http://www.faz.co.il/thread?rep=80498 | |
כל הכבוד למאמר כה משוקע ואיכותי | |
א. פרקש (יום חמישי, 13/07/2006 שעה 20:04) | |
יחד עם זאת אתה נוגע רק בקצֵה קצהָ של התופעה ההיסטורית-אידיאולוגית-דתית-לאומית שנקראת בימינו אנטישמיות (=שנאת היהודים). ואינני מאשים אותך, כי הנושא פשוט רחב יריעה, מגוון ביותר וניתן לכתוב עליו אנציקלופדיות ועוד ישאר רעב למידע נוסף. יש לי רק כמה הערות המשך ותוספת לנאמר על ידך (ואתן אותן רק בקיצור): • האנטישמיות לא החלה עם תחילת הנצרות, אלא רק הואצה בעקבותיה, קיבלה את ממדיה וערכיה הראשוניים שאנחנו רואים את התפתחותן עד לימים אלה. אנטישמיות היתה כבר בבית שני, אז עוצבה היהדות, הדת המונותיאיסטית היחידה כפי שמוכרת לנו עד ימינו אלה, ולכן אז היא היתה המוזרה בעולם. עמי הסביבה חשו במפריד, בהתנשאות לכאורה של היהודים ומכאן נבעה רתיעה, הסתייגות, קנאה ושנאה. ידועים פרעות נגד יהודים באלכסנדריה ההלניסטית במאה ה-3 וה-4, עוד בטרם היתה לנוצרית http://daat.co.il/encyclopedia/value.asp?id1=2140 . גם הכיבוש הרומי התייחס אחרת ליהודים מיתר העמים בשל הייחוד הדתי. • האנטישמיות המוכרת כיום היא תולדה של כ-2000 שנות הסטוריה וחיכוך מתמשך בין הנצרות ויהדות על האמונה הטהורה והיחידה. בתוך כך התחדדו מוטיבים פגאניים בתוך אותה אנטישמיות שציירו את היהודי כשונה מהאירופאי: אף גדול, גבות עבותות, פה גדול עם שיניים עקומות, גב כפוף, הליכה עקומה, נעליים קרועות, חליפה מקומטת וכו'. הללו התמזגו להפליא בתעמולה הגרמאנית הנאצית שראשית מקורותיה נבנו בסוף המאה ה-19. כמו שאתה אומר, הגמנים הוסיפו לכל העניין נופך ''מדעי'' של תורת הגזע, כדי להצדיק את עצמם כ''גזע עליון'', לעומת היהודים ואחרים כ''גזע תחתון''. • הכינוי''אנטישמי'' הוא כינוי של כקלון בתרבות המערבית שלאחר מלחמת העולם השניה, ולכן רבים מהאנטישמים מעדיפים לכנות עצמם ''אנטי ציונים'', כאילו הציונות היא דבר פוליטי-אתני שאפשר לשנוא ולבטל, בעוד שהאנטישמיות היא שנאה טוטלית ליהודי באשר הוא יהודי ובלי שהיהודי יכול לעמוד על זכותו להיות אדם. אותם אנטישמים מימין ומשמאל חורצים את שנאתם הקמאית ושופכים אותה על ישראל ועל הציוני. לא פלא שאחמדיניג'אד מתעקש לכנות את ישראל כ''ישות הציונית'', ובעצם היהודית שמקומם בכלל מבחינתו באירופה, ואם שם מתעמרים בהם אז שילכו לקנדה. כיום יש תחום אפל, גדול וחופף בין אנטישמיות לאנטי ציונות. הגבולות לא מקובלים בדיוק על כולם, אבל ישנה הסכמה די רחבה שיש בהנחה הזו משהו מן האמת http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3211771,00.h... . • החצי הראשון של המאה ה-20 היתה התקופה האנטישמית הפרועה ביותר מעולם שנסתיימה (הפרעוּת) רק עם סיום מלחמת העולם השניה. העולם כולו היה חולה אז באנטישמיות בעצימות גבוהה. אפילו אמריקה היתה אנטישמית, לפחות הממשל שלה, והיא אסרה על כניסת פליטים יהודים אליה לפני ובעת המלחמה. אבל השתיים הגדולות היו בריה''מ הסוציאליסטית וגרמניה בנאציונאל-סוציאליסטית. שני אחים לאותה משפחה. בעוד שברוסיה עוד היו מעט יהודים בצמרת המרד ובתקופת הממשל הראשונה שבה, הרי שגרמניה הרחיקה מכולם, בהתחלה בפיטורין ובגירוש ואח''כ במאסר ובהשמדה. הרוסים התנכלו ליהודים וראו בהם את חולַיֵי המהפיכה. הקומוניסטים אחיהם האשימו אותם בכל כישלון, האחרים האשימו אותם בכל הצלחה (לא מדובר בהצלחה כלכלית או מדעית שלא היו לקומוניזם, אלא בהצלחה לכפות את המהפיכה בטוטליטריזם אלים). לכן עד היום היהודים מואשמים במאורעות המהפיכה ותוצאותיה גם ע''י השמאל הקיצוני וגם ע''י הימין הקיצוני. http://www.stormfront.org/whitehistory/hwr61.htm . והם בכלל היו רוסים טובים ממוצא יהודי ששנאו וזילזלו בציונות כאחד הגוי. כמה שההיסטוריה יכולה להיות אירונית. • האנטישמיות הפלסטינית עוברת כחוט השני מאז שנות ה-20 בכל כתביהם ומעשיהם. יותר משהם עם לעצמם הם התאחדות ערבית למניעת תקיעת יתד יהודית במזרח התיכון הערבי. זה היה תפקידם של הערבים תושבי ארץ ישראל ב-80 השנים האחרונות. למזלנו הם נכשלו ונכשלים עד עתה. האנטישמיות שלהם קיבלה חיזוקים מהאנטישמיות הנאצית. הם חברו לגרמנים עוד באמצע שנות ה-30. כוח משימה נאצי הגיע ארצה כדי להדריך את כנופיות הטרור הערבי במלחמתם ביהודים. במלחמת העולם השניה כוח צבאי פלסטיני בראשות מנהיגם חאג' אמין אל-חוסייני http://www.palestinefacts.org/pf_mandate_grand_mufti... , http://www.enterstageright.com/archive/articles/0404... , יצא ליוגוסלביה (בוסניה, הרצגובינה, סרביה, אלבניה) כדי לסייע למהלכי הכיבוש הנאצי בדרום מזרח אירופה. ערביי ישראל סייעו לנאצים לעצור יהודים ביוגוסלביה ובאלבניה. הערבים איבטחו ותיחזקו מסילות רכבת מטרנסילבניה להונגריה ומיוגוסלביה להונגריה. הם סייעו לנאצים גם להוביל את יהודי סלוניקי לאושוויץ. (סידרת צילומים: http://www.tellthechildrenthetruth.com/gallery/image... ) והם עשו זאת מתוך ידיעה ברורה שהם עוזרים לשטן כחלק מסיוע שלו למאבקם נגד היהודים/ציונים. האנטשימיות כיום מטופחת בעיקר מקהיר ומטהראן. http://www.intelligence.org.il/sp/as2_04/as_hp.htm . גם הנסיכויות לא טומנות ידן בצלחת. בגדאד היתה עד ל-2003 מוקד לתעשייה האנטישמית. חביבי בוש עצר את זה לתקופה קצרה, וכעת היא ממשיכה לייצא חומרים רעילים, כאשר אותם אנטישמים רוצחים את יריביהם הסונים (או השיעים) ומיד מדווחים שיד ישראל היתה בפיגוע. אין שנאה גדולה יותר באסלאם משנאת הסוני לשיעי ולהיפך, אבל אפילו במלחמת הקיום בינהם הם לא שוכחים להתאחד כנגד היהודי, בעוד הם עוסקים זה ברצח האחר. (מוטיבים אנטישמיים בקרירטורות ערביות http://www.jcpa.org/phas/phas-21.htm ). • דלטנטים נוהגים ללהג שאנטישמיות הוא מונח המתייחס לכלל השמים. ואם כך, הם מגלגלים עיניים ואומרים, כיצד ערבי שהוא שמי, יכול להיות אנטישמי (=אנטי עצמו). זו זילות הדעת והתובנה, שכן המונח הזה נולד כמו שאמרת באירופה כדי להוות פיגיון נגד היהודים וכך הוא נתפס בתודעת כולם, בהיסטוריה ובספרות הכתובה. לכן האו''ם נתן דעתו על כך ופירסם את המונח ''אנטישמיות'' פורמלית כשנאת יהודים, וזאת במסגרת ה''התעוררות'' 60 שנה לאחר שחרור אושוויץ והטכס של מנהיגי העולם שנערך בו בינואר 2005. שנאת ערבים כינויה ''אנטי-ערביזם''. • ישנם הרבה אוטו-אנטישמים אכולי נפש ודעת ששונאים כל דבר בישראל. והם חרפת היהודים, שהם נוהגים כצואה, קלי דעת ומסריחים, ולכן צפים מעל בור המים הצח של היהדות, אבל משמשים תמרור ותמונה לכל אנטישמי שרוצה לעשות עבודתו רשלנית וקלילה. מראשוני האנטישמים היהודים הייתי שם את קארל מרקס, בן של רב שמאס ביהדות וכתב את חיבורו ''על בעית היהודים'' שבו הוא גם תיאר את ה'יהודי והכסף' כסטריאוטיפ שתפס את מקומו היטב בתעמולה האנטישמית הכללית. אלה היו תילי תילים של כזב ושנאה שזיבלו את יציאתו מן היהדות ואח''כ הסירחון דבק בהם (במקום בו ובקומוזניזם). • אבל ישנם רבים כמו הנרי מאקוב, יהודי שהתנצר והפך לשופר תעמולה אנטישמית אינטרנטית מקנדה http://www.therefinersfire.org/protocols_of_zion.htm , אלפרד ליליינטאל, בכיר בממשל האמריקאי הדמוקרטי בשנות ה-50 תחילת ה-60 http://www.alfredlilienthal.com/ , פרדריק לאסאל היה נוהג לומר: ''''I despise above all two kinds of people: Jews and journalists. Unfortunately, I am both.''. ועוד הרבה כאלה. ובכוונה לא הבאתי ישראלים הדומים להם. • המשותף לאנטישמים – גויים כיהודים, היא הטענה שאין לישראל זכות למולדת ולמדינה בארצו ההסטורית של עם ישראל. ואז יאמרו לך אנטישמים מסויימים שיהודים זה לא עם אלא רק אמונה (רוב הפלסטינים נצמדים לפירוש הזה של היהדות), יהודים הם עם אבל הם לא היו 2000 שנה בארץ ובינתיים קם עם ערבי ישן או חדש ואין מה לעשות שיילכו לאירופה או לאמריקה לחפש להם מדינה (תלוי באסכולה הנטענת – גם כאן רוב הפלסטינים טוענים זאת כטיעון נְסוגָני לטיעון הראשון), שיהודים אשכנזים הם בכלל כוזרים ומאחר שהם יצרו את הציונות, היא כלל לא מייצגת אמת או יהדות (בעיקר אנטישמים כבדים, מוסלמים וגלוחי ראש לבנים). ומכאן אנחנו למדים שאין ליהודים זכויות בארץ ישראל, הם כובשים, הם עוסקים בטיהור אתני של הילידים בקולונית פלסטין ושאר קישקושי ב''דים. מה לעשות שיש אנשי שמאל טיפשים שהכוח הפוליטי מעוור את עיניהם והם פועלים נגד ישראל, זו עובדה מצערת. אבל יש אנשי שמאל שנדבקו בשַגַעַת האמונה הקומוניסטית שלהם והם נפלו לבור התרעלה של האנטישמיות. בכל מקרה הם מרגישים הכי בטוח בישראל ובפורום הזה, דבר המעיד שהם שקרנים בני שקרנים, כשהם אומרים שהישראלים הם גזענים, אלימים ועוסקים בטיהור אתני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=80502 | |
אתה צודק בכך שהנושא הוא גדול | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 13/07/2006 שעה 20:27) בתשובה לא. פרקש | |
מכדי שניתן יהיה לעשות לו צדק במאמר אחד בודד. אפשר למלא בו ספריות שלמות. תסתכל רק כמה חומר יש על ה''פרוטוקולים'' באינטרנט. לאור המועד ההיסטורי (מאה שנה לזיכויו של דרייפוס) רציתי להתמקד בפרשה הזאת שהיה לה תפקיד מרכזי בהיסטוריה של עם ישראל, ובהשלכות שלה המראות בעליל כמה קשה לחסל את הנגע הזה. מי שהוא מהקוראים כאן החליט שהמאמר שלי הוא ביקורת על ההתנתקות. אני יכול רק לרחם על אנשים בעלי רמה שכלית כל כך נמוכה, אבל זאת בעיה שלהם ולא שלי. אתה גם צודק בכך שתופעת שנאת היהודים הקדימה את הנצרות (מגילת אסתר היא תאור של הנסיון הראשון בהיסטוריה לבצע ג'נוסייד), אבל עדיין הבסיס היה [שוני] דתי. הנצרות מסדה וחידדה את התהליך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=80536 | |
אאתה מתייחס ברצינות רבה מדי למר מספר הב''דים | |
א. פרקש (יום שישי, 14/07/2006 שעה 1:59) בתשובה לישראל בר-ניר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=80558 | |
מצאתי את הקשר! | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 14/07/2006 שעה 9:10) בתשובה לא. פרקש | |
יש בכל זאת היגיון בדברי הגאון לבית דוד וקרובו לשם --- הב''ד השני. אם לא היתה פרשת דרייפוס, הרצל לא היה מקים את התנועה הציונית. ללא התשתית של הציונות המדינית, קרוב לוודאי שמדינת ישראל לא היתה קמה גם בעקבות השואה. ללא מדינת ישראל, המנדט היה נמשך, ולא היה כיבוש. אם לא היה כיבוש לא היו התנחלויות, ואם לא היו התנחלויות לא היה צורך בהתנתקות. מסקנה --- מאמר על פרשת דרייפוס הוא מאמר בגנות ההתנתקות . . . אתה הבנת את זה, ברוך? איך אפשר שלא לקחת אותם ברצינות? היגיון כזה לא מוצאים כל יום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=80566 | |
מצאתי את הקשר! | |
א. פרקש (יום שישי, 14/07/2006 שעה 10:02) בתשובה לישראל בר-ניר | |
נכון שהיסטוריה היא אחת ואין בילתה. אבל התחושה שלי שאם לא היה הרצל או דרייפוס, אז היה בוקע ערוץ אחר שמתפרץ ומייצר את הציונות. אנחנו צריכים לזכור שראשוני העולים החדשים היו מתנועות התחדשות יהודיות (כמו ביל''ו, חיבת ציון) שהחלו דרכן עם ההתעוררות הלאומית במרכז ובמזרח אירופה במחצית המאה ה-19. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=80568 | |
אכן מצאת | |
דוד סיון (יום שישי, 14/07/2006 שעה 10:30) בתשובה לא. פרקש | |
1. אפשר אפילו לטעון שהראשונים היו כאלו שבאו לבד או עם משפחתם (למשל יואל משה סלומון שאחר כך היה בין מייסדי תח תקווה....). אבל הגל החל לתפוס תאוצה עם ביל''ו, חיבת ציון והעליה הראשונה (רובם כנראה לפני פרשת דרייפוס...). 2. פרשת דרייפוס הייתה גורם שזירז את התחברותו של הרצל לתנועה הציונית ולהנהגתה. אבל אפשר גם לראות את ההתפתחות של הרצל לאותו הכיוון ללא פרשת דרייפוס. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=80573 | |
דוז פואה !!! | |
א. פרקש (יום שישי, 14/07/2006 שעה 10:49) בתשובה לדוד סיון | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |