פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לרפי אשכנזי, 29/08/02 23:10)

http://www.faz.co.il/thread?rep=9449
רפי, כאן הבולשביזם אינו לגמרי וולונטרי
מנשביק (יום שישי, 30/08/2002 שעה 22:40)
בתשובה לרפי אשכנזי

זכור את אשר עשו הבולשביקים לאליק רון (שפתאום יוצא לתקשורת בווידוי של ''חזרה בתשובה''). זכור את אשר עשו הבולשביקים לשר לשעבר יעקב נאמן (שרצה לחשוף את מה שהיה מאחורי רצח רבין). גם כאן יש בולשביזם של הפחדה ואיום, רק שאין גולאגים. במקום לכלוא יחדיו הרבה מתנגדי בולשביזם מטפלים בהם אחד-אחד: את הרב עוזי משולם הפכו לצמח חדל מעש בבית הכלא (לאחר שהשתילו בין אנשיו סוכנים שייצרו לחסידיו תדמית אלימה), את השר לשעבר אביגדור קהלני שפנה עורף למערכת הבולשביקית (בפרישתו ממפלגת העבודה ל''דרך השלישית'') הענישו בתיק תפור. ועכשיו מבקשת פרקליטת המדינה עדנה ארבל לטפל ביואב יצחק, שגם הוא דיסידנט ותיק. המערכת הבולשביקית כאן פועלת בדיוק כמו אצל סטאלין (מבחינה עקרונותיה), כלומר: גזר לצייתנים ומקל למרדנים, בהבדל אחד: הבולשביזם הישראלי חייב להציג מראית עין של דמוקרטיה, שאחרת תאבד תמיכתה הכלכלית (וגם המדינית) של ארה''ב במערכת הזאת. לא רוצחים פה מתנגדי משטר רק עושים להם רצח אופי (כמו שעשו לנתניהו). מבחינת היכולת שלהם להנהיג ולשלוט אחרי מערכה מאסיבית של רצח אופי - הם (בדרך כלל) חשובים כמת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=9477
הבולשביזם: אופן טרור אזרחי חמקני, בין השאר.
מיכאל מ. שרון (שבת, 31/08/2002 שעה 5:27)
בתשובה למנשביק

הפוגע גם באנשיו הוא, לעיתים, לפי העקרון ''כולנו בכדור פורח, נשאר מי שלא טורח'' (ראה התיחסותי למאמר מילשטיין, רחל ובגידת החברים).

להבהיר כאן דבר מה, מדובר בכוח חסר נאמנות וחסר עקרונות, כפי שהיטיב לבטא הסופר היוגוסלבי מילובן דג'ילאס בספרו משנות ה- 50.

מדוע דווקא מערך אידאולוגי/חברתי עתיר עקרונות התדרדר לבריונות עריצה, גסה וחסרת נשמה, ולא למשל הליברליזם הדמוקרטי, או אף תצורות סוציאל דמוקרטיות מתונות, כאלו שבבריטניה?

אולי לפי העקרון הקרימינולוגי המוכר של ''הנקיים מכל חשד'': היכן שקיימת מוסריות יתר תורתית, הרי שהדבר עשוי לשמש איצטלא לנבלים הגדולים ביותר. בנוסף, מוסריות יתר תורתית, בניגוד לגישה מדינית מינימליסטית יותר, פועלת בשגב שלה להקפיץ אנשים לדום ולבצע כלפיהם מניפולציות שונות (''הרי אינך רוצה לבגוד במולדת בה מתגשמים העקרונות ההומניים הנעלים ביותר של טובת הכלל, לא כן?''). הנדרש להקריב ניכמר, מתיפח ואומר, אכן חטאתי לעם (משפטי מוסקווה) וגם, במידה שמדובר בהדחה פוליטית, מודה בפשעים שלא ביצע (מזימה להרעלת מנהיגי המעמד בכספית, תוך התארגנות כנופיתית - משפטי מוסקווה ומשפטי פרג), שהרי ''ברור לך איזה עקרונות כלל עולמיים מונחים כאן על כף, לעומת גורלך האישי העלוב, לא כן?''

מוסריות יתר תורתית עשוייה להביא להוצאת משאבים רבים מהעם תוך הפנייתם לאנשי הממשל, תוך מיעוט באמצעי כפייה יקרים יחסית, שכן גם ההתנגדות הפנימית של האוכלוסיה לגזל-יתר מצד ה''מדינה'' נשברת מתוך כפיפות פנימית לעקרון הקדוש. כאן עלינו להבין כי אוכלוסיות רבות בוודאי שמוכנות לתת משאבים בשרות הקיום המדיני המספק בטחון ושרותים נוספים, אך תכופות התרחש בהיסטוריה שוד אוכלוסיות -הן בארצות כבושות, והן של אוכלוסיית אותה מדינה מצד קבוצות באוכלוסיה.
הבולשביזם עתיר העקרונות הפך פיתוי כמעט בלתי נסבל בקלותו לשוד-יתר ענק של האוכלוסיה - והיכן שקיים פיתוי כזה, אכן עשויים להתרכז הנבלים הגדולים ביותר, דהיינו בממשל עצמו, אותם נבלים שלא הם שניסחו את עקרונות השגב, אך אלה, מהרגע שנוצרו, יצרו מצב של פיתוי לשוד אדיר מימדים של אוכלוסיות.

מדובר גם במערכת המאפשרת התמדה, שכן מהרגע שיש בידי נבלים אמצעי ענק בשיעור שלא עמד אי פעם בהיסטוריה בידי קבוצה שלטת כלשהי, הרי ניתן לקנות שרותים אידאולוגים ושרותי כפייה מידי טובי המוחות. הבעיה כאן הינה, שחשיבה יוצרת בסדר גודל רציני קשורה תכופות ביושרה אישית ועקרונות צדק טבעי -זהו תכופות טבעם של יוצרים אותנטיים, מה לעשות, ולכן חשוב כאן עקרון ההמרה. כלומר במערכת מושחתת תכופות יוצרים אותנטיים הופכים תוך טרור אישי ופסיכולוגי לעבדיהם של חקיינים יקירי המשטר (הטרור הפסיכולוגי כלפי יוצרים אותנטיים הפך לאמנות בידי השטאזי במזרח גרמניה, כשיוצרים אותנטיים הוצגו כאומללים, בעייתיים ואנטי חברתיים כשעבודתם נמסרת לכאלה שתרומתם היתה שמם על עטיפת הספר או בכותרת המאמר). רטוריקת השגב ועתירות-עקרונות הינה אם כן חלק מרכזי, אולי עיקרה של מערכת שוד-יתר.

גם בארצנו למרבה הדאבה השתרשו דווקא מסורות בולשביקיות במובן ההוא, ולא מסורות ליברליות, ורטוריקת השגב הינה חלק אינטגרלי מתפעול כוח וגזל.
ובכוח כמו בכוח -אין כל סנטימנטים. דוגמא הזכורה לי, לפי הקלסיקה של עקרון ''הכדור הפורח'' הינו מסע הבחירות של מצנע לעיריית חיפה בסביבות 92 או 93. ראש העיר הקודם, אף הוא כמובן בן מפלגת העבודה, היה גוראל, איש אפור, אך דווקא רב עשייה במובן המאפא''יניקי הקלסי, איש עמל וחסר ברק שעשה רבות למען העיר (קיים במאפא''יניקיות הקלסית לעיתים גם אספקט חיובי זה של ביצועיזם). הוחלט אי שם במסדרונות הכוח הבולשביקיים להצניח את מצנע הכריזמטי. לשווא עמל גוראל להצביע על הישגיו הגדולים. הכוח העירום וחסר העקרונות והנאמנות החליט מה שהחליט. מסע הבחירות של שני המועמדים היה שיעור קלסי בפרנויה וקונספירציה: פעילי הבחירות של גוראל לא הופיעו במועד, חלו שיבושים שונים ומשונים, שהטריפו כמעט את דעתו של הביצועיסט הזה, גוראל. מעולם לא ניתקל בתופעה דומה קודם. כשעצביו בגדו בו, דומני, והעז לרטון שיש כאן שיבוש מכוון, גם רמזו על פרנויית יתר, מתח, או משהו בדומה. לזה ניתן לקרוא טרור חמקני, הגם שאחת מהנאותיו הבולטות של הבולשביק שיכור הכוח היא אקט ההכחשה שקיימת מאפייה שמאלנית כלשהיא, רק מה, מבלי שאמרת אי פעם את המילה מאפייה שמאלנית. הוא זה המעלה את המושג, מיחסו לך בגערה נוסח ''אתה חושב שיש מאפייה שמאלנית'', לעיתים יוצר גם הגזמה נלעגת ''אז אתה מאמין בקונספירציה'' אף אם לא העלית ולא עסקת כלל במשהו דומה, ומיד מכחיש זאת, הכל ביוזמתו מתחילה עד הסוף, תוך הנאת כוח גלויה.

ובוודאי שאם אחת מהנאות הכוח של הבולשביק הינה ניפנוף זה בכוחו, הכולל את הכוח להכחיש (נושא נזילותן ועיצובן הווירטואלי של עובדות הינו עניין מוכר מהאנציקלופדיה הסוביטית, בה אנשים נעלמו לפתע כלא היו), הרי שהוא נהנה כפל כפליים נוכח טענה ימנית אודות מאפייה שמאלנית, כאשר יריבו מאשר את כוחו, שהרי כוח, בדומה לצדק, לא מספיק שיתקיים, אלא חייב גם להראות או להשמע (שכן הכרה בכוח וציות לו, זולה יותר מאשר עצם השימוש בכוח בפועל).

ואני אומיר, אנשים טובים, למה יש צוירך לתית לבולשביק אישור לכוחו, ולאזכר מאפייה שמאלנית וכד'? אדרבה, שיזיז את ישבנו, וישקיע משאבים ממשיים, במקום המחיר המוזל של האימה הפועלת פעולתה. שהרי עיקרו של הבולשביזם הוא המחיר הראשוני המוזל של שוד, עקב עקרונות-היתר, דבר העוזר לגייס משאבים נוספים בהמשך. אין מישהו צריך לצאת מגידרו, אני גורייס, אומיר ומתריע בשער, בשביל לאפשר כיף ונבלה בלא מחיר. שילמד נא הבולשביק שאין ארוחות חינם.

וסוף טוף הכל טוף, שמעו לכם אפילוג:
בעניין גוראל האומלל, מכיוון שהחביירים סברו אולי שיש לו קצת בטן מלאה כלפי הנבגדות, ומכיוון שכוחו בחיפה היה עדיין לא מבוטל, הרי שאם איני טועה, גם דאגו להפיץ שמועות אודות פרשת שחיתות בה היה מעורב, או משהו בדומה, הגם שמעולם, כמדומני לא ניפתחה חקירה רישמית, אך די היה באפשרות סיבוכו, להשקיטו.

רעים ועמיתים -כזה הוא הבולשביזם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=9488
יפה כתבת, מיכאל
מנשביק (שבת, 31/08/2002 שעה 7:40)
בתשובה למיכאל מ. שרון

על כן נאמר: יותר משהיה הפטריוטיזם מיפלטו של הנבל - היה הקומוניזם מיפלטו של המושחת

http://www.faz.co.il/thread?rep=9496
למיכאל מ. שרון- נתוח מאלף מכל בחינה, שנה טובה
רפי אשכנזי (שבת, 31/08/2002 שעה 10:14)
בתשובה למיכאל מ. שרון


http://www.faz.co.il/thread?rep=9527
שנה מבורכת ותודה
מיכאל מ. שרון (שבת, 31/08/2002 שעה 17:44)
בתשובה לרפי אשכנזי


http://www.faz.co.il/thread?rep=40964
הבולשביזם: אופן טרור אזרחי חמקני, בין השאר.
רפי אשכנזי (יום שלישי, 10/02/2004 שעה 18:35)
בתשובה למיכאל מ. שרון

להיכן נעלמת ונאלמת לנו מיכאל שרון, חסרת לי מאד!
בכושר ניתוח מרהיב חושף מיכאל שרון ביד אמונה את שרשי החולי של מה שמכונה ''בולשביזם'' כאן בארץ.
אין להתווכח על הפרטים, הם ידועים לכל מי שאינו עול ימים.
הייתי מוסיף רק פרט קטן להגדרתו ה''הבולשביזם'':
מונח זה לקוח מעולם המהפכה הרוסי. הבולשביזם מעת עלייתו לאויר היסטוריה בראשית המאה העשרים, הושתת על כוח וכפיה. בשיא כוחו שירתו בממלכת הכפיה כ 2 מיליון פיונים בק.ג.ב. ובגופי הצל שלו, שנשאו אותו על שיכמם, משהו כ אחד אחוז מאכלוסית בריה''מ.
אצלנו בארצנו הקטנטונת, בנגוד לאמא הגדולה שנזקקה לכוחות פיזיים ממש כדי להחזיק את מבנה הרשע, אצלנו היהודים הוחזקה השיטה באופן וולנטרי ללא צורך בכלל במסגרת של פיונים שישאו אותה על שיכמם. השיטה נישאה על האמונה התמימה של ה'קומרדים' הקטנים בקיבוצים תחילה ואחר כך בכל רוחב מחנה {מכנה} העבודה. כך בתמימות נשאנו אנו , וגם אני כמובן כבן השיטה, באופן וולנטרי את הבולשביזם שלנו, כך בכייף.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.