http://www.faz.co.il/thread?rep=78735 | |
בן-דוד (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 7:26) | |
הדיון כולו, כולל המאמר של דוד סיוון, מיותר. הסיבה לכך פשוטה: מקורו של הדיון, בצורה הנוכחית שלו (בשאלת השחתת עצי הזית), בטקטיקה מוכרת של הסטת נושא הדיון מהמימד הביקורתי הנוגע לעצם ההשחתה, השחתה שכבר מזמן תועדה בארכיוני העיתונים, לניתוחים מדעיים כביכול של אמיתות העובדות. נוצר מצב שבכל שיחה בנושא הכיבוש, מכחישי הכיבוש המקצוענים מטים את השיחה לנסיונות חוזרים ונשנים לערער על העובדות שבבסיס הדיון. המציאות של 'שיחות' כאלה באתר אבסורדית בגלל שגם כאשר מדובר בתופעות מתועדות היטב, במקום לאפשר דו-שיח וייצוג עמדות מנוגדות על בסיס מערכות ערכים שונות, הוויכוח נסב לבסוף על אמיתותן של העובדות, שבדרך כלל ידועות לכל. עצים רבים הושחתו בגדה המערבית בשנים האחרונות, וכל ילד יודע שברוב המקרים זה מעשה ידם של מתנחלים. פרוורסיות יש בכל מחנה: כמו שיכול להיות שפרקש יושב על ויברטור בזמן שהוא מגיב למאמרים של אבנרי, כך גם אפשרי שיש אנשי שמאל שמוצאים סיפוקם בהשחתת עצי זית. אבל אנחנו משתדלים לדבר על השחתת העצים כתופעה מתמשכת, ולא סתם מקרה אחד או אחר. האבסורדיות של הדיונים באתר נובעת מסיבה נוספת. בגלל הטיית רוב הדיונים שקשורים למצב בשטחים, ישירות או בעקיפין, להתנצחויות סרק על טיב ה'עובדות', נוצרת תופעה חדשה של הצורך להוכיח אירועים או עובדות שאין להם קיום מכריע מלכתחילה: במקרה של הדיון בעניין עקירת העצים בידי מתנחלים, עקב הסטת הדיון ל'הוכחת' העובדות שבבסיס הדיון, נוצר מצב שדוד סיוון מותקף על כך שאינו מזכיר את המסור החשמלי שנמצא בכליו של כך וכך. לך תוכיח שאין לך אחות. פרקש ממש טוב בזה - הוא שואל בפליאה מעושה היכן אם בכלל הוכיח סיוון את שקרי המתנחלים. אבל זה בדיוק מה שסיוון עשה במאמרו. וזה כמובן לא מקרה - זו הרי השיטה: פרקש טומן לסיוון פחים - זורק פה ושם הערות המכחישות פשע קטן כגדול - או יותר נכון 'מטיל ספק' באמיתות דיווח כזה או אחר על פשעי הכיבוש - ודוד סיוון בולע את הפתיון, הקרס והחכה. כאשר לאחר עבודה קשה ומסודרת סיוון מביא מאמר מפורט שקשה להטיל בו דופי, פרקש מעווה פניו בזלזול ואומר, 'אבל הוא לא הוכיח שהם משקרים'. ובכן הגיע הזמן לענות לבריון השכונתי: שמע, אמנם ווכחן לא רע אתה, אבל עמדותיך ידועות, - או יותר נכון - עמדתך האחת והיחידה ידועה לכל הקורא באתר: אתה מאמין שאפשר להמשיך בכיבוש, אתה מאמין שצריך להמשיך בכיבוש, אתה מבסס את עמדתך זו על אמונתך שארץ ישראל ניתנה לך ושהיא כולה שלך. כל מה שאתה אומר ועושה נגזר מעמדה זו. הבעיה היא שאין לי שום מכנה משותף או שפה משותפת עם אדם כדוגמת פרקש. וגם אין לי מוטיבציה לקיים עם שכמותו דו-שיח. גם משום שהטקטיקה שתיארתי לעיל מונעת כל אפשרות לדו-שיח, אך בעיקר משום שהעמדה הבסיסית שאני מזהה אצל מכחישי הכיבוש מזוהה בתודעה שלי עם מכחישי השואה למיניהם, מזוהה עם האפולוגטים לכל אורך ההסטוריה - מצדיקי העושק והרצח בכל מקום, ותמיד בשם הלאום או המדינה או הדוקטרינה הפוליטית. והארץ הפכה לנחלתם של הפרקשים והמושקוביצים, והבר-נירים התומכים בהם מרחוק, ומקהלת הסריסים כדוגמת יואש וגולדרייך המצווחים ברקע בקולם הדקיק, -הרמוניה של כזב ומלל בשפה שאין לה כבר פשר. נחלצה העברית מבינות לדפי ספרים ישנים וזכתה לתחייה. אך בשביל מה? הרי היא בת ערובה בידיהם של משתפי''ם שאתננם דם חפים מפשע, חסרי הצורה - כת עובדי שטן העושים יום ולילה לרקימת יריעת השקר הגדולה תחתה יינומו אזרחי המדינה בשלווה מסוכנת. אין צורך לענות לפנקסנים מכחישי הכיבוש, למתנחלים שפלשו גם לאתרי השיח. אין צורך ואין טעם בשיחות עם אנשים היורקים בבוז על כל מה שיקר ליהדות ולישראל מזה אלפיים שנה. אין מקום לחסרי התואר בתוכנו - אילו גוף בריא אנו, היינו כבר מזמן מקיאים את אנשי הרעל מתוכנו, ומתפנים לחיים של חיוב ויצירה, במקום הדשדוש במי המדמנה שכופים עלינו 'יהודים למען לוציפר'. ההחלטה, בין בממשלה זו או אחרת, או אצל אדם מן הישוב לתמוך במה שקורה היום בגדה המערבית - במה שידוע כהמשך הכיבוש, ובמדיניות הטרור של ישראל בעזה, כל תמיכה כזו היא בגדר שיתוף פעולה עם פשעים מתמשכים נגד אזרחים. אי אפשר להתחמק, במציאות הישראלית של היום מנקיטת עמדה מוסרית: או התנגדות לכיבוש או שיתוף פעולה עם הפשעים המתבצעים בשם הכיבוש. הנוסחה הזו אינה חדשה. היא מופיעה בתנ''ך, אצל אפלטון, ואפילו אצל ז'בוטינסקי. לנו נותר לבחור עם מי אנחנו עומדים (ועם מי אנחנו מדברים). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=78744 | |
רמת הדיון עלתה, או שאני הוזה? | |
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 9:28) בתשובה לבן-דוד | |
כמו שאמר וולטיר, ''אני לא מסכים עם דעותיך, אך אלחם על כך שבעלי איכות חשיבה וכתיבה כזאת יעשירו את ''ארץ הצבי''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=78751 | |
רמת הדיון עלתה, או שאני הוזה? | |
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 10:07) בתשובה למיכאל שרון | |
אתה הוזה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=78758 | |
ואתה - מבזה. מה זה דבר כזה? | |
מיכאל שרון (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 11:22) בתשובה למהנדס אזרחי | |
תחשוב, היית מעוניין שאדם שנון שדבריו נכוחים, יוחלף במאז'נון שהגיגיו - חוחים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=78791 | |
אתה שאלת ואני עניתי | |
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 15/06/2006 שעה 22:49) בתשובה למיכאל שרון | |
הוזה לך ברח | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |