http://www.faz.co.il/thread?rep=83153 | |
חצאי אמיתות | |
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 6:57) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
איני מתרץ כלום. איני חייב לתרץ כלום(כי אני שלם עם עצמי),בטח שאיני חייב לתרץ משהו לאנשים שאיני מכירם כלל. מעולם לא ניסיתי להגיד דברים שונים. כפי שאמרתי קודם, קיום מצוות הוא ענין אישי של כל אחד ואחד.ולא אני זה שאמרתי שקיום מצוות אינו נמדד לפי כמות וטכניקה,אלא לפי כוונות אישיות. איני מכיר ולא שמעתי על המצווה '' הוכח תוכיח את עמיתך''(אולי תאיר את עיניי מאין היא באה). אך (בציניות) אני יכול לטעון כי אני מקיים מצווה זו כלפיך. ולגבי הלל הזקן-אני מסכים לחלוטין ,אחרי שתקיים את ה''מפתח'' לך ולמד!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83162 | |
חצאי אמיתות | |
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 9:59) בתשובה לע.צופיה | |
בס''ד ''האם אתה מתחרט על מעשיך?''- שאל השופט את הרוצח. '' לא''-היתה התשובה ''מדוע ?''- הקשה השופט ''כי אני שלם עם עצמי'' - ענה הרוצח. ''האם אתה מתחרט על מעשיך?''-שאל השופט את האנס ''לא'' ''מדוע?'' ''כי אני שלם עם עצמי'' . איזה מן טיעון זה ''כי אני שלם עם עצמי''? האם היית טוען כך לשוטר שעצר אותך לאחר שעברת באור אדום? האם היית אומר לו ''איני חייב לתרץ כלום''? נכון הוא שאינך צריך לתרץ לשום אדם מדוע אינך שומר תורה ומצוות אולם לפחות אל תשתמש בטיעונים מגוחכים. את המפתח שנתן לנו הלל הזקן אני מנסה לקיים ולפי תשובותיך אני מניח שאיבדת אותו עוד לפני שמצאת את הדלת. ''הוכח תוכיח את עמיתך'' היא מצווה מן התורה, שמעת על הספר הזה? ואין הכוונה שעל האדם להוכיח את חברו על שלא הזמין אותו למסיבה או ששכח לבוא לפגישה שקבעו. אני הצעתי לך 'מפתח' שבו תוכל להשתמש כדי להכנס בדלת הראשונה שתוביל אותך להבנת עצם המצאותך ותכליתך בעולם, משום מה אתה מסרב עד עתה להשתמש בו ומעדיף דמגוגיה על פניו. אפשר להכריח את הסוס להגיע עד השוקת,אולם אי אפשר להכריח אותו לשתות ממנה. שיהיה לך שבוע טוב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83169 | |
חצאי אמיתות | |
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 15:40) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
הדוגמאות שאתה מביא מראות כי יש לך בעיה לענות לענין. כשכתבתי שאני שלם עם עצמי,הכוונה שאיני מרגיש כי עשיתי או עושה משהו לא טוב. מה אענה לשופט?מה שייך לענין,אני לא מבצע כל פשע ,איני עומד למשפט ואיני צריך לדמיין מה אענה לשופט.קבל את זה,(נכון שזה קשה)כי יש אנשים,יהודים בדתם ובלאומיותם,שאינם מסכימים לדעתך, לדרכך, לאורח חייך.אינם פוסלים אותו,אך אינם מקבלים אותו בא-רבתי.קשה לך לקבל זאת,אך אילו הם החיים עלי האדמה. ''שם'', זה ענין אחר וממש לא מעניין אותי. כפי שכתבתי לך בתגובה קודמת לגבי עשרת הדיברות,כך לגבי הגותו של הלל הזקן. אני בהחלט מקבל אותה ומקיים אותה. אולי אתה מוכן,להאיר את עיני, ולציין היכן בתורה כתובה המצווה ''הוכח תוכיח את עמיתך''? להבדיל ממך, איני מחפש להוביל אותך לשום שוקת ובטח ובטח לשתות ממנה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83170 | |
הוכח תוכיח | |
צדק (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 15:46) בתשובה לע.צופיה | |
לֹא-תִשְׂנָא אֶת-אָחִיךָ, בִּלְבָבֶךָ; הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת-עֲמִיתֶךָ, וְלֹא-תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא. ויקרא פרק יט, יז | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83172 | |
הוכח תוכיח | |
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 17:38) בתשובה לצדק | |
א. לא תשנא את-אחיך,בלבבך!! ב. לא תקם ולא תטר את בני-עמך!!! ג.ואהבת לרעך כמוך!! שלוש דברים(לפחות) שאתה צריך להכות על חטא לגביהם! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83188 | |
הוכח תוכיח | |
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 21:11) בתשובה לע.צופיה | |
בס''ד מדוע אתה מתעקש להפגין את בורותך בתורה? אחיך,עמיתך,רעך,חברך,בני עמך....אלה אינן ''סתם'' מילים נרדפות,לכל אחת יש משמעות שונה. את האפיקורוס (יהודי המכיר בקב''ה ומורד בו) יש אפילו חובה להוקיע ולנדות. חובה על כל יהודי ירא שמים להוכיח את אלה מבני ישראל שאינם הולכים בדרכי השם. אני בטוח שאם אחד מילדיך היה עוזב את הבית ויוצא לתרבות רעה היית מצפה ושמח אילו אחיו היה מוכיח אותו,מחזירו לדרך הישר ומשיבו הביתה. אולי אינך רואה זאת כך אבל זוהי היהדות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83192 | |
הוכח תוכיח | |
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 22:37) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
בורותי בתורה אינה נופלת משלך.זה שאתה נאחז בקרנות מזבח וירטואליות ומשתמש בכל מיני ביטויים כגון:אפיקורס,ירא שמים ואחרים אינם הופכים אותך ליהודי טוב יותר או מאמין יותר,,(אלא בעיני עצמך בלבד).בסך הכל אתה מצטט אחרים מבלי להבין מה אתה אומר. לא אתה ולא אחרים המחזיקים בכל מיני תארים דתיים מטעם הציבור ומטעם עצמם יקבעו מיהו יהודי טוב ומי לא.כך שאת חובותך להוכיח ולהוקיע תשמור לידידך ולמי שמוכן להקשיב לך מרצון. לעניני משפחה: איני מטיל על ילדיי את חובותיי כאב. אם צריך להוקיע אני עושה זאת בעצמי ולא מחפש עזר מאחרים,אפילו אם הם קרובים לי ביותר. יהדות אינה מסיונריות,ומה שאתה עושה זה מסיונריות, לכן כל כך ''אוהבים'' אותכם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83220 | |
הוכח תוכיח | |
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 04/09/2006 שעה 12:52) בתשובה לע.צופיה | |
בס''ד עקשנותך לדבוק בבורותך מעוררת ''כבוד'' כמו גם הדמגוגיה שאתה נזקק לה כדי ''להוכיח'' את צדקתך - ''בסך הכל אתה מצטט אחרים מבלי להבין מה אתה אומר''. הרשל'ה חזר הביתה מביה'ס ואמו שואלת אותו:''מה למדת היום?'' עונה לה הרשל'ה: ''היום לימד אותנו המורה ששתיים ועוד שתיים הם ארבע'', ''אה'' אומרת האמא ''אתה בסך הכל מצטט את דברי המורה''. ככה זה,כל מה שאנחנו לומדים זה מאחרים, אם אני מבין את שאני לומד-זה ישפטו אחרים (אובייקטיבים). ''לכן כל כך ''אוהבים'' אותכם'' - גם אני כחילוני ''אהבתי'' מאוד דתיים,עד כדי כך שהייתי מוכן להעבירם לגן עדן בו במקום. בדיעבד אני מבין שהם הפריעו לי בעצם נוכחותם גם אם לא דברו עמי מילה, זה היה כאילו הם הציבו בפניי מראה האומרת - אתה רואה? כך צריך להראות יהודי! יתכן שזו גם הרגשתך ויתכן שלא,בכל מקרה דבר ידוע הוא שחילונים ''אוהבים'' דתיים בערך כמו שגנבים ''אוהבים'' שוטרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83234 | |
הוכח תוכיח | |
ע.צופיה (יום שני, 04/09/2006 שעה 16:46) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
איני מתחרה איתך ב''ידע'' דתי, מהירות קיום מיצוות וכמותן,או ציטטטות ערטילאיות שאין מאחוריהן כלום מעצמך. כשכתבתי ש''אוהבים '' אחכם, זה היה במשפט שהתייחס לתופעה מסוימת וזו תופעת המיסיונריות אצל חלק מהציבור הדתי. אני לא ייחסתי את המילה ''אוהבים'' אתכם לכלל הציבור הדתי, אתה זה שמייחס זאת (מדעת או שלא מדעת). אני מתייחס לאדם דתי (מכל הזרמים) כאדם ותו לו. אני איני מייחס כל חשיבות לצורת לבושו,לאורח חייו או לדעותיו. לגבי הוא אדם ככל אדם אחר בתבל. רוב החילוניים שאני מכיר(והם רבים מאוד)נוהגים כך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83186 | |
חצאי אמיתות | |
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 20:53) בתשובה לע.צופיה | |
בס''ד התגובות שלך לדוגמאות שאני מביא מראות שאין אתה מבין אותן,כפי שאינך מין דבר וחצי דבר מדברי התורה. אתה לוקח פסוקים ''שנראים'' לך כאילו שעונים לצרכיך ועושה מהם סלט שלם. אתה מקיים את עשרת הדברות? גם את הארבע הראשונות? אינך יכול להוביל אותי לשום שוקת משום שאני נמצא לידה ושותה ממנה בצמאון. אם אתה מסרב- זו בעיה שלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83187 | |
חצאי אמיתות | |
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 21:04) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
אותן המילים בדיוק כולל הפסוק ''שאתה לוקח פסוקים ש''נראים'' לך כאילו שעונים לצרכך''ניתן להגיד עליך. ממש בלי לשנות מילה. ההבדל ביני לבינך הוא שאני מכבד את מה שאתה עושה אך אתה אינך מכבד אותי כאדם, כיהודי וכישראלי. וזה מחזיר אותך ל''מפתח'' של הלל הזקן שאין לך אותו ולכן כל לימודך ופטפוטך על עניני מצוות חסרי בסיס. אם חס ווחלילה פגעתי בך, אני מתנצל מראש,אך ראיתי צורך להגיד לך את דעתי ללא כחל ושרק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83189 | |
חצאי אמיתות | |
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 21:30) בתשובה לע.צופיה | |
בס''ד הפסוקים שאני מביא וכן הפירושים שלהם אינם לקוחים מראשי אלא מגדולי תורה בכל הזמנים ובוודאי שלא מפרשנות של חילונים ש''מבינים'' בתורה בערך כמו רועה צאן בחלליות. אין לי שום בעיה להעריך אותך כאדם. כיהודי?- הגדר לי מיהו יהודי לדעתך. מתי עם ישראל נקראו לראשונה יהודים ומדוע? כישראלי? - מה זה? בכל לילה לפני לכתי לישון אני קורא קריאת 'שמע' שעל המיטה וחלק ממנה אומר - ''ריבונו של העולם,הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיס והקניט אותי או שחָטָא כנגדי,בין בגופי בין בממוני בין בכבודי בין בכל אשר לי....ולא יענש שום אדם בסִבָּתִי...'' גם אתה כלול בברכה זו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83193 | |
חצאי אמיתות | |
ע.צופיה (יום ראשון, 03/09/2006 שעה 22:48) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
אמרו גדולים וחכמים: 70 פנים לתורה. דהיינו על כל פירוש,יש 69 נוספים וכל אחד ,כולל אתה, בוחר את הפירוש המתאים לו.אל תזלזל בחילוניים, הם 70% מהעם היהודי. ''מאמינים'' כמוך,הם מיעוט מבוטל. יהודי? מבלי להכנס עמוק מדי, אף אחד מאיתנו לא בחר להיות יהודי,נקבע שהוא יהיה יהודי על ידי הוריו,על ידי עצם הולדתו להורים יהודים וע''י מעשה ברית המילה,וזוהי ההגדרה היחידה למיהו יהודי.אף אחד' עלי אדמות לא יכול לשלול זאת ממנו!!קיום המצוות זה צורך אישי של כל אחד ואינו קובע כהוא זה לגבי יהדותו. ישראלי? אותו יהודי שחי בארץ ישראל. אני מאמין לך שאתה קורא את התפילה הזו,אך האם אתה גם ב א מ ת מוחל וסולח?זה רק אתה יודע. ממש לא אכפת לי אם אני כלול או לא בתפילה זו. אני מעריך את הויכוח הזה כי הוא נעשה בנועם-דברים וכבר בזכות זה הרווחת משהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83223 | |
חצאי אמיתות | |
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 04/09/2006 שעה 13:24) בתשובה לע.צופיה | |
בס''ד ''..70 פנים לתורה''- אכן,אלא שאתה כנראה הוספת את הפן ה-71. ''אל תזלזל בחילוניים,הם 70% מהעם היהודי'' - אכן,אך העם היהודי מעולם לא העריך את הכמות אלא את האיכות. זה בערך כמו היחס שבין ערך החול וערך היהלומים. אתה צודק שאף אחד לא יכול לשלול מהיהודי את יהדותו אולם איזה משמעות יש ליהדותו ללא קיום מצוות היהדות? איזה הגיון יש בהשתייכות לעם הנרדף ביותר בהסטוריה, על היותו העם הנבחר ע'י הקב''ה,מבלי שתהיה לך בסופו של דבר הזכות לזכות בשכר הניצחי דווקא בשל כך? הקב''ה חנן את האדם בחוכמה,דעת ובינה - עם שתי התכונות הראשונות אין לך בעיה. מה עם השלישית? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83235 | |
חצאי אמיתות | |
ע.צופיה (יום שני, 04/09/2006 שעה 16:55) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
א.תודה על המחמאה שהוספתי היבט נוסף לתורה.זו באמת מחמאה,לא רבים זוכים לה. ב.70% מהעם היהודי גורסים שיתר ה-30% הם חול. זה כמובן לא משכנע אותך,אך אין לזה כל חשיבות בעיני. ג. יהדות זו יהדות. קיום מצוות זה ענין אישי של כל אחד. בוא ואגיד לך משהו,שאתה בטח תחלוק עליו, כל אדם מקיים את המצוות למענו בלבד,לכן זה ענינו כמה ולמה. ד. איני רוצה להיות יותר העם הנרדף ביותר בהיסטוריה,אמרתי לך שעניני העולם הבא אינם מענינים אותי כלל. ה.לגבי הבינה-איך כתבת בתגובה אחרת: אחרים (אובייקטיביים) ישפטו! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83253 | |
חצאי אמיתות | |
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 04/09/2006 שעה 21:45) בתשובה לע.צופיה | |
בס''ד א. זאת לא היתה מחמאה אלא בחינת -כל המוסיף גורע. ב. דמגוגיה לא תעזור כאן- יש יותר חול מיהלומים. ג. יהדות מתבטאת בקיום מצוותיה. גם אזרח העובר על חוקי המדינה הוא עדיין אזרח, אולם לא הייתי מכנה אותו אזרח טוב ונאמן. ד.רצונך בעניין אינו רלוונטי. ענייני העולם הבא צריכים לעניין כל אדם חושב,אלא אם כן הוא לא חושב. ה. צודק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=83277 | |
חצאי אמיתות | |
ע.צופיה (יום שלישי, 05/09/2006 שעה 6:40) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
א. בכלל לא מפריע לי. ב. יש יותר חול מיהלומים בכל העולם, לא בטוח שאצל העם היהודי זה נכון. ג.מצוות זה ענין אישי. מצוות אינן חוק(אלא בעיני מי שרוצה לראות בהם חוק)ולכן (כמו כל ההשואות שלך) ההשוואה אינה במקומה. ד. יבושם לך!. ה. מסכים. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |