פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למיכאל שרון, 31/05/06 19:01)

http://www.faz.co.il/thread?rep=78039
זבל גזעני http://www.faz.co.il/thread?rep=77917
דוד סיון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 21:12)
בתשובה למיכאל שרון

שטות גזענית של שרון: ''שכן הגבוהים בחלוקת קשב אינם שונאים את הנמוכים מהם, ומטעם זה אין הם מזהים את המקור האמיתי של ההצקה כלפיהם - משאלת השמדה חבוייה. ומשייכים זאת למצבם החברתי הנמוך יותר של המזרחים ושאר תרצנות'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=78034).

הסתירה: הגבוהים בכישורים מוחיים נכשלים בזיהוי מקור הצקות בגלל שאינם שונאים. שנאה היא תנאי להצלחת כישורים מוחיים - בלי שנאה אי-אפשר לנצל כישורים.

גם אם נעזוב את הטענות המופרכות שקשורת בציטוט הגזעני הזה, לא מוצג כאן שום ביסוס לקיום ''משאלת השמדה חבוייה''.

הקישקוש הגזעני נמשך....

http://www.faz.co.il/thread?rep=78040
אתה קצת התבלבלת: הטרגדיה של המארגנים (הגבוהים בחלוקת קשב)
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 21:31)
בתשובה לדוד סיון

אתה כותב: ''שנאה היא תנאי להצלחת כישורים מוחיים - בלי שנאה אי-אפשר לנצל כישורים''.

מה מקור המשפט המשונה הזה???

ואגב גישתי היא, אך זה נושא ניפרד שלא פירסמתיו, שדווקא רגשות חיוביים, ובפרט אהבה, עומדים מאחורי מיצוי כישורים עילאיים וביצוע פרוייקטים רב שלביים ונירחבי היקף.

מכל מקום, סביר למדי שאם אינך מתנסה באופן קיומי, מבחינת תחושה יומיומית, בשנאה כלפי השונה ממך, אם תחושתך כל פעם שאתה מבצע פרוייקט יצירתי היא אהבה והתרחבות רגשית, קשה לך להבין מדוע שהזולת, הנמוך ממך, ישנא אותך. גישתך אז היא אהבה וחיוב כלפי המציאות, ואינך מבין מדוע אחרים אינם משתתפים איתך בתחושות החיוביות הכרוכות ביצירה, ומדוע הם שונאים אותך במקום לחוש רחשי תודה, או למצער, הנאה והתרחבות הלב כתוצאה מהישג אנושי. זוהי הטרגדיה של המארגנים - הגבוהים בחלוקת קשב, שתכופות הם משקיעים משאבים רבים בפרוייקטים, חשים חיוב רב כלפי עולם ומלואו, ואז שנאת הנמוכים מהם והתנכלותם העריצה והשרירותית (במקום לתגמל אותם) מדהימה אותם כל פעם מחדש.

דוד, אם אתה אינך גבוה בחלוקת קשב, אלא אדם מאד בינוני, לפחות היה מודע למקור תחושות הטינה שלך כלפי. אנו, אני ואתה, אנשים שונים גם מבחינה מוחית ככל שאני מזהה בברור. לא כולם גזורים באותו שטנץ, מה לעשות? דע את עצמך, אמר כבר אפלטון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78064
מקור המשפט http://www.faz.co.il/thread?rep=78034
דוד סיון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 9:02)
בתשובה למיכאל שרון

המקור של המשפט הזה הוא המשמעות הפשוטה של הקטע הגזעני המופרך שאתה כתבת. הנה:
''שכן הגבוהים בחלוקת קשב אינם שונאים את הנמוכים מהם, ומטעם זה אין הם מזהים את המקור האמיתי של ההצקה כלפיהם - משאלת השמדה חבוייה. ומשייכים זאת למצבם החברתי הנמוך יותר של המזרחים ושאר תרצנות'' (תגובה 78034).

המשמעות היא שבגלל שהגבוהים לא שונאים אין הם מזהים...

מיכאל אם אינך גבוה בחלוקת קשב, או שוכח בקלות מה שאתה כותב מן ההגיון שלא תנהג בטיפשות.

-----

עדין אין לך ולו בסיס קטן לכל אחת מהטענות הגזעניות שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78070
מצטער, אך אין קשר בין הקטע המצוטט לבין אמירתך המטורפת
מיכאל שרון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 10:32)
בתשובה לדוד סיון

עברת לקישקושים חסרי פשר. או אולי זה טריק ציני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78073
תצטער עד מחר - יש קשר ועוד איך
דוד סיון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 11:08)
בתשובה למיכאל שרון

ראשית, הקטע המצוטט מדבריך (http://www.faz.co.il/thread?rep=78064) הוא גזעני.
שנית, זה שאינך רואה או מודה שהפרשנות שלי נכונה, מראה שאינך מבין את משמעות דבריך שהוצגו בציטוט.
שלישית, ואתה בעצם מודה שאמירותיך שהוזכרו הן גזעניות ואפילו מציג תירוץ מופרך. (http://www.faz.co.il/thread?rep=78050).

מיכאל שיש לך בעיה עם חלוקת הקשב הירודה והבנה לקויה שלך את דבריך בעת כתיבתם.

באמת מצער.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78081
צודק ב- 100%. אוי לבושה ואוי לכלימה שאלו הם בני עמנו
אחד שיודע (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 14:06)
בתשובה לדוד סיון

לא היינו מאמינים שדברים כה קשים יאמרו ע''י בני עמך כלפי אחיו היהודים. האם לזה בנינו את המדינה?! האם זהו חזונו של הרצל למדינת היהודים?! האם זוהי המסורת היהודית של ''ואהבת לרעך כמוך...''

בוז ענק לשרון. מחרביך ומהרסיך ממך יצאו....

http://www.faz.co.il/thread?rep=78084
אתה מקשקש דברים, ומסיח את תשומת הלב משאלתי הפשוטה
מיכאל שרון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 14:34)
בתשובה לדוד סיון

הסחת שימת הלב כאן היא באמצעות הביטויים ''גזעני'' וחרפות שונות, הזוכות לבולטות בקשב.

אבל, לא שאלתי אותך אם לדעתך אני גזעני או לא. שאלתי שאלה אחרת לגמרי. מה ששאלתי הוא: הראה את הקשר בין המשפט המשונה שלך (נכנהו ''משפט 2''), לבין הציטטה שאתה מביא מדברי (משפט 1). ואמור במפורש איך 2 נובע מ-‏1. זאת במקום להסיח את שימת ליבנו.

אתה יודע מה? אתה צודק. אני לקוי ביכולת הקשבית, וגם על גבול הפיגור השכלי. צא מהנחות כאלה, והראה, לאט ובאופן מפורש, כיצד 2 נובע מ-‏1. שאם לא כן, אתה חשוד בעיני כשרלטן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78087
הגזענות שבדבריך , מיכאל שרון, היא העיקר
דוד סיון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 16:56)
בתשובה למיכאל שרון

הביטוי גזעני הוא שם תואר מתאים לדבריך שהצגתי בתגובותי.
זה העיקר אם שאלת על כך או לא. השאלה שלך מתייחסת לעניין שולי - לסתירה
הנכללת בין דבריך הגזענים. אם יש כאן הסחה היא בשאלות על הסברים שכבר
ניתנו. שני חלקים להסבר נמצאים בתגובה 78039 ובתגובה 78064.

תצטרך להסתפק בהסבר הזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78090
לא חבל לך על זמני? אתה לא מתבייש להטרידני בדברים חסרי שחר?
מיכאל שרון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 20:36)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=78091
דוד, תגיד יפה תודה שאני טורח להציב כאן לעיתים תגובות
מיכאל שרון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 20:51)
בתשובה לדוד סיון

מאידך, לרוב התגובות הללו, שהן הרבה הרבה מעבר לרמתו של אדוני (זו דעתי, אם תרשה לי), אתה נדבק תוך הכפשות והטרדות, בבחינת בטלן שמצא עניין לענות בו. האמן לי שיש לי גם כמה דברים אחרים חוץ מלהתכתש ולהתעסק אתך. איני מוצא בדבריך שום תובנה חדשה, שום דבר מעניין באמת, הם נראים לי שמנוניים ומשעממים, וכתיבתך אינה כזאת שארצה להקדיש לדיאלוג איתך מזמני. מה לעשות, יש גם אנשים מעניינים יותר מבחינתי להתדיינות אתם. זה שאתה דובר בלשון רהוטה, לא הופך את דבריך לאינפורמטיביים וחשובים מבחינה כלשהי.

למעשה, זהו דיאלוג חד סיתרי.

דהיינו שאני מביא מידע ואינפורמציה, כתגובה להקנטות. נכון, גם לאנשים מסוגך יש את השיטות שלהם לעורר שימת לב ולזכות לבולטות כלשהיא, והרי אני יודע היטב שתחושתך עוד מילדות היתה שיש גם אנשים מבריקים העולים עליך בהרבה, ושעליך לאמץ כמה שיטות להגיע לאיזון כביכול. אז אתה גורף את חלקך, אבל לי אין עניין, עזוב אותי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78092
אין זאת גזענות. איני מטיף לפגוע, למנוע זכויות או לאיין ולהשמיד
מיכאל שרון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 21:17)
בתשובה לדוד סיון

אתה משתמש במילה קשה תוך הטעיית הקוראים לגבי משמעותה. למשל, ברשותי ספר הנקרא Races of Man, בהוצאת המוזאון הבריטי, natural history , 1963 . אמנם מופיעים בכותרת הספר ובגוף הספר המלה ''גזע'' ו''גזעים'', אך הרי לא תאמר שהמוזיאון הבריטי המהולל בעולם כולו, עוסק בהטפה גזענית.

ניתן להצביע על תכונות מסויימות העשויות לאפיין קבוצות אתניות, ועדיין, אין זאת גזענות. שכן מדובר באמצי איפיון ולא במאמצי הטפה לשלול זכויות מקבוצה אתנית מסויימת, או לפגוע בה בדרך אחרת. אפשר לעיתים לאמר שהדברים אינם מבוססים דיים, וגם אז, זאת שאלה של תקפות המידע (התאמתו למציאות) ולא שאלה של הטפה גזענית כלשהי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78100
נכון זאת גזענות. הנה: http://www.faz.co.il/thread?rep=78034&Last
דוד סיון (יום חמישי, 01/06/2006 שעה 23:02)
בתשובה למיכאל שרון

מאחר והספקת לכתוב שלוש הודעות חסרות ערך ברצף
יתכן מאד שהזמן שלך לא שווה כלום. אז איך אפשר
לבזבז לך אותו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=78112
לא פלא שזרקו אותו ממדרגות האוניברסיטה
א. פרקש (יום שישי, 02/06/2006 שעה 7:56)
בתשובה לדוד סיון

...וכל אותם סיפורים מופלאים ששרון נוהג לספר לנו מעת לעת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78133
אתה מבלבל עם עמיש. אודותי אמרו: נכס לאירגון
מיכאל שרון (יום שישי, 02/06/2006 שעה 12:18)
בתשובה לא. פרקש

לא רק שלא זרקו, אלא היגדירו אותי כנכס לאירגון, בכל מוסד בו עבדתי. בעייתי היתה הפוכה: פוססיביות יתר (רכושנות יתר) שכן חשבו אותי לרכושם הפרטי, העבירו את תוצרי לאחרים, והקשו עלי לעזוב, תוך החזקת החבל קצר. במוסד מחקרי בו עבדתי בשנים 80-91 , אף היפליגו ונהגו לאמר, שאני הטוב ביותר בעולם בתחומי. ועם זאת, היתה התעמרות וניסיון לכפות עלי בכוח תנאים בלתי קבילים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78134
מסיבה זאת נעשיתי אלרגי לכל צורה של רכושנות יתר ועריצות
מיכאל שרון (יום שישי, 02/06/2006 שעה 12:24)
בתשובה למיכאל שרון

וראיית הזולת כרכושך הפרטי, תוך התעמרות בו, והחזקת החבל קצר על מנת לשלוט בו. התופעה הזאת שכיחה אצל מזרחים, והם נוהגים כך ביחס לנשים וגם כלפי גברים עליהם הם מנסים להשתלט ולנכס.

http://www.faz.co.il/thread?rep=86385
דוד, רשימות אלה הם תגובה להכפשה קשה של יהודי אשכנז באתר זה
מיכאל שרון (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 7:10)
בתשובה לדוד סיון

רשימה זאת ואחרות, הוו תגובה, לרשימות רבות שהופיעו באתר הזה מזה זמן, שהכפישו את יהודי אשכנז, מסורותיהם ותרבותם, בכל לשון של נאוץ גזעני והכפשה, דבר נבלה, שמעולם לא ניתקל בתגובה נגדית הולמת. כאן איפוא, ''החזרתי מלחמה שערה'' (כפי שנהג לומר רוה''מ לוי אשכול)

http://www.faz.co.il/thread?rep=86401
אז מה?
דוד סיון (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 8:36)
בתשובה למיכאל שרון

תהיה רציני. או שהתבטאות גזענית היא ראויה או שלא.
אני משוכנע שלא. לכן גזענותו של מישהו לא מכשירה שום
שרץ גזעני אלא להיפך...

http://www.faz.co.il/thread?rep=86422
אולי לא רק מה שנראה על פניו. בכל זאת מידע בעל משמעות
מיכאל שרון (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 11:29)
בתשובה לדוד סיון

היה ברור לי שהתרעמת ספונטנית, על הרשימה המהדהדת ממבט ראשון כגזענית, בוודאי, אין היא בבון טון. אלא שנקטתי במכוון ובאופן מובלט בביטויים בוטים כגון ''פרענק'' כתגובת נגד לרשימות בוטות וגזעניות במובהק באתר זה שהופיעו מזה זמן, כנגד יהודי אשכנז, תוך נאוץ מסורותיהם ותרבותם, ותוך הצדקת השואה הן במישרין והן בעקיפין. וגם טרחתי להראות, שחרף ההדהוד הגזעני לכאורה של רשימתי (ובמתכוון, באופן מובלט, שהרי אני אמון היטב על הבון טון), הרי כשבוחנים הדברים ממבט שני, במדה רבה אין בה גזענות ממש. הרשיתי לעצמי לכתוב זאת, דווקא משום שלא רק שמעולם לא דבקה בי גזענות, אלא שכרדיקל בשנות ה-‏70 הייתי שותף פעיל במחאתם של המזרחים כנגד האפלייה והניחשול, ואף כתבתי רשימות לא מעטות כנגד הגזענות

''נישול וניחשול''

קרא שם, ב''חדשות מחלקה ראשונה'' של יואב יצחק, גם את מאמרי אודות הפסיכולוגיה של הגזענות''

http://www.faz.co.il/thread?rep=86431
העובדות הפשוטות
דוד סיון (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 12:26)
בתשובה למיכאל שרון

לא אכנס איתך לכל פרטי הדיון. אבל העובדה המרכזית היא:

במהלך הדיון בפתיל הזה העלית הודעות גזעניות. זה שאחרים, כמו ''מהנדס אזרחי'' ועוד, נוהגים כך הוא לא תירוץ. אם כבר זה מעיד על כך שהצטרפת עם השרץ שלך (http://www.faz.co.il/thread?rep=78039, http://www.faz.co.il/thread?rep=77917).

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.