פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 01/05/07 20:39)

http://www.faz.co.il/thread?rep=97804
צריך לקרוא את דברי בהקשר הנכון
א. פרקש (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 21:03)
בתשובה לדוד סיון

אין לי בעיה בהכללותיך, גם כאשר אתה מאשים את האחרים בה. הכל תלוי בהקשר, ומה לעשות שגם אני מתייחס להקשר.

''בתקופת השואה לא היה יהודי חרדי אחד שהתנדב להיות קאפו'' אין משמעותה ''כאילו שהאחרים התנדבו'', אלא שאף אחד לא התנדב. למה הפיתול. זו היתה טענתו של הטוען, ולכל היותר אפשר להעמידו על טעותו. אתה מכיר מקרה אחד ואין זה צריך להכתים את כל הקהילה. אני מכיר עוד שני מקרים וגם זה אינו מכליל את כלל העדה. אינני שולל הזכרת מקרה בודד תוך ציון שהוא בודד, כמו שכתבתי, כי זה נכון להביא עובדות ובמידה ואתה נותן להן את המשקל הראוי.

משפטך האחרון בהחלט מקובל עלי ואני באמת מציע שלא ניפול בקלות כזאת לחרוץ את דינם של אלה שהיו בתוך השואה, כי לעולם לא נוכל לדמיין ולצייר את המציאות האיומה שהיו חיים בתוכה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97814
מכיוון שמנגנון ההשמדה היה קטן, הנאצים ניזקקו למשתפי פעולה רבים
מיכאל שרון (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 21:43)
בתשובה לא. פרקש

בקרב היהודים, לביצוע ההשמדה בהיקף בו אכן התבצעה בפועל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97818
מנוול שאין שני לו!!!!
סתם אחד (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 22:11)
בתשובה למיכאל שרון

חומרתם של הדברים זועקים השמיימה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97822
אכן אתה מנוול שאין שני לו, וגם ''משאיל''
מיכאל שרון (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 22:24)
בתשובה לסתם אחד

בליצנות ביטוי שאני מרבה להשתמש בו. גלויים דרכי לשון הרע של בעלי עניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97823
למה האנונימיות?
מיכאל שרון (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 22:27)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=97824
אלא דברים ידועים, ולמה אתה מנסה טכניקות כאלה כלפי?
מיכאל שרון (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 22:41)
בתשובה לסתם אחד

הרי כתבתי, דבר שהוא ידוע היטב ואף נילמד בשיעורי היסטוריה של השואה בתיכון: ''הנקודה החשובה היא שמנגנון ההשמדה של הס.ס. היה זעום בכוח האדם שלו, עובדה המאוזכרת במקורות רבים. האיזכור הזה הוא בין השאר בדיון בשאלה, מדוע היהודים לא התקוממו אלא צעדו כצאן לטבח? שכן אילו היו למשל תוקפים בהמון את שומריהם המועטים אנשי הס.ס. לרבים היה הסיכוי להנצל.

פרופ' חנה ארדנט הנידרשת לסוגייה זו (בספרה על הבנליות של הרוע), מתרצת זאת למשל בכך, שאז---''

כנראה אתה, כמשמיץ בחסות האנונימיות, ובגישות אטומות של אמירות אטומות ובצדקתנות דוגמטית של טרול (שכל עניינו מניפולציה ושיבוש והכפשה לגופם של הדוברים תוך ערור רושם באמצעים אסוסיאטיביים) בונה כנראה על כך שהקורא לא יקרא את הודעתי שמתחת לזאת (ניצלת יפה ובמה שמצטייר לי במניפולטיביות זדונית את העובדה שההודעה הזאת הוצבה בטעות מעל להודעה ההיא ולא מתחת לה ובהמשך לה...)

כתבתי בהודעה ההיא (שההודעה הזאת היתה צריכה לבוא בהמשך לה - דומה שניצלת מייד את העובדה שחלה טעות בהצבת ההודעות, בחושים מחודדים ''הרחת'' כנראה הזדמנות להראות לרגע ''צודק'' בזעקת החמס הנבלותית שלך, נבלותית כיוון שהיא מתבססת רק על טכניקות של ערור רושם)

''הנקודה החשובה היא שמנגנון ההשמדה של הס.ס. היה זעום בכוח האדם שלו, עובדה המאוזכרת במקורות רבים. האיזכור הזה הוא בין השאר בדיון בשאלה, מדוע היהודים לא התקוממו אלא צעדו כצאן לטבח? שכן אילו היו למשל תוקפים בהמון את שומריהם המועטים אנשי הס.ס. לרבים היה הסיכוי להנצל.

פרופ' חנה ארדנט הנידרשת לסוגייה זו (בספרה על הבנליות של הרוע), מתרצת זאת למשל בכך, שאז---''

http://www.faz.co.il/thread?rep=97825
מכיוון שאתה מכליל השמצות לא בדוקות בדבריך
א. פרקש (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 22:52)
בתשובה למיכאל שרון

הרשה לי נא לא להגיב לשטויות הבלתי מבוססות שאתה רוצה לדחוף לנו כאן לדיון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97831
אם מישהו ממחנך היה אומר אותם דברים, היית מוסיף להם כהנה וכהנה
מיכאל שרון (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 23:25)
בתשובה לא. פרקש

מהמציאות הישראלית, למשל בנושא פינוי גוש קטיף או עניין עמונה, ומוסיף אולי ''מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'' ביטוי בו השמשו גם קפלן ורינגנבלום ביומנם מגטו וורשא בספרם בהוצאת קיבוץ לוחמי הגטאות ואוניברסיטת חיפה ''מגילת היסורין''. אבל כיוון שלא ממחנך אני, הרי בהבל פיך דברי הופכים ל''הכללות לא מבוססות'' אף שאמרתי דבר המקובל על מחנכים ואנשים רבים בישראל, ומתועד היטב.

דומה שאתה עוור לכל למה שלרגע מצלצל לאוזנך ''נון קונפורמיסטי'' אף שממחשבה שנייה אינך נותן לעצמך הזדמנות להווכח שזה לא כך. והרי דברי ניתמכים ומבוססים, אני בא אחרי הכל מדיסיפלינה מחקרית, וחשוב לי עניין הביסוס, ואני מתעב מידע מפוברק מאד מאד. גם כשאני נוקט בלשון בוטה או אפילו בגסות, אין זה בגלל קלות דעת, אבל גינוני מכובדות לא עושים עלי רושם רב ואיני גם נוקט בהם, אף על פי שהדבר מקנה במקומותינו קרדיט ללא עמל, ואילו אני איש עבודה קשה

http://www.faz.co.il/thread?rep=97816
אתה מגזים
דוד סיון (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 22:01)
בתשובה לא. פרקש

1. לא עסקתי בהכללות משום היבט.
2. בסך הכל הוספתי פרט ''הרבנים'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=97731) שמפריך את ההכללה שאליה התייחסתי. ואחר כך התייחסתי ל''לפחות מקרה אחד'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=97798). אתה בעצמך טוען שיש יותר מאחד.
3. בדרך שנהגתי העמדתי אותו על טעותו והצהרתו המופרכת.

הרי במפורש לא הכתמתי שום קהילה ולכן הערתך היא מוגזמת ומיותרת. זה במיוחד נכון כאשר היא באה לאחר ההודעה השניה שלי שמוזכרת כאן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97826
אתה מגזים
א. פרקש (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 22:55)
בתשובה לדוד סיון

* בסדר החבר סיון, לא עסקת בהכללות (-:
רק הוספת ''רבנים'' שמפריך הכללה של מיהו אחר.
* אני דיברתי על עוד שני מקרים שידועים לי.
* אני מוריד בכך את הכתם הוירטואלי שברוב רשלנותי הכפשתי קהילה שלמה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97862
אכן כן
דוד סיון (יום רביעי, 02/05/2007 שעה 4:59)
בתשובה לא. פרקש

אם אתה מתנצל אז יתכן ועסקת בהכללות ובהכתמות.
זה עדין לא מעיד דבר עלי. לא עסקתי בהכללות ובהכתמת קהילות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97914
דודו ידידי, אינני יכול לאלץ אותך
א. פרקש (יום חמישי, 03/05/2007 שעה 13:06)
בתשובה לדוד סיון

להבין ציניות מהי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=97923
פרקשו,
דוד סיון (יום חמישי, 03/05/2007 שעה 13:58)
בתשובה לא. פרקש

אינני יכול לאלץ אותך להבין:
- נכונה את דברי שלא הכתימו את ''החרדים''.
- נכונה את ההסברים שהוספתי.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.