http://www.faz.co.il/thread?rep=85639 | |
דבריך אינם תואמים את דבריהם של הכופרים מאמיני דארוין | |
עמיש (יום שני, 30/10/2006 שעה 7:34) בתשובה לצדק | |
להערכתי הם מדברים בערך באותה צורה שאתה מדבר וזה לא קשור כלל לעניין. אנחנו עוסקים עכשיו ברעיונות ולא באנשים. דת היא אורח חיים, מדע איננו אורח חיים אלא שיטה לבדיקת המציאות. מדען חוקר יכול לבחור לעצמו אורחות חיים שונות. העובדה שאנשים מנגחים את הדת על בסיס ''מדעי'' אינה שונה בעיני מהעובדה שאנשים מנגחים ממצאים מדעיים על בסיס אמונה דתית, אלה ואלה לוקים באותו סעיף. אם דווקא רוצים לדון בהתנהגות אנושית הקשורה לנושא אז יש דברים מעניינים יותר מאשר התלהמות של שוטים. אפשר למשל לעיין ביחסה של הנצרות לחידושים מדעיים (כולל אף לחקר תאי גזע עובריים) או יחסם של הוגים יהודיים לחידושים מדעיים וכו'. אשמח אם מישהו כאן יקח על עצמו כתיבה של משהו רציני בעניין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85652 | |
דבריך אינם תואמים את דבריהם של הכופרים מאמיני דארוין | |
צדק (יום שני, 30/10/2006 שעה 18:06) בתשובה לעמיש | |
מדענים צריכים לדבר כמו מדענים, ואם אינם מדברים כך, הרי שהם אינם מדענים באמת ואינם ראויים לדבר בשם המדע. המדע הוא זה שמדבר על הוכחות, על בחינות ובדיקות. בלעדיהן אין מדע בכלל. וכאשר מעמידים אותו למבחנו שלו, הוא משתולל כאחוז אמוק. הנצרות היא דת שקרית לכן היא חוששת מכל דבר חדש. כמו כל שקרן המסתבך והולך עם הזמן ועם הצורך להמציא שקרים חדשים. היהדות איננה חוששת מהמדע כלל, מקסימום חוששים ממדענים טיפשים. דת האמת יודעת ששום דבר בעולם לא יכול לערער את יסודותיה המוצקים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85653 | |
לא ידוע לי על מדע המשתולל כאחוז אמוק | |
עמיש (יום שני, 30/10/2006 שעה 19:22) בתשובה לצדק | |
ויהיה מעניין לשמוע על כך. ואם ליהדות אין בעיה עם ממצאים מדעיים אז מבחינתי הכל בסדר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85654 | |
מדענים המשתוללים כאחוזי אמוק | |
צדק (יום שני, 30/10/2006 שעה 19:46) בתשובה לעמיש | |
מדע לא יכול להדאיג את היהדות. ''מדע'', יכול וצריך, להדאיג כל אחד. כל מה שהמדע מסוגל לעשות הוא לחקור את הקיים. ואם ימצא עוד חיה או עוד כוח או עוד חלקיק..אז מה? במה הוא מסכן את האמת? כאשר המדענים חורגים מהמדע כדי לעשות נפשות לאידיאולוגיה שלהם, זה כבר סיפור אחר לגמרי. זה לא מדע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85666 | |
מדענים המשתוללים כאחוזי אמוק | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 31/10/2006 שעה 4:42) בתשובה לצדק | |
אני לא יודע מה זה „להדאיג את היהדות”. בכל אופן – מדיוני העבר אתך, אין לך מושג מהו מדע ואיך תדע מהו „מדע”? יש לך הנחות יסוד וכל דבר שמגיע למסקנה שונה מזו שאתה מאמין בה לא היה נכון מלכתחילה. בכל אופן – איש לא צריך להיות מודאג מהיהדות שלך, שלא ממש קשורה ל„יהדות” שלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85700 | |
לא ידוע לי על מדע המשתולל כאחוז אמוק | |
לוי (יום שלישי, 31/10/2006 שעה 18:25) בתשובה לעמיש | |
הבעיה שלך היא שאתה בוחר מי מיצג את היהדות ומה מהותה ותוכנה . אתה בנית יצור דמיוני שלך ובו אתה דן . אותו דבר אתה עושה עם המושג ''מדע'' וחלטת שקימת בעיה ביניהם ואתה מחליט לפתור אותה . אני מציע לך לחזור להערה שלי באשכול שרוב אלו העוסקים בנושא הידע שלהם במדע ובדת הוא קלוש ביותר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85702 | |
מבחינתי מה שזה שלפני כתב | |
עמיש (יום שלישי, 31/10/2006 שעה 18:40) בתשובה ללוי | |
זו היהדות. יש לך התנגדות? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85705 | |
מבחינתי מה שזה שלפני כתב | |
לוי (יום שלישי, 31/10/2006 שעה 19:10) בתשובה לעמיש | |
אינך יודע דבר על יהדותי .ועובדה זו לא מפריעה לך להתפלסף . אופיני לפטפטנים מסוימים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85708 | |
מה שהיא לא תהיה | |
עמיש (יום שלישי, 31/10/2006 שעה 20:27) בתשובה ללוי | |
היא לא מטרידה אותי. מבחינתי לכל אחד יש זכות להגדיר את היהדות שלו וכולן טובות בעיני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85710 | |
מה שהיא לא תהיה | |
לוי (יום שלישי, 31/10/2006 שעה 20:56) בתשובה לעמיש | |
אם כל אחד יכנה יהדות מה שהוא שרירותי שלו אין ערך לדיון, כי כל אחד מדבר על מה שהוא אחר . משום כך הדיון נכנס למבוי סתום . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85711 | |
מה זה כבר משנה | |
עמיש (יום שלישי, 31/10/2006 שעה 21:10) בתשובה ללוי | |
לאן נכנס הדיון? ממילא רוב הדברים הם מחזורים אינסופיים של אותו הויכוח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=85723 | |
מה זה כבר משנה | |
לוי (יום רביעי, 01/11/2006 שעה 18:09) בתשובה לעמיש | |
זה אינו ויכוח . איאלו טמבלים מפרישים דברי הבל ומשבשים את הדיון . | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |