http://www.faz.co.il/thread?rep=78037 | |
יהודה היקר. אם השחיתות והסאוב ימשכו כאן | |
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 21:07) בתשובה למיכאל שרון | |
הבנתי את הרעיון הכללי. אשאל אותך את ששאלתי את חזי ולא קבלתי תשובה וכנראה שגם לא אקבל ממנו. אז מה עושים? איך יוצאים מהבצה הטובענית שקברניטי המדינה לדורותיהם דוחפים אותנו לתוכה? הרי אינך מצפה שהעבריין ישפוט את עצמו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=78044 | |
יהודה, יש בידינו רק פתרון אחד ואין אחר | |
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 22:19) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
זעקתי עד שגרוני ניחר ואכתוב זאת שוב: מעבר לכל הפתרונות החינוכיים, החינוך לערכים, ליהדות, או לחליפין לליברליזם ושאר הצעות להעלות נושאים על סדר היום הציבורי, יש רק פתרון אחד, מיידי, חזק ואפקטיבי. והשאר, כולל המשיח או מדינה יהודית או ליברליזם חילוני, כל מה שתרצה, יכולים לבוא לאחר מכן: רק פתרון אחד ואין אחר: הגדלת תקציבי המשטרה, הרחבת כוח האדם והציוד. ופריסה נרחבת של המשטרה בנושאי עבריינות צווארון לבן, נוכלות כלכלית, גניבת זכויות יוצרים, סמים ואלימות בבתי ספר? ורק - מבחנים לחלוקת קשב, ככלי סלקצייה עיקרי של נושאי משרות ציבוריים, של קציני משטרה בדרג בינוני, נמוך והבכיר, ושל האדמיניסטרציה במדינה. לכל תופעה, אני מאמין שיש קודם כל לחפש את הבסיס הכלכלי. במקרה זה - הון הפשע וכלכלת הפשע. אתה מתנגד מייד? חכה וקרא את ההמשך: אני יצורים בשר ודם, והכיוונים אליהם מתפתחת רוח האדם, מושפעים בראש וראשונה מהבסיס הכלכלי. מה בצע למשל בקבליסט פופולרי, אם הוא פועל כמתווך בסכסוכים של המאפיה? וכי גישותיו, אף אם ישא דרשות, נופת צופים, בלשון רהוטה ובכוח שכנוע, לא יושפעו ממקור פרנסתו ועושרו? ואני יודע היטב על מה אני מדבר, מטבע הדברים, היה קבליסט פופולרי כזה, תועמלן של הפשע המאורגן, שאמר: פשע? איזה פשע? פשע = שפע... וכך, מדובר כאן בהון העתק של הפשע, בכלכלת הפשע, ואם מזערת את זה, מזערת את הסאוב. _______________ כתבתי בין היתר - והדברים הם פשוטים ולא מסובכים, כפי שיש שטרחו לסבך ולעמעם אותם, ליצור אווירת נירגנות וזעם, לעיתים תוך זריקות קורבנות ומטרות מדומות להמון, על מנת להסיח את תשומת ליבו מהבעיות האמיתיות, העצימות בניזקן, והכואבות באמת; אך באשר לפיתרון, אותם ''לוחמי שחיתות והצדיקים היחידים בסדום'' לא היציעו דבר וחצי דבר, פרט לנוסחאות עמומות, והפיכתם את עצמם באופן אישי בעיני ההמון לצדיקי הדור, דהיינו - היציגו עצמם למעשה כקדושים מעונים שרק הם יכולים לעמוד בפרץ... דהיינו, שימו לב, מיקדו את העניין והעמידה בו כלפיהם עצמם, דהיינו, שימו לב, צבירת כוח אישי ויוקרה אישית, ובענק, אך מבלי להציע כל פיתרון אמיתי... ובכן, כתבתי בפשטות: וכי אבירי המלל העמום והנישגב באמת אינם יודעים שיש דרך ישירה ומקובלת בעולם להלחם ולמזער את השחיתות והפשע, והיא הגדלת תקציבי המשטרה, ופריסה נרחבת של המשטרה בנושאי עבריינות צווארון לבן, נוכלות כלכלית, גניבת זכויות יוצרים, סמים ואלימות בבתי ספר? _ הכורח בהרחבת המשטרה למימדים המקובלים במערב ופריסתה במוקדי עבריינות ופשיעה כלכלית: בראשית היה החוק חברה איכותית מסוככת מפשע: פשיעה כלכלית ופחת התקציב עקב מכת הגניבות במשרדי הממשלה וכתבתי גם: מאמרי כוונו הן ליצור אקלים ציבורי בו השחיתות תמוזער, ונושאיה לא ירגישו כה חופשים לנקוט במעשיהם הניפשעים במצח נחושה, לאור היום, ותוך הפרעות קשה בחושפי השחיתויות. והן להביא לתגבור כוח האדם של המשטרה ותקציביה ופריסתה הנרחבת במוקדי שחיתות כלכלית ואחרת. לתפיסתי, בית שלישי יפול או יקום סביב נושא מרכזי יחיד - השחיתות הנוראה בריבוי הבטיה, המקרינה אווירת-עיוועים ורשעות-סדום לכל תחומי החיים בישראל. חכמינו הקדמונים ונביאי ישראל הגדולים גילו אפס סובלנות בנושא השחיתות והרשע החברתי. והרי נאמר: בגלל קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים. וניתן להוסיף: עיתונאי טוב נותן מידע אמיתי לעם, ומביא לידיעת הציבור עובדות הקשורות באינטרסים האמיתיים שלו, כדי שתווצר אוירה ציבורית בה עולה מהעם לחץ לשינוי, שפור, ביעור עשבים שוטים ממערכות שונות ושכלולם. בישראל, אנשים שונים המציגים עצמם כלוחמים בשחיתות, מספרים לנו סיפורי מעשיות, אך פוגעים באשיות הלוחמה בפשע, מערערים את לגיטימיות זרועות הביטחון על האזרח (כגון המשטרה, המשפט), ונשאלת השאלה, האם הם מייצגים את העם או את העושקים את העם ואת הפוגעים בעם. ה''לוחמים'' הללו בשחיתות בישראל, הם תכופות חלק בלתי ניפרד מהשחיתות והפשע, בחבלם בכלים שעומדים לרשות העם להגן על האינטרסים שלו מהשחיתות והפשע, בהסיחם את שימת ליבו כלפי מטרות מדומות, אך הם עושים פנים של צדיקים. __________________ וקבל עוד תחושה, מול מה אנו ניצבים כיום, חלק מהבעייה. ואחזור ואומר בהקשר זה: לכל תופעה, אני מאמין שיש קודם כל לחפש את הבסיס הכלכלי. אני יצורים בשר ודם, והכיוונים אליהם מתפתחת רוח האדם, מושפעים בראש וראשונה מהבסיס הכלכלי. מה בצע למשל בקבליסט פופולרי, אם הוא פועל למשל כמתווך בסכסוכים של המאפיה? וכי גישותיו, אף שיאמרו בלשון רהוטה ובכוח שכנוע, לא יושפעו ממקור פרנסתו ועושרו? ואני יודע היטב על מה אני מדבר, מטבע הדברים, היה קבליסט פופולרי כזה, תועמלן של הפשע המאורגן, שאמר: פשע? איזה פשע? פשע = שפע... וכך, מדובר כאן בהון העתק של הפשע, בכלכלת הפשע, ואם מזערת את זה, מזערת את הסאוב. קרא הלאה: במקומון של חיפה והקריות התפרסמה ב-1994 כתבת תחקיר גדולהעל כך, שעד התקופה האחרונה אז, היו משאיות עמוסות סמים עוברות את מעבר הגבול בראש הנקרה, בליווי קציני צה''ל, ופורקות את מטענם בעכו בעקר. תרצנות שגורה היתה אז, ששיתוף הפעולה עם סוחרי הסמים הלבנוניים חיוני, שכן הם גם מוסרים לצה''ל מידע על החיזבללה. דווח בכתבה גם על סא''ל בצה''ל, המאושפז בכפייה במחלקה סגורה בבה''ח הפסיכיאטרי טירת הכרמל, משום שסרב לשתף פעולה עם הברחות הסמים, ''זימר'' בפומבי יותר מדי ואיים להסגיר את הסיפור הזה לעיתונות בישראל רווחים סיפורים רבים של חיילים וחיילות צה''ל מאותה תקופה על מעבר משלוחים רבים במשאיות את מחסומי צה''ל בדרכם לצפון ולב הארץ, באישור והשתתפות קצינים בכירים שהשתתפו בחגיגה (ולא רק הם). אבל זה מה שארע בפועל: גייס חמישי בישראל וסחר סמים בשרות החיזבאללה: www.nfc.co.il/archive/001-D-32756-00.html?tag=17-57-07 אסון לוחמי השייטת בלבנון:www.nfc.co.il/archive/001-D-32750-00.html?tag=19-42-07 הנרקו-טרוריזם וג'יהד הסמים בחברתינו: ראה הסעיף האחרון בפרק ''אש'''ף'' במאמר:ראה גם תחקירי: כלכלת הסמים האיזורית, ישראל, ודווחי ה-cia | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=78047 | |
יהודה, יש בידינו רק פתרון אחד ואין אחר | |
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 23:35) בתשובה למיכאל שרון | |
אנני חולק על דבריך באשר הם משקפים עובדות בשטח, אני כן חולק עליך באשר לסיבות שהביאו את מדינת ישראל למצבה הנוכחי וכן באשר לפתרון הבעיה. כיהודי מאמין שטרח לקרא את ההסטוריה של עם ישראל כפי שכתובה בתנ'ך הבנתי שמצבו של עם ישראל נגזר ישירות מיחסו לתורה ומצוותיה. לא צריך להיות נביא או חכם גדול כדי לראות ולהבין שהסתאבות החברה בישראל,התפשטות השחיתות,הפריצות והאלימות החלו מהקמת המדינה והלכו והתעצמו עם השנים כאשר אנו משאירים במרחק רב מאחור את סדום ועמורה כשתי ערים של צדיקים. לכן,לדעתי, לא יעזור גם אם נציב שני שוטרים על כל אזרח בישראל. כתבתי מס' רב של פעמים וכנראה שעוד אכתוב בעתיד - ''רבות מחשבות בלב איש- ועצת השם היא תקום'' ''אם השם לא ישמור עיר- שווא שקד שומר'' לא די,מר שרון,לגלות ולהצביע על החולאים,נכונים ככל שיהיו, ולנסות ולגלח אותם מעל פני האדמה.צריך לרדת לשורש הבעיה. תכונה גרועה יש לעם ישראל-הוא אינו לומד לקח מעברו,ולכן אין לנו אלא להמתין לפתרון אחד - זה של הקב'ה. אין זה אומר שאין אנו צריכים לנקוט בינתיים באמצעים הנדרשים אולם פתרון יהיה אך ורק לאחר שנחזור לאבינו שבשמיים וזה יהיה כנראה רק לאחר שנעמוד עם גבנו לקיר ונבין שאין עוד מי שיושיע, כמו שנאמר - ''ועת צרה היא ליעקב-וממנה יוושע''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=78045 | |
יהודה, יש בידינו רק פתרון אחד ואין אחר | |
מיכאל שרון (יום רביעי, 31/05/2006 שעה 22:27) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
זעקתי עד שגרוני ניחר ואכתוב זאת שוב: מעבר לכל הפתרונות החינוכיים, החינוך לערכים, ליהדות, או לחליפין לליברליזם ושאר הצעות להעלות נושאים על סדר היום הציבורי, יש רק פתרון אחד, מיידי, חזק ואפקטיבי. והשאר, כולל המשיח או מדינה יהודית או ליברליזם חילוני, כל מה שתרצה, יכולים לבוא לאחר מכן: רק פתרון אחד ואין אחר: הגדלת תקציבי המשטרה, הרחבת כוח האדם והציוד. ופריסה נרחבת של המשטרה בנושאי עבריינות צווארון לבן, נוכלות כלכלית, גניבת זכויות יוצרים, סמים ואלימות בבתי ספר. ורק - מבחנים לחלוקת קשב, ככלי סלקצייה עיקרי של נושאי משרות ציבוריות, של קציני משטרה בדרג הבינוני, הנמוך והבכיר, ושל האדמיניסטרציה במדינה. לכל תופעה, אני מאמין שיש קודם כל לחפש את הבסיס הכלכלי. במקרה זה - הון הפשע וכלכלת הפשע. אתה מתנגד מייד? חכה וקרא את ההמשך: אני יצורים בשר ודם, והכיוונים אליהם מתפתחת רוח האדם, מושפעים בראש וראשונה מהבסיס הכלכלי. מה בצע למשל בקבליסט פופולרי, אם הוא פועל כמתווך בסכסוכים של המאפיה? וכי גישותיו, אף אם ישא דרשות, נופת צופים, בלשון רהוטה ובכוח שכנוע, לא יושפעו ממקור פרנסתו ועושרו? ואני יודע היטב על מה אני מדבר, מטבע הדברים, היה קבליסט פופולרי כזה, תועמלן של הפשע המאורגן, שאמר: פשע? איזה פשע? פשע = שפע... וכך, מדובר כאן בהון העתק של הפשע, בכלכלת הפשע, ואם מזערת את זה, מזערת את הסאוב. _______________ כתבתי בין היתר - והדברים הם פשוטים ולא מסובכים, כפי שיש שטרחו לסבך ולעמעם אותם, ליצור אווירת נירגנות וזעם, לעיתים תוך זריקות קורבנות ומטרות מדומות להמון, על מנת להסיח את תשומת ליבו מהבעיות האמיתיות, העצימות בניזקן, והכואבות באמת; אך באשר לפיתרון, אותם ''לוחמי שחיתות והצדיקים היחידים בסדום'' לא היציעו דבר וחצי דבר, פרט לנוסחאות עמומות, והפיכתם את עצמם באופן אישי בעיני ההמון לצדיקי הדור, דהיינו - היציגו עצמם למעשה כקדושים מעונים שרק הם יכולים לעמוד בפרץ... דהיינו, שימו לב, מיקדו את העניין והעמידה בו כלפיהם עצמם, דהיינו, שימו לב, צבירת כוח אישי ויוקרה אישית, ובענק, אך מבלי להציע כל פיתרון אמיתי... ובכן, כתבתי בפשטות: וכי אבירי המלל העמום והנישגב באמת אינם יודעים שיש דרך ישירה ומקובלת בעולם להלחם ולמזער את השחיתות והפשע, והיא הגדלת תקציבי המשטרה, ופריסה נרחבת של המשטרה בנושאי עבריינות צווארון לבן, נוכלות כלכלית, גניבת זכויות יוצרים, סמים ואלימות בבתי ספר? _ הכורח בהרחבת המשטרה למימדים המקובלים במערב ופריסתה במוקדי עבריינות ופשיעה כלכלית: בראשית היה החוק חברה איכותית מסוככת מפשע: פשיעה כלכלית ופחת התקציב עקב מכת הגניבות במשרדי הממשלה וכתבתי גם: מאמרי כוונו הן ליצור אקלים ציבורי בו השחיתות תמוזער, ונושאיה לא ירגישו כה חופשים לנקוט במעשיהם הניפשעים במצח נחושה, לאור היום, ותוך הפרעות קשה בחושפי השחיתויות. והן להביא לתגבור כוח האדם של המשטרה ותקציביה ופריסתה הנרחבת במוקדי שחיתות כלכלית ואחרת. לתפיסתי, בית שלישי יפול או יקום סביב נושא מרכזי יחיד - השחיתות הנוראה בריבוי הבטיה, המקרינה אווירת-עיוועים ורשעות-סדום לכל תחומי החיים בישראל. חכמינו הקדמונים ונביאי ישראל הגדולים גילו אפס סובלנות בנושא השחיתות והרשע החברתי. והרי נאמר: בגלל קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים. וניתן להוסיף: עיתונאי טוב נותן מידע אמיתי לעם, ומביא לידיעת הציבור עובדות הקשורות באינטרסים האמיתיים שלו, כדי שתווצר אוירה ציבורית בה עולה מהעם לחץ לשינוי, שפור, ביעור עשבים שוטים ממערכות שונות ושכלולם. בישראל, אנשים שונים המציגים עצמם כלוחמים בשחיתות, מספרים לנו סיפורי מעשיות, אך פוגעים באשיות הלוחמה בפשע, מערערים את לגיטימיות זרועות הביטחון על האזרח (כגון המשטרה, המשפט), ונשאלת השאלה, האם הם מייצגים את העם או את העושקים את העם ואת הפוגעים בעם. ה''לוחמים'' הללו בשחיתות בישראל, הם תכופות חלק בלתי ניפרד מהשחיתות והפשע, בחבלם בכלים שעומדים לרשות העם להגן על האינטרסים שלו מהשחיתות והפשע, בהסיחם את שימת ליבו כלפי מטרות מדומות, אך הם עושים פנים של צדיקים. __________________ וקבל עוד תחושה, מול מה אנו ניצבים כיום, חלק מהבעייה. ואחזור ואומר בהקשר זה: לכל תופעה, אני מאמין שיש קודם כל לחפש את הבסיס הכלכלי. אני יצורים בשר ודם, והכיוונים אליהם מתפתחת רוח האדם, מושפעים בראש וראשונה מהבסיס הכלכלי. מה בצע למשל בקבליסט פופולרי, אם הוא פועל למשל כמתווך בסכסוכים של המאפיה? וכי גישותיו, אף שיאמרו בלשון רהוטה ובכוח שכנוע, לא יושפעו ממקור פרנסתו ועושרו? ואני יודע היטב על מה אני מדבר, מטבע הדברים, היה קבליסט פופולרי כזה, תועמלן של הפשע המאורגן, שאמר: פשע? איזה פשע? פשע = שפע... וכך, מדובר כאן בהון העתק של הפשע, בכלכלת הפשע, ואם מזערת את זה, מזערת את הסאוב. קרא הלאה: במקומון של חיפה והקריות התפרסמה ב-1994 כתבת תחקיר גדולהעל כך, שעד התקופה האחרונה אז, היו משאיות עמוסות סמים עוברות את מעבר הגבול בראש הנקרה, בליווי קציני צה''ל, ופורקות את מטענם בעכו בעקר. תרצנות שגורה היתה אז, ששיתוף הפעולה עם סוחרי הסמים הלבנוניים חיוני, שכן הם גם מוסרים לצה''ל מידע על החיזבללה. דווח בכתבה גם על סא''ל בצה''ל, המאושפז בכפייה במחלקה סגורה בבה''ח הפסיכיאטרי טירת הכרמל, משום שסרב לשתף פעולה עם הברחות הסמים, ''זימר'' בפומבי יותר מדי ואיים להסגיר את הסיפור הזה לעיתונות בישראל רווחים סיפורים רבים של חיילים וחיילות צה''ל מאותה תקופה על מעבר משלוחים רבים במשאיות את מחסומי צה''ל בדרכם לצפון ולב הארץ, באישור והשתתפות קצינים בכירים שהשתתפו בחגיגה (ולא רק הם). אבל זה מה שארע בפועל: גייס חמישי בישראל וסחר סמים בשרות החיזבאללה: אסון לוחמי השייטת בלבנון: הנרקו-טרוריזם וג'יהד הסמים בחברתינו: ראה הסעיף האחרון בפרק ''אש'''ף'' במאמר: ראה גם תחקירי: כלכלת הסמים האיזורית, ישראל, ודווחי ה-cia | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |