פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לעמיש, 11/07/07 11:45)

http://www.faz.co.il/thread?rep=100636
התלהמות
ד''ר יהודה צורף (יום רביעי, 11/07/2007 שעה 15:40)
בתשובה לעמיש

אני כבר מורגל לסוג כזה של תגובות קרביים, מאותו זן ''רעיוני'' שמפיל את מדינת ישראל על הקרשים.

מחנה ''השלום'' מתמחה בלקסיקון פולמוסי שלא היה מבייש פורומים של גנון טרום חובה. המוסר ההוטנטוטי של אבירי מסדר פלסטין משתקף מכל השתלחות קנאית למען ''השלום'', שלעולם אינה נוגעת לגופו של עניין אלא תמיד לגופו של אדם. המושג ''התלהמות'', על פי הגדרת הלקסיקון המפויס של אבירי ''השלום'', הוא השקפתו של כל יריב אידיאולוגי.

לענייננו. על פי דין משפט צדק, חובת ההוכחה מוטלת על המאשים (המשמיץ), ולא על הנאשמים (המושמצים). שיוכיח המאשים את טענותיו ואז ניתן יהיה להתפלמס.

אלא שהחטא הבלתי נסלח של האשמה גורפת מסוג זה, בהנחה שהמאשים אכן מצליח לאמת את טענותיו, היא הטלת אשמה קולקטיבית גורפת כלפי ציבור גדול של אנשים על סמך אירועים יוצאי דופן שאינם מלמדים על הכלל.

הטכניקה התעמולתית הזאת אכן ידועה ומוכרת מדברי ימיהם של משטרים אפלים. העם היהודי בגלותו היה הקורבן הטבעי לעלילות, השמצות ודיבות, שגובו על ידי אותה מניפולציה תקשורתית של היטפלות לפשעיהם של חריגים בקהילה.

יהודה ושומרון הם ערש האומה היהודית, לב ליבה ושורש מהותה הרוחנית. למהגרים הערבים שפלשו לארצנו אין מה לחפש שם. שישובו למולדתם בברכה, יש להם אדמות בשפע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=100638
התלהמות
ע.צופיה (יום רביעי, 11/07/2007 שעה 17:00)
בתשובה לד''ר יהודה צורף

עדיין לא ענית על שאלתו של עמיש ביחס לעובדות.
בינתיים הלקסיקון הפולמוסי של גנון טרום חובה הוא שלך ולא של מישהו אחר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=100699
עדיין לא ענית להאשמותיו של גבלס.
צדק (יום חמישי, 12/07/2007 שעה 6:18)
בתשובה לע.צופיה


http://www.faz.co.il/thread?rep=100640
ובקיצור - קשקושים
עמיש (יום רביעי, 11/07/2007 שעה 17:29)
בתשובה לד''ר יהודה צורף

תערובת של קשקשת עם רחמנות עצמית.
והעובדות? מה יהא על העובדות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=100646
האשמות גורפות? של מי?
דוד סיון (יום רביעי, 11/07/2007 שעה 18:04)
בתשובה לד''ר יהודה צורף

''מחנה השלום מתמחה.... מבייש פורומים של גנון טרום חובה...''. זו האשמה גורפת של מר צורף. זה החטא הבלתי נסלח של האשמה גורפת למען...

אני כבר מורגל לתגובות הקרביים הללו....
יש לך עוד האשמות לא ענייניות כאלה?

אני בניגוד לרבים אחרים בודק את הדברים לפני שאני כותב אותם ומפרסם. אם היית קורא את הקישורים שהוצגו במאמר, היית מגלה שהעובדות שאני שם על השולחן יותר אמינות מהדברים שאחרים כתבו שם וזה כולל את דבריך היום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=100700
האשמות גורפות? של מי?
צדק (יום חמישי, 12/07/2007 שעה 6:20)
בתשובה לדוד סיון

גם דר שטירמר וגבלס בדקו את העובדות לפני שיצאו בהאשמות נגד היהודים.
ולא ראיתי שהצלחת לסתור את דבריהם של דר שטירמר וגבלס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=100703
לא ראיתי שאתה הצלחת
דוד סיון (יום חמישי, 12/07/2007 שעה 7:01)
בתשובה לצדק

כרגיל שאין לך משהו ענייני אתה מגייס אקסיומות מדמיונך הקודח.
אחר כך כאשר מתברר שאינך מבין את האקסיומות המופרכות נוצרת דילמה.

הפתרון: אל תמציא אקסיומות מופרכות. אל תמציא קישקושים שאינך מבין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=100704
לא ראיתי שאתה הצלחת
צדק (יום חמישי, 12/07/2007 שעה 7:19)
בתשובה לדוד סיון

מכיוון שלא הצלחת להפריך את דבריהם אז ברור
שדבריהם של דר שטירמר וגבלס הם נכונים ומקובלים עליך.
כפי שאתה טוען באופן קבוע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=100705
ההבנה שלך מתגלגלת במדרון: http://www.faz.co.il/thread?rep=100703
דוד סיון (יום חמישי, 12/07/2007 שעה 7:49)
בתשובה לצדק

כרגיל אין קשר בין דברי ההבל שלך וההודעה שלי.
מרצון להקל עליך, בפעם האחרונה הנה היא:

http://www.faz.co.il/thread?rep=100794
איפה לעצור את הדיונים ?
ישראל רבי (שבת, 14/07/2007 שעה 11:41)
בתשובה לד''ר יהודה צורף

אני מנסה לשאול שאלה שתתן לי קצת יותר תובנה

ברור שישנן דעות מסוגים שונים וכרגע אני לא מנסה לדבר על שום דעה

כרגע אני אומנם משתמש במשפט שאחרים כתבו לפני והוא :

''הטלת אשמה קולקטיבית גורפת כלפי ציבור גדול של אנשים על סמך אירועים יוצאי דופן שאינם מלמדים על הכלל''

אם אומנם אנחנו רוצים להיות ישרים עם עצמינו , איך באמת אפשר להקטין קצת את העניין הדמגוגי ? כלומר : יש מצב שכאשר מישהו רוצה לנמק ''משהו'' הוא מייד מגייס את כל הנימוקים בעולם והעיקר שהוא בסוף יהיה צודק.

הכוונה שלי היא איך נגרום לכך שאדם שרוצה להסביר משהו מסוים , ינסה לשבת עם עצמו (עם עצמו ועם האמת הפרטית שלו) לפני שהוא משתמש בנימוקים שהוא עצמו יודע (שהוא עצמו יודע !!!) שאינם הוגנים ואמיתיים ?

חשיבות השאלה היא מעבר לשמאל וימין. לטעמי זאת שאלה שהיא חשובה לכולנו כעם :

איך נגרום לכך שכאשר אנחנו רוצים לנמק משהו מסוים לא נגרום לעיוותים שגם אנחנו (אנחנו)יודעים שהם עיוותים - זאת השאלה שאני מעלה

איך לא נשקר את עצמינו בזמן הכתיבה ?

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.