פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ליעקב גלאוזיוס, 23/08/02 10:40)

http://www.faz.co.il/thread?rep=8786
יעקב, הלכת רחוק מאד עד המרכבה העליונה; אבל
נסים ישעיהו (יום שישי, 23/08/2002 שעה 14:30)
בתשובה ליעקב גלאוזיוס

במרכבה העליונה היו דמויות בעלות ארבעה פנים, פני אדם, פני אריה מימין, פני שור משמאל ופני נשר. להבין זאת יש צורך ביותר מתגובה או הודעה קצרה בפורום.

יכולת לקחת דוגמא הרבה יותר טובה: ''גור אריה יהודה...'' אשר לו ניתנה המלכות.

עצים - ''עתידים אילני סרק לעשות פרות'' והם גם עשו לפני ש-''השחית כל בשר את דרכו על הארץ''.

''צדיק כתמר יפרח..'' ויתן פרות טובים. ''...כארז בלבנון ישגא...'' ויזכה להדרת כבוד מכל סובביו.

עניין המלך בעם ישראל הוא מורכב ושונה מאשר בעמים אחרים. בע''ה, עוד נדון בכך באיזשהו מאמר; לעת עתה רק נאמר כי המלך על הארץ אמור לייצג נאמנה את מלכות ה' בעולם וזהו עיקר תפקידו. כל יתר התפקידים נגזרים וצומחים על בסיס זה.

שבת שלום ושנה טובה ומבורכת.
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=8986
לנסים:אין זה נכון להפוך את המלוכה לעניין רוחני-דתי
יעקב גלאוזיוס (יום ראשון, 25/08/2002 שעה 5:44)
בתשובה לנסים ישעיהו

אתה כותב - תפקיד המלך לייצג נאמנה את מלכות ה' בעולם.

אם הזכרת את יהודה ניתן להביא מדברים שנאמרו אליו, סימוכין לכך שלא זה העיקר במלכות בכלל, ובעם ישראל בפרט.

יעקב כאשר בירך את יהודה הזכיר בראשית דבריו את שתי התכונות העיקריות של המלכות (א) ''יהודה אתה יודוך אחיך'' כלומר יש כאן גורם שמאחד\מארגן את השבטים. (ב) ''ידך בעורף אויבך'' כלומר גורם שפועל בנחישות ובכח נגד אויבים מבחוץ.

יהודה לא היה הכי מושלם מבין האחים מבחינה אישית\דתית , אולם בעקבות היותו מגלם התכונות הנ''ל היה ראוי להנהגה.

כך גם לעניינו היום המתאים להנהגה הוא זה שמגלם את התכונות הנ''ל ולא כל מיני אישים שיש להם תכונות וכישורים נפלאים בתחומים שונים אשר אינם רלוונטים לעניין ההנהגה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=9029
יעקב, דומני שציינתי כי בעתיד, בע''ה, אכתוב מאמר
נסים ישעיהו (יום ראשון, 25/08/2002 שעה 17:36)
בתשובה ליעקב גלאוזיוס

על המלכות בישראל, לבינתיים נסתפק בכך שאצל יהודים אין להפריד בין גשמיות לרוחניות. כמעט כל המצוות נעשות בגשמיות כאשר עניינן הפנימי הוא רוחניות צרופה.

''יהודה'' כי 'הפעם אודה את ה''. יהודה מודה שה' אחד ושמו אחד ועל כן מודה באחריותו למכירת יוסף ובמעשה תמר; בכך הוא זוכה למלכות.

שמו הוא שם ה' הקדוש בתוספת ד הרומזת להודאה. אבל כאמור בהערה הקודמת, נסחפנו לכיוון הקבלה ולא זו הדרך לדון בכך. זה מחייב גישה יותר יסודית ומקיפה שכאמור, בע''ה אקדיש לכך מאמר בעתיד.

בברכה לשנה טובה ומתוקה.
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.