http://www.faz.co.il/thread?rep=78199 | |
בסדר נניח. אבל הנושא הסוציולוגי לא נוגע לחומר ההיסטורי הישיר על | |
מיכאל שרון (שבת, 03/06/2006 שעה 19:28) בתשובה למספר 666 | |
''ובברור אינך מבין את החשיבות של ספרי ילדים וחוברות, .מהם אנו למדים היטב על התפתחות התדמית הציבורית והתקשורתית של הרצל וכיצד האנשים שיצרו אותם ראו את הרצל החשיבותם לגבי הבנת תדמיתו של הרצל אינו פחותה מאותו סרט שיטנה של אמנון יצחק שגם הוא מלמד משהו על האנשים שיצרו אותו לא פחות משהוא מלמד על הרצל עצמו''. אני בהחלט מודע למידע הסוציולוגי והאנטרופולוגי שאפשר להפיק מספרות ילדים, כמו למשל, דמות האדם הערבי באתוס הציוני המרכזי. אבל זה מישור אחר, ואין לראותו כמקור מידע רציני על הרצל עצמו, אלא התפתחות דימויים, אתוסים ומיתוסים פופולריים, שהינם אמנם עניין חשוב ביותר לכשעצמו. לספרות ילדים, פרט למידע הסוציולוגי והאנטרופולוגי שניתן לשאוב ממנה, יש כמובן גם אפקט ישיר וחשוב, והיא פעולתה הדידקטית על התפתחות האינטליגנציה, הרגש והעמדות של הילד. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |