פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לצדק, 11/04/07 14:27)

http://www.faz.co.il/thread?rep=96860
ההגדרה שעומדת במבחן סביר
דוד סיון (יום רביעי, 11/04/2007 שעה 15:35)
בתשובה לצדק

''קבוצת אנשים עם מוצא (עבר) משותף, עם היסטוריה משותפת (עבר והווה), עם שאיפה להגדרה עצמית, עם שפה משותפת ותרבות משותפת ועם (ברוב המקרים) זיקה לטריטוריה מסוימת'' (תגובה 72378).

התמצית של ההגדרה הזאת: ''עבר משותף, אינטרס בהווה ומטרות לעתיד''. טבעה של תמצית שהיא לא מדברת למי שלא מבין את המתומצת.

הנה עוד הגדרה (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%9...):
''אומה או לאום היא קבוצת אנשים בעלת זהות משותפת השואפת להגדרה עצמית במסגרת של מדינה ריבונית בזיקה לטריטוריה מסוימת. בלאום קיימים יסודות משותפים אותם חולקים (בדרך כלל) בני אותו הלאום כגון: שפה, תרבות, מקור אתני ודת.

בעיה ב''הבנה'' של הגדרות מושגי המשנה לא פוסלת את סבירות ההגדרה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=96937
ההגדרה שעומדת במבחן סביר
צדק (יום חמישי, 12/04/2007 שעה 10:21)
בתשובה לדוד סיון

''טבעה של תמצית שהיא לא מדברת למי שלא מבין את המתומצת.''

טבעה של תמצית שהיא טובה לבישול ואפיה.
הגדרה חייבת להגדיר בדיוק סביר את מושא ההגדרה, ולא להיות בסיס לתורה פילוסופית חדשה.

''אומה או לאום.......''
התחלה של בדיחה. אומה איננה לאום !!
השילוב של שניהם באותה ההגדרה הוא הטעיה מכוונת הפוסלת את ההגדרה כולה.

''.... לא פוסלת את סבירות ההגדרה.''
העובדה שהראתי לך שכנופיית פשע עונה על הגדרתך במלואה, מוכיחה שסבירותה היא אפס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=96964
טענת לא הראית כלום
דוד סיון (יום חמישי, 12/04/2007 שעה 20:57)
בתשובה לצדק

כאשר מציגים את ההגדרה + את תמציתה הרי ברור למה הכוונה.
הוצאת התמצית מהקשרה, בכלל הוצאת דברים מהקשרם מסדרים
פרשנויות מופרכות.

הוצאת דברים מהקשרם היא מלכודת לטענות מופרכות. כך קרה לך גם הפעם.

מכאן שלא פסלת שום סבירות של ההגדרה שהצגתי.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.