http://www.faz.co.il/thread?rep=78261 | |
בימי רעמסס השני ניבאו בדיוק את מה שקורה כיום בישראל. מדהים | |
מיכאל שרון (יום שני, 05/06/2006 שעה 16:26) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
לאן כל זה מוביל? הסיבוך הוא אין סופי ואין מתיר. אוקיינוס חסר קרקעית ונטול חופים. הטרור, איראן, הסכסוך הישראלי-ערבי, הסבך בו ישראל מדשדשת; החרבת ישובים יהודים פורחים ועוד היד הגודמת נטוייה; הפשע המאורגן והפשיעה הכלכלית עצימי ההיקף וסדום כמעט בכל אתר ואתר. הבעיות הפנימיות הסבוכות להתרה. וכל מהלכינו וניסיונותינו לפעול במצב מסתובבים בלופים אין-סופיים. המצב הינו לאבירינט, מבוך איום. מה פשר כל זה? אז קחו נשימה עמוקה, רבותי, ורחפו-הנשאו מעבר לזמנים: לפני 3000 שנה, בימי רעמסס השני, כבר צפו את מאבקנו בטרור הפלשתינאי. לא יאומן? אתם אמרתם. קראו, ואולי שוב לא תוכלו להשכיח זאת מהכרתכם. ויש עוד דברים לא יאומנו במקרא, שאחשוף בהמשך. לא שיטות משונות של דילוגים, לא פלפול מתחכם, לא ולא. דברים כפשוטם. רק שהסבירות לאלטרנטיבות פרשניות חילופיות הינה אפסית. לא נותר לכם רבותי, אלא לומר בפיקחון-מדומה לעצמכם: נו טוב, לא רציני בעצם, כמו כל השאר מסוג זה, ולנסות לשכוח. התצליחו? _ מתוך פרשת ''האזינו'' (ראו בקישור): ''הֵם קִנְאוּנִי בְלֹא אֵל כִּעֲסוּנִי בְּהַבְלֵיהֶם וַאֲנִי אַקְנִיאֵם בְּלֹא עָם בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסֵם'': ומי הוא אותו ''לא עם'' אם לא הפלשתינאים, שזהותם הבידיונית באה להם מחזיונות השווא של הפוסט- ציונים וקודמיהם להצבת אותה זהות כזב? ''מִחוּץ תְּשַׁכֶּל חֶרֶב וּמֵחֲדָרִים אֵימָה גַּם בָּחוּר גַּם בְּתוּלָה יוֹנֵק עִם אִישׁ שֵׂיבָה'': וכי אין אותה אימה בחדרים אימת הטרור, שאינו חומל על איש מיונק עד איש שיבה? והדברים מדהימים אף יותר בהמשך: ''אֵיכָה יִרְדֹּף אֶחָד אֶלֶף וּשְׁנַיִם יָנִיסוּ רְבָבָה אִם לֹא כִּי צוּרָם מְכָרָם וַיהֹוָה הִסְגִּירָם'': והרי אין כאן אלא מהות הטרור הפלשתיני בו אנשים בודדים זורעים אימה כלפי רבבות, לא כן? ''כִּי לֹא כְצוּרֵנוּ צוּרָם ואֹיְבֵינוּ פְּלִילִים'': דהיינו מלחמתם - דרכה שונה מדרכי מילחמתנו. ''כי לא כצורנו צורם'' - שהרי צור מורה גם כלפי כוח ותעצומות; שכן אין מדובר כאן בכללי הלוחמה המקובלות, אלא בפעולות פרע לכל דבר, בכוח שהינו במהותו פלילי, לוחמה שעקרה פשיעה ולא אבירות לוחמת. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |