהשויתי את דברי הבוגד פלויוס לקריקטורות אנטי שמיות אבל לא מפריע לו שמשיהו כאן בפורום השוה את המלך החשמונאי הגדול אלכסנדר ינאי לדרקולה? אם אני אקרא ליצחק רבין דרקולה היהודי או טוב מזה - היטלר היהודי - אולי אני אסחוט ממנו את התגובה המתבקשת על התבטאות כזו.
שנה טובה וגמר חתימה טובה
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=10771
דרקולה היהודי
יוסי גורביץ )ממחשב אחר( (יום חמישי, 12/09/2002 שעה 15:37)
בתשובה לאליצור סגל

אלכסנדר ינאי צלב כמה עשרות מורדים (''חכמים'' בעיני יורשיהם) וסעד את ליבו מול האנשים הנצלבים. סיפורים כאלה בדיוק סופרו על ולאד טפש דרקולה. מכאן ''דרקולה היהודי''.

יוסי גורביץ (אני כותב ממחשב לא שלי ולכן אין כאן את החתימה).

http://www.faz.co.il/thread?rep=10850
יוסף גורוביץ!
אליצור סגל (יום שישי, 13/09/2002 שעה 8:14)
בתשובה ליוסי גורביץ )ממחשב אחר(

לק''י
הוא אשר אמרתי, אינך מבין את השפה! בלשון חז''ל בדיוק כמו בלשונינו היום המונח ''קטל'' משמש לויכוח חריף. הסיפור הזה מופיע בשינויים במקורות חז''ל ושם מסופר על ויכוח שפרץ בעיצומה של סעודה חגיגית שבסוף הויכוח ינאי המלך ''קטל'' את חכמי ישראל - אין הכונה שהרג אותם הכונה ליחס שלילי. אביא פה דוגמא נוספת - מסופר שויכוח מסויים חכמי בית שמאי היו הרגים בחכמי בית הלל - וגם כאן רק שוטה גמור - וכאלה לא חסרים בימינו - יחשוב שבית המדרש הפך לשדה קטל! שם פופולארי למדורים של ויכוח תורני הוא ''מלחמתה של תורה'' לפיכך גם את הסיפור בפלויוס צריך להבין באותה דרך - ינאי המלך צב את מצנגדיו באותו מובן שאני צולב אותך - תזהר ממני אני עלול להפוך ל''דרקלה'' כשאני רוצה אבל הרי במאמר לא התכונת ל''דרקולה'' אלא לדרקולה. בכל אופן מסיים בטוב - כינוי מקובל ללימוד הצדדים המחשבתיים שבתורה הוא התעלסות באהבים. לפיכך אין שום מניעה שאזמין אותך להתעלס באהבים - והכונה לשיחה ידידותית בניגוד למלחמתה של תורה שזה ויכוח נוקשה. אין לאמריה הזו שום הקשר מיני. כמובן שאני לא משתמש ולא אשתמש במונח הזה בגלל ההקשרים שיש לו מחוץ לעולם התורני. אבל החרדים שלא יודעים או אולי יודעים ולא אכפת להם איך הם נשמעים מחוץ לעולמם משתמשים במונח הזה די הרבה. כמובן לחילוני אין שום סיכוי להבין למה הם מתכונים למרות שהשפה לכאורה היא אותה שפה.
בכל אופן אעלה לפורום מאמר נגדי הבנוי בדיוק לפי מאמרך בשם פרס וארה''ב יהודה וישראל. ההקבלות ממש מתבקשות - די להזכיר את האולטימאטום הטואלי מאוד מאוד ששלח המלך דרויש הגדול הוא דריוש בן אסתר לכל עממי הסביבה שמי שיפריע ליהודים בבנין ירושלים ביתו יהרס והוא יהרג וגופתו תתלה על עץ גבוה מעל ההריסות. אוליטמאטום יעיל מאוד שגם הביא לתוצאות המקוות.
אני מקוה שלא נפגעת אישית מדברי - מה לעשות יש דברים הטעונים הסבר. ולכן שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה לך ולכל חברי הפורום ולכל ישראל ולכל העולם כולו בכל מקום ומקום הניצב בימים אלו למשפט לפני כסא הכבוד.
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=10901
אה-הא.
יוסי גורביץ (יום שישי, 13/09/2002 שעה 15:57)
בתשובה לאליצור סגל

אז תן לי להבין: בלשון כותבי התלמוד ''קטל'' פירושו ויכוח? זה מעניין. האם תוכל לפרש את הביטוי ''סנהדרין שהרגה נפש פעם בשבעים שנה נקראה סנהדרין קטלנית'' לאור פרשנותך הייחודית?

גם אם הפרשנות שלך - שהיא דחוקה ביותר - נכונה לגבי טקסטים של התועים המתכנים בפי השוטים ''חז''ל'', הרי שאין כל אפשרות להחיל את ההבל הזה על כתבי פלביוס. מדובר בהסטוריון, לא בתיאולוג בור בשקל. יתר על כן, מדובר בהסטוריון הכותב יוונית לקהל יווני. הטענה שהוא אמר ''צליבה'' והתכוון ''ויכוח'' איננה ראויה להתייחסות, אלא בקרב אלה המעוותים כל טקסט כדי שיתאים לתפיסת עולמם המעוותת.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.