http://www.faz.co.il/thread?rep=77314 | |
אני רק שאלה | |
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 11/05/2006 שעה 21:44) | |
האם בעולם האידיאלי של שלי יחימוביץ' וטל רבינוביץ' בתי החולים יעבדו בשבת? ומה עם חברות הטלפון, תחנות הטלוויזיה, צה''ל והמשטרה? ומה עם הזכויות הסוציאליות של כל העובדים האלה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77316 | |
שאלה | |
ע.צופיה (יום חמישי, 11/05/2006 שעה 22:04) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
אם גב. יחימוביץ וגב. רבינוביץ ומר עמיש ואדון נוי ,הם ורבים אחרים,ידירו רגלם מהחנויות הפתוחות בשבת ,הרי הן ממילא תסגרנה. רק שאיני מאמין שהם באמת מדירים רגלם משם! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77335 | |
מעולם לא הלכתי לחנויות בשבת | |
רמי נוי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 9:05) בתשובה לע.צופיה | |
ובכלל, בשבילי ''שופינג'' אינו בילוי אלא כורח. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77352 | |
מעולם לא הלכתי לחנויות בשבת | |
ע.צופיה (יום שישי, 12/05/2006 שעה 11:34) בתשובה לרמי נוי | |
מקובל גם עלי ( לא כל כך על אישתי).אך לפעמים הכורח גובר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77355 | |
אצל הנשים עניין הקניות אינו | |
רמי נוי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 12:33) בתשובה לע.צופיה | |
עניין פונקציונלי אלא משהו אחר.... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77360 | |
אצל הנשים עניין הקניות אינו | |
ע.צופיה (יום שישי, 12/05/2006 שעה 13:32) בתשובה לרמי נוי | |
תזהר מהפמיניסטיות בפורום!!! הן מסוגלות לטרוף כמוך בארוחת 10. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77341 | |
זוהי גישה לא בלתי נכונה | |
עמיש (יום שישי, 12/05/2006 שעה 9:35) בתשובה לע.צופיה | |
אבל אינה מספקת תשובה לבעיה. יש דברים שבהם לא ניתן לסמוך על רצונם הטוב ומצפונם של אנשים פרטיים. זו בדיוק הגישה המצמצמת את אחריות המדינה כלפי יחידיה תוך הסתמכות על טוב ליבם של פילנטרופים. קהילה אנושית חייבת ליצור מערכות חוק שימנעו קיפוח, אפליה וניצול של בני הקהילה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77353 | |
זוהי גישה לא בלתי נכונה | |
ע.צופיה (יום שישי, 12/05/2006 שעה 11:41) בתשובה לעמיש | |
כשאתה כותב '' גישה לא בלתי נכונה'' אתה מתכוון: גישה נכונה?. לגבי העסקים הפתוחים בשבת- עם ישראל מצביע במכוניותיו לגבי הענין ובגדול!! זה נכון גם לגבי ענינים אחרים. מערכת החוק לא יכולה לפעול כנגד דעת קהל מסיבית בכל נושא ונושא. הרי זו מהות הדמוקרטיה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77354 | |
עם ישראל מצביע במכוניותיו בהמוניו | |
רמי נוי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 12:32) בתשובה לע.צופיה | |
זה ממש לא שיקול. אם יבטלו את מס הכנסה, גם על זה עם ישראל יצביע בהמוניו.... עם ישראל גם בעד עידוד ערבים לעזוב את הארץ, שלילת זכות הבחירה מהם, נגד דמוקרטיה ועוד כל מיני עניינים.. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77359 | |
שיקול גם שיקול | |
ע.צופיה (יום שישי, 12/05/2006 שעה 13:31) בתשובה לרמי נוי | |
כאשר מס ההכנסה אינו סביר העם מצביע נגדו במה שנקרא ''כסף שחור''. יתכן שביום מסוים על רקע אירוע כלשהו יש רוב לענין זה או אחר. אני מתכוון לרוב מסיבי ומתמשך. לגבי פתיחת עסקים בשבת, איני חושב שיש ספק לגבי מה שרוב העם חושב על כך, אחד המודדים לכך: מגרשי החנייה במרכזי הקניות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77364 | |
ושוב אני אומר לך - דמוקרטיה אינה ''שלטון העם'' | |
רמי נוי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 16:04) בתשובה לע.צופיה | |
אלא שלטון נציגיו הנבחרים של העם. לכן העובדה שמגרשי החנייה במרכזי קניות מלאים, אינה מצביעה על כך שזהו דבר חיובי. בלי להשוות: גם בתי הזונות בהן מועסקות נשים בכפייה, בתנאים מחפירים, מלאים לקוחות. גם עסקיהם של סוחרי הסמים משגשגים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77367 | |
ושוב אני אומר לך - דמוקרטיה אינה ''שלטון העם'' | |
ע.צופיה (יום שישי, 12/05/2006 שעה 17:17) בתשובה לרמי נוי | |
אני מאמין (ברמה הפילוסופית) כי השלטון נבחר על ידי העם בכדי לשרת את העם ועליו להיות קשוב לרצונותיו. אין זה מונע מנהיגות מכל סוג שהוא. מנהיגות שאינה קשובה לרצון העם היא סוג של רודנות. הדוגמאות שלך אינן במקום. אם כולנו נחליט ,בראש צלול, לעשן סמים, אז נעשן סמים ואף אחד לא ימנע מאיתנו. כנ''ל לגבי הזונות (בלי קשר לתנאים) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77336 | |
דמגוגיה מסוימת | |
רמי נוי (יום שישי, 12/05/2006 שעה 9:07) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
כל אלה פועלים היום בשבת במתכונת מצומצמת ביותר כאשר רוב האנשים אינם עובדים. בצה''ל - פרט לשומרים וולוחמים בפעילות מבצעית שאינה סובלת דיחוי, הצבא שובת ואף שומר שבת, וטוב שכך. איש אינו מציע לשנות את המצב בתחומים אלה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77371 | |
דמגוגיה מסוימת | |
יובל רבינוביץ (יום שישי, 12/05/2006 שעה 22:34) בתשובה לרמי נוי | |
מובן שיש להוסיף לכל אלה גם את עובדי התחבורה הציבורית. השבתת התחבורה הציבורית בשבת פוגעת בחיי המשפחה וגורמת לעשרות אלפי נהגים לנהוג ברכבם הפרטי כדי לבלות עם משפחתם. תחבורה ציבורית בשבת תשפר את איכות החיים של הכלל, וגם תביא לחיסכון בדלק, בזיהום אוויר ובחיי אדם (עקב ירידה צפויה בתאונות דרכים). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77373 | |
אני דווקא בעד | |
רמי נוי (שבת, 13/05/2006 שעה 0:15) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
תחבורה ציבורית חלקית בשבת - פחות קווים, ובעיקר לאוזרי בידור ונופש, חופי הים וכיוצא באלה, ובלבד שרוב הנהגים, יבלו את רוב השבתות עם משפחותיהם... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77374 | |
אני דווקא בעד | |
יובל רבינוביץ (שבת, 13/05/2006 שעה 9:15) בתשובה לרמי נוי | |
מדוע שתקבע לאדם מהו איזור בילוי ונופש? ואם חשקה נפשו לבקר בני משפחה בביתם? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77377 | |
מכיוון, שכאמור, אני בעד שמירת השבת | |
רמי נוי (שבת, 13/05/2006 שעה 14:31) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
כיום מנוחה לכל אדם. אם תהיה תחבורה ציבורית ''רגילה '' בשבת, יבלה כל נהג עם בני משפחתו רק אחת ל 7 שבתות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77378 | |
מכיוון, שכאמור, אני בעד שמירת השבת | |
יובל רבינוביץ (שבת, 13/05/2006 שעה 15:09) בתשובה לרמי נוי | |
האם רופאים אינם בני אדם? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77379 | |
אתה יודע כמוני | |
רמי נוי (שבת, 13/05/2006 שעה 16:07) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
שרוב רובם של הרופאים אינם עובדים בשבת. וחץ מזה , אני מכיר כמה רופאים שבהחלט אינם בני אדם | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77381 | |
אתה יודע כמוני | |
יובל רבינוביץ (שבת, 13/05/2006 שעה 19:55) בתשובה לרמי נוי | |
גם נהגי אוטובוס שאינם בני אדם פגשתי. אם רוב רובם של הנהגים לא יעבדו בשבת זה יהיה בסדר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77382 | |
אתה יודע כמוני | |
יובל רבינוביץ (שבת, 13/05/2006 שעה 19:56) בתשובה לרמי נוי | |
עוד נקודה קטנה: גם כיום רוב האנשים אינם עובדים בשבת. על פי ההיגיון שלך – לא צריך לשנות שום דבר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77440 | |
סביבון סוב סוב סוב.... | |
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 16/05/2006 שעה 13:54) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
כשתוקפים את הבעיה מהזוית הלא נכונה ומנסים לעקוף מימין ומשמאל התוצאה - תאונה! שמירת השבת היא בראש וראשונה ציווי אלוקי. אין מקום לחברה או לפרט לחפש תירוצים ומעקפים מה כדאי לו ומה לא כדאי לעשות בשבת,כשם שכל אדם,בר דעת,מבין שאל לו להתחכם עם החוק כך עליו לדעת שאל לו להתחכם עם מי שאמר והיה המחוקק. כשאדם עובר ברמזור אדום והמצלמה קולטת אותו עליו לדעת שבמוקדם או מאוחר הוא יענש על כך. בכל שבת ושבת עוברים המוני בני ישראל על אחד הציווים הכי חמורים של התורה ''זכור את יום השבת לקדשו''. העונש על כך כבר מחכה בפינה. אנני יודע מי יפעיל את העונש,האם יהיה זה בן-לאדן,אירן,חיזבאללה,חמס או כל מטורף אחר. דבר אחד בטוח- זה יותר קרוב ממה שאתם חושבים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77441 | |
ואיך נוכל לדעת שזה בגלל השבת | |
עמיש (יום שלישי, 16/05/2006 שעה 14:23) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
ולא (למשל ) בגלל איסור שעטנז או בעילת נידה? מן הראוי היה שהאלוהים שלך יקבע איזה תעריף מסודר ויפרסם את המחירים על המוצר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77442 | |
ואיך נוכל לדעת שזה בגלל השבת | |
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 16/05/2006 שעה 16:01) בתשובה לעמיש | |
אם אתה נתפס לאחר שגנבת,אנסת ורצחת ומוציאים אותך להורג, האם באמת איכפת לך בשל איזה עבירה אתה מוצא להורג? שמור את כל החוקים ולא תענש. ולידיעתך-האלוקים הוא גם שלך. זה שאתה כפוי טובה כלפי מי שמחיה אותך על כל נשימה ונשימה,זה חשבון נפרד, שאל את האנשים שלקו במחלה סופנית והרופאים נואשו מלרפאם. אני מכיר מהכרות אישית את הטענה שמה שאני לא רואה,שומע,מריח,טועם או ממשש אני לא מאמין. אל תאמין-תבדוק! תכנס בקישורים של אתר זה לאתר ''הידברות'' לנושא-'חיים לאחר החיים' ואולי תגלה דברים שלא ידעת אותם עד עתה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77450 | |
טוב, בוא נדבר גלויות | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 16/05/2006 שעה 20:11) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
האם אתה בעד הפסקת פעילות בתי החולים בשבת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77451 | |
טוב, בוא נדבר גלויות | |
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 16/05/2006 שעה 20:48) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
פיקוח נפש דוחה שבת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77458 | |
טוב, בוא נדבר גלויות | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 16/05/2006 שעה 22:25) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
איפה זה כתוב? ספר דברים פרק ה: [יא] שָׁמוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת, לְקַדְּשׁוֹ, כַּאֲשֶׁר צִוְּךָ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ. [יב] שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד, וְעָשִׂיתָ כָּל-מְלַאכְתֶּךָ. [יג] וְיוֹם, הַשְּׁבִיעִי--שַׁבָּת, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ: לֹא תַעֲשֶׂה כָל-מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ-וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ-וַאֲמָתֶךָ וְשׁוֹרְךָ וַחֲמֹרְךָ וְכָל-בְּהֶמְתֶּךָ, וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ--לְמַעַן יָנוּחַ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ, כָּמוֹךָ. [יד] וְזָכַרְתָּ, כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, וַיֹּצִאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִשָּׁם, בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה; עַל-כֵּן, צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לַעֲשׂוֹת, אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת. מה שייך פיקוח נפש? אסור לעבוד וחסל. נסיעה בשבת לחופשה דווקא אינה אסורה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77459 | |
טוב, בוא נדבר גלויות | |
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 16/05/2006 שעה 22:58) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
נחמד. אין כמו חילוני הבא לפרש את התורה. תודה. ובכל זאת אני מעדיף את הפירוש של חז''ל (למעלה מ-50 אלף ספרים) על התורה. ואם כבר בתלמידי חכמים עסקינן- מה פירוש ''וקשרתם אותם לאות על ידכם והיו לטוטפות בין עיניכם''? איזה אות? על איזה יד? מה זה טוטפות? לולא חכמינו ז''ל לא היינו מבינים חלק גדול ממצוות התורה. חוץ מזה לא כתוב שאסור לעבוד בשבת אלא ''לא תעשה כל מלאכה'' ואני מקווה שאתה מבין את ההבדל ואם לא,תפתח את השולחן ערוך ותלמד קצת הלכות ביהדות. אם זה לא יעזור זה בטח לא יזיק. בעיניין שמירת תורה ומצוות זה ניתן לבחירתו של כל אדם וכך לא תהיה לאדם טענה לגבי גזר דינו בהגיע יום הדין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77462 | |
טוב, בוא נדבר גלויות | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 16/05/2006 שעה 23:59) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
לאט לך בחלוקת ציונים. לא קראתי חמישים אלף ספרים העוסקים בתורה וגם אתה לא. ל''ט המלאכות האסורות בשבת מוכרות לי והן אינן כוללות נסיעה. אז מאן דהוא קבע שדין הפעלת מכונית הפועלת על מנוע בנזין כדין הצתת אש. קבע גם מישהו שאסור לחטט באף בשבת, אבל מותר לאמן קוף שידליק אור בשבת. אין ספק שמי שאינו מתעניין בשטויות האלה מפסיד את כל הכיף, כמו הפנינה „כָּל-הָעֹשֶׂה מְלָאכָה בְּיוֹם הַשַּׁבָּת, מוֹת יוּמָת” (שמות פרק לא פסוק טו'). אתה קובע, למעשה, שהידע שלך אינו מספיק להגן על עמדתך. אני נוטה להסכים אתך בנקודה זו. אולי כדאי שתביא מישהו שמבין בזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77469 | |
טוב, בוא נדבר גלויות | |
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 17/05/2006 שעה 10:25) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
אני מודה לך שאתה מיידע אותי מה אני קובע או לא,אכן לא ידעתי שאני קבעתי שהידע שלי אינו מספיק כדי להגן על עמדתי,תודה. בעיניין הפנינה „כל העושה...מות יומת“ צריך קצת הבנה בתורה ופירושיה כדי לדעת שמוות בתורה אינו בהכרח מוות מיידי או מוות במובן שאנו מבינים אותו כי גם „עני יחשב כמת“ או „עיוור יחשב כמת“. כמו כן,אדם שנהרג בתאונת דרכים בגיל 25 למרות שמעת לידתו היה אמור לחיות עד גיל 76 הרי שעקב עבירות שעבר מגיל 13 ''ניקו'' לו בכל פעם כך וכך שנים עד שתמה מכסת חייו,נמצא שהוא ''מת'' כל פעם מספר שנים עד למותו הפיזי. בעיניין הנסיעה במכונית בשבת כתוב „ולא תבעירו אש בכל מושבותיכם“ ואין הכוונה רק למדורה גדולה,גם נצוץ קטן הוא אש לכל דבר. בעיניין ההבדל בין עבודה למלאכה-אם יבואו לאדם אורחים בשבת מותר לו לעלות ולרדת אין ספור פעמים מהמרתף לקומה ה-10 (במדרגות כמובן) בכדי להביא ארגזי שתיה או ספסלים לישיבה לאורחים גם אם יתעייף ויזיע ומצד שני אסור יהיה לו להרים את מתג הדלקת האור גם אם זה אינו כרוך במאמץ כלל ואורך פחות משנייה משום שמלאכה פירושה יצירת דבר שלא היה לפני כן והדלקת האור יוצרת ניצוץ שלא היה לפני פעולת הרמת המתג. בוא נחשוב רגע בצורה לוגית,אם אתה צודק ואין בורא לעולם ואין עולם הבא הרי אחרי שנסתלק מהעולם הזה לא יהיה מי שיגיד לי„אמרתי לך“ אבל אם אני צודק.... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77517 | |
טוב, בוא נדבר גלויות | |
יובל רבינוביץ (יום שישי, 19/05/2006 שעה 1:29) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
>„אדם שנהרג בתאונת דרכים בגיל 25 למרות שמעת לידתו היה אמור לחיות עד גיל 76 הרי שעקב עבירות שעבר מגיל 13 ''ניקו'' לו בכל פעם כך וכך שנים עד שתמה מכסת חייו”. כלומר – מוות בגיל צעיר הוא עונש על עבירה. ספירת העבירות מתחילה בגיל 13. תוחלת החיים כיום היא הרבה יותר ארוכה מאשר לפני 100 שנים, לדוגמא. מכאן אני למד שכיום רבו הצדיקים במקומותינו. מובן גם שמי שמת בגיל 14 הוא חוטא גדול מאד, ותוך שנה אחת הצליח לצבור כמות חטאים אדירה. לעומתו, הצדיק יאסר ערפאת נקרא לישיבה של מעלה במלאת לו 75. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77531 | |
טוב, בוא נדבר גלויות | |
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 8:12) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
„רשע וטוב לו-צדיק ורע לו“ - שמעת פעם את הפתגם הזה? על פניו נראה שלרשע טוב בעולמנו ואילו הצדיק סובל ועל זה אמר דוד המלך - „איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת,בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כל פועלי אוון-להשמדם עדי עד“. אומר דוד המלך שהקב'ה משלם שכר לכל אדם על מצוותיו ומענישו על עבירותיו. גם רשעים עושים צדקה פה ושם והיות והם אינם מאמינים בחיי העולם הבא משלם להם הקב'ה את כל שכרם בעולם הזה ואינם זוכים לחיי העולם הבא. צדיק מעדיף להתייסר בעולם הזה כדי להתנקות מעבירותיו ולזכות בחיי העולם הבא. ילדים בני 14 ואפילו ילדים לפני גיל 13 שעדיין אינם חייבים במצוות מתים משום חשבונות של גילגולים קודמים. אני מציע לך להכנס לאתר הידברות הנמצא בקישורים שלכם ולקרא קצת חומר בנושא הזה (חיים לאחר החיים וגילגולי נשמות) לפני שתפסול אפשרות כזאת על הסף. לגבי יאסר ערפאת,אל תדאג לו, הוא מסתובב על גריל בתנור מס' 7 בגיהנום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77534 | |
ובקיצור | |
עמיש (יום שישי, 19/05/2006 שעה 8:46) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
אתה לא מקיים מצוות משום שהן נכונות, משום שהן חשובות, משום שהן טובות, משום שהן ראויות, משום שהן צודקות או משום שהאלוהים שלך צווה עליהן אתה עושה זאת רק בגלל שאתה פוחד מהגריל של העולם הבא. עבודת אלילים במיטבה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77536 | |
ובקיצור | |
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 9:05) בתשובה לעמיש | |
בוקר טוב גם לך. אתה צודק בהקשר לתחילת דרכי. עם הזמן,כאשר הבנתי שכל המצוות נועדו רק להטיב עם בני האדם התחלתי גם לאהוב אותן. כאשר נכנס בפעם הראשונה החוק של חגירת חגורות הבטיחות ברכב מאוד לא היה לי נוח אולם חגרתי בכל זאת מפני החשש שאענש אם אתפס. היום לאחר מס' קורסים שעברתי ושוכנעתי שהחגורה נועדה להציל את חיי,אני חוגר אותה ברצון וגם אם יבוטל החוק אני אמשיך לחגור אותה. הפחד אינו דבר שלילי, הוא נועד למנוע מאיתנו לקחת סיכונים מיותרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77537 | |
עד כה לא קראתי שום דבר שכתבת | |
עמיש (יום שישי, 19/05/2006 שעה 9:26) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
על ערכן של המצוות והסיבה שיש לקיימן. מאז שקראתי אותך לראשונה, דבריך עוסקים בכל מני איומי הבל על העולם הבא ועל גלגולים ובוכהלטריה של הקב''ה אודות מחללי שבת ואוכלי טריפות. זה שהתרגלת לאהוב את אדונך ובשל כך נרצעת למשקוף לא מורה על כך שלמצוות יש ערך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77538 | |
עד כה לא קראתי שום דבר שכתבת | |
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 10:17) בתשובה לעמיש | |
מאוד מפליא שרוב החילונים רואים בדברי הדתיים כדברי איום, אני מעדיף לראות בהם דברי אזהרה. אם אציע לך לא לסוע בדרך מסוימת משום שיש שם סכנה של מפולות סלעים,אם אציע לך לא לקפוץ בלילה ממקפצה של 10 מטר לפני שתבדוק אם יש מים בבריכה,אני חושב שתודה לי על שהזהרתי אותך ולא תטען כלפי שאני מאיים עליך. רוב החילונים שדברתי איתם עד היום הודו,מי בפה מלא ומי בחצי פה,שמעולם הם לא בדקו ברצינות את האפשרות שיש בורא לעולם והתורה היא תורת אמת. יש סיבות רבות לכך שהאדם לא רוצה להכנס לעומק העניין, יש שמושפעים מהחברה או מהמשפחה,יש החוששים שמה יגלו שהתורה אמת ואז יאלצו לעשות שינוי דרסטי בחייהם ויש כאלה השבויים ביצריהם ותאוותיהם ואינם מוכנים לוותר עליהם. בעניין גלגולי נשמות. האם בדקת או קראת אי-פעם מחקרים בתחום הזה? מדוע לשלול דבר,כל דבר,מבלי לרדת לעומקו? דוגמא קטנה ששודרה פעם בטלויזיה - ילד דרוזי קטן בן 3 בערך,החל מספר שהוא היה חייל בצה'ל שנהרג בהתפוצצות שהיתה בצור שבלבנון ובה נהרגו עשרות מחיילי משמר הגבול. בתחילה לא התייחסו לדבריו אולם כשהוא החל נוקב בשם אשתו ובשם בנו וכאשר מסר פרטיים מדוייקים כולל מספרו האישי בצבא ושמות של אנשים רבים הקשורים בחייו הקודמים החליטו לבדוק את העניין ונמצא שכל הפרטים מדוייקים למרות שהוא מעולם לא עזב את הכפר בו הוא גר. המסקנה הברורה והחד משמעית של החוקרים (לא דתיים) היתה שאכן בגופו של הילד הקטן שוכנת נשמתו של אותו חייל. אפשר להתעלם מההוכחות הרבות מספור בתחום הישארות הנפש לאחר מותו של האדם אולם אי אפשר להעלים את האמת. לומר שהכל שטויות זו השטות הכי גדולה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77539 | |
מסתבר שטעית | |
עמיש (יום שישי, 19/05/2006 שעה 11:59) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
והאיומים הללו לא עובדים על אנשים סבירים. יש בדת היהודית הרבה מעבר להפחדות על גלגולים ומנגלים בגהינום. למעשה אין זה אפילו קצה קציה של היהדות, אפילו לא שערה בזנבה. יתכן ויש סיבות טובות להכיר בכך שיש אלוהים ושראוי למלא אחר מצוותיו, עד כה לא הבאת אף אחת כזו. (לפחות לא בשנים האחרונות) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77544 | |
מסתבר שטעית | |
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 19/05/2006 שעה 13:57) בתשובה לעמיש | |
כנראה שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב ולכן אתה שב וחוזר לדבר על הפחדות במקום על אזהרות. מה בעצם באמת מפחיד אותך? הלא אם הכל שטויות הרי שאין לו לאדם ממה לחשוש. כפי שכתבתי בעבר, האמת אינה תלויה במה שאני או אתה מאמינים, היא אבסולוטית ואינה ניתנת לשינוי. חשבון פשוט מראה שאם אתה טועה הרי שבזבזת את חייך מבלי להגיע לתכליתם ואם אני טועה הרי שלא אדע זאת ממילא. אני מניח שלא קבלת את עצתי ולא נכנסת לאתר 'הידברות' אחרת יתכן מאוד שלפחות על חלק משאלותיך היית מקבל תשובות. אני מכיר לא מעט אנשים שמעבר לזריקת סיסמאות של ”חומני“,”פרימיטיבי“,”אנשי חושך“ וכיוצא בזה,אין להם למעשה טיעונים עיניינים לטעון. לעניין סיבות טובות למלא אחר מצוות הקב'ה,חשבתי שהדברים ברורים. אם יש בורא לעולם והוא נתן את ספר החוקים שלו לבני האדם הרי שזו כשלעצמה סיבה טובה ומספקת כדי שבני האדם יעשו כדבריו. האם אפשר להתנגד למי שאמר והיה העולם? מצד שני אם יש לאדם פקפוק באשר לאמיתות הדברים הרי כל שעליו לעשות זה לברר את העניין,ברצינות הראויה. האם עשית זאת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77546 | |
ברור שאני לא פוחד, אף אדם סביר | |
עמיש (יום שישי, 19/05/2006 שעה 14:24) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
לא פוחד מדברים כאלה. כשאני מדבר על הפחדות אני מתכוון לסגנון שלך. וברור שלא נכנסתי לאתר שהבאת, קצתי כבר מזמן בכל ההבלים הללו. בעניין הבירור העצמי, דומני כי ביררתי והרי התוצאות. 1. לדעתי אין אלוהים, הוא לא ברא כלום ולא נתן שום חוקים. 2. גם אם יש אלוהים, הוא לא נתן את החוקים שאתה מביא כאן, בודאי שהוא לא נתן אותם באופן שבו אתה מאמין. יש הרבה גרסאות לעניין האלוהים שנתן חוקים, וכולן לא סבירות בעיני. 4. וגם אם יש אלוהים, וגם אם הוא עשה את כל מה שאתה טוען שהוא עשה, וקבע את כל מה שלדבריך הוא קבע, לא מגיע לו ממני שום דבר. מי שיוצר כזה עולם ומנהל אותו בכזו טפשות ואכזריות אינו ראוי לכלום. 5. ואם אתה צודק, ואם לבסוף אנשים פוגשים את אלוהים, אני מבטיח לך כי אחזור בפניו על סעיף 4 ככתבו וכלשונו בלוויית נפנוף ידיים נמרץ ביותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77553 | |
אם ההיית יודע ''עץ הדעת טוב ורע'' | |
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/05/2006 שעה 22:30) בתשובה לעמיש | |
כתבת: ''מי שיוצר כזה עולם ומנהל אותו בכזו טפשות ואכזריות אינו ראוי לכלום.'' מלמדים בתורה הקדושה שהקב''ה ברא נבראים בכדי להטיב עימם. ואתה צודק, מנקודת המבט שלך, שיש אכזריות (למראית העין). אז ממה נובע הניגוד? ראה יש תשובה והיא מאוד מפתיעה ואכמ''ל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77590 | |
ברור שאני לא פוחד, אף אדם סביר | |
יהודה-אודי דוכן (שבת, 20/05/2006 שעה 22:20) בתשובה לעמיש | |
מר עמיש הנכבד, תגובתך נשמעת קצת היסטרית ולא רציונלית. ראשית לא ביררת כלום (בכל אופן לא במקורות הנכונים) כי אם היית מברר יתכן מאוד שהיית מגיב אחרת. אענה לך על ה'בירור' והתוצאות שהגעת אליהן- 1. היות וכתבת „לדעתי...“,אין לי אלא לשאול-ומה אם אתה טועה בדעתך? 2. החוקים שאני מביא ומאמין בהם ניתנו למשה רבנו בהר סיני לעיני מליוני בני אדם וכתובים בתורה.אם חוקים אלה סבירים בעיניך או לא זה לא רלוונטי כלל. בעיניי לא סביר לעמוד באור אדום ברמזור כשאין אף רכב במרחק מאות מטרים מסביב,אז מה? איפה 3? 4. הקב'ה ברא את העולם וקבע בו את החוקים. הוא יצר את האדם ונתן לו את הכלים להתמודד איתם קרי-חוכמה בינה ודעת. כמו כן ניתנה לאדם זכות הבחירה כדי שלא יפעל כמו רובוט מתוכנת. בספר ההוראות (התורה) כתב הקב'ה לאדם בדיוק מה עליו לעשות כדי לזכות בשכר המיועד לו ומה תהיינה התוצאות אם לא ילך על פי החוקים האלה. מכאן ואילך כל מה שקורה לאדם אלו הן תוצאות מעשיו ואין לו לבוא בטענות אלא לעצמו בלבד.יוצא מכאן שמי שטפש באמת זה מי שחושב שהוא השולט בעולם. 5. אם אני צודק,תדאג לקחת אתך הרבה טיטולים משום שאתה תעשה במכנסיים הרבה פעמים לאחר שתראה את השד הראשון. לסיכום,שאלה - אם היו מגישים לך כוס שתיה ומודיעים לך שיש 50 אחוז סכוי שיש בה רעל, היית שותה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77598 | |
מה אם אני טועה? | |
עמיש (יום ראשון, 21/05/2006 שעה 11:18) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
1. אם אני טועה, ראה סעיף אחרון בהודעתי. 2. אני לא מאמין שהחוקים נתנו למשה רבנו לעיני מיליוני אנשים, ואם אכן הוא עלה להר סיני הוא לא פגש שם אף אחד, ואם הוא פגש מישהו זה לא היה אלוהים. 3. ואם אכן אתה צודק בסעיף 4 שלך, ראוי שאלוהים ישנה את השיטה כי היא לא עובדת, אם הוא לא ישנה את השיטה הוא לא ראוי שנעבוד אותו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77618 | |
מה אם אני טועה? | |
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 21/05/2006 שעה 20:44) בתשובה לעמיש | |
כפי שכבר ציינתי-מציאותו של הקב'ה אינה ניזקקת לאישורו של אף אחד. כל אדם רשאי לבחור בצורה חופשית במה שהוא רוצה להאמין ולהיות מוכן למקרה שהוא טועה. אגב,עד עכשיו לא הבנתי במה אתה מאמין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77635 | |
בכוחי ועוצם ידי כמובן | |
עמיש (יום שני, 22/05/2006 שעה 7:51) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
רק האדם אחראי, אין אף אחד אחר. וגם זאת בערבון מוגבל אם בכלל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77640 | |
בכוחי ועוצם ידי כמובן | |
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 22/05/2006 שעה 8:38) בתשובה לעמיש | |
אני מתאר לעצמי שאינך מקדיש מספיק מחשבה לפני שאתה משיב משום שלו עשית כן היית מבין שכוחו של האדם שואף לאפס. בבון מצוי יותר חזק,ארנבת קטנה יותר מהירה,ןפרעוש זעיר קופץ למרחק יותר גדול ממנו, ובמה מותר האדם מן הבהמה? בשכלו-ובמקרים רבים גם זה לא. אם תתבונן מאין באת ולאן אתה הולך תבין שבאת מטיפה סרוחה ואתה הולך למקום רימה ותולעה. לא יצרת את עצמך ואינך שולט על יום מותך. חיידק זעיר ובלתי נראה יכול לחסל אותך תוך מס' שעות והיכן הוא כוחי ועוצם ידי? שאלה אחרונה-איך נוצרת ולאיזה תכלית? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77646 | |
מצדי אתה יכול כמובן להשוות | |
עמיש (יום שני, 22/05/2006 שעה 9:34) בתשובה ליהודה-אודי דוכן | |
את עצמך לפרעושים וארנבות אבל אני לא מוצא סיבה לעשות כך גם לגבי עצמי, אין להשוואה זו כל משמעות. רק האדם בשכלו, בתושייתו וכח רצונו יכול לעצב את חייו וחיי סביבתו. אין אף אחד שיעזור לו, אין אף אחד שיורה לו, אין אף אחד שאכפת לו ויש ברים רבים שיפריעו לו. מובן מאליו כי האדם כפרט אינו יכול לעשות כלום, מדובר על האנושות כלוה שהיא המעצבת את דרכה כרצונה, בכוחה ועוצם ידה בלבד. אני סבור כי יש ביכולתם של בני האדם ליצור מציאות טובה ונכונה. אני, כמו כל בני האדם ובעלי החיים, נוצרתי מזה שההורים שלי הזדיינו. אין לכך שום תכלית אוניברסלית. ככה זה בטבע, ההורים מזדווגים והצאצאים נוצרים. בלי סיבה, בלי תכלית, בלי תועלת וללא כל מטרה קוסמולוגית. כמובן שיש ליצורים סיבות פרטיות על מה ולמה הם מביאים צאצאים לעולם, כל אחד וסיבותיו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77674 | |
זה דווקא מוצא חן בעיני | |
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 6:53) בתשובה לעמיש | |
''מצדי אתה יכול כמובן להשוות את עצמך לפרעושים וארנבות'' --- זה יותר הולם עבורך ממישמיש . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77677 | |
תגדי ברניר | |
עמיש (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 9:16) בתשובה לישראל בר-ניר | |
אתה חושב שהוריך חשבו על התכלית בעת שטרחו על בריאתך? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77678 | |
רדוד עד רדוד מאוד. | |
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 9:41) בתשובה לעמיש | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=77679 | |
תוספת לרדוד... | |
יהודה-אודי דוכן (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 10:13) בתשובה לעמיש | |
תגיד לי מר עמיש- מי הביא את הוריך? את הורי הוריך? איפה זה התחיל? אתה יכול לומר כמובן-זה לא מעניין אותי, אף אחד לא שאל אותי אם אני רוצה לבוא בכלל לעולם ושאר דברי התחמקות אולם בסיכומו של דבר אפילו אתה בודאי מבין שאלה דברי שטות לא רציניים. מעניין שרוב החילונים שאינם מבינים מימינם לשמאלם תוקפים את הדתיים כאילו שהם הפרימיטביים. החילוני אינו יודע מאין הוא בא ולאן הוא הולך ובכל זאת מנפנף בסיסמאות נבובות כמו- כוחי ועוצם ידי, האדם הוא השליט הבלעדי על חייו ושאר דברי הבל. דעתו של החילוני הולכת ומשתבשת ככל שהוא רוכש יותר השכלה, אז ה'אני ואפסי עוד' הולך ותופס אצלו מקום מרכזי והאטימות המשתלטת עליו אינה מאפשרת לו לפקוח את עיניו ולהביט נוכחה אל המציאות. מר עמיש הנכבד, אנני יודע את גילך בכל אופן הגיע הזמן שתפעיל את החוכמה והבינה שחנן אותך בורא העולם כדי שתבין שיש דברים שמעבר לתפיסת חמשת החושים של האדם ותהפוך מ'חכמולוג' לחכם שאינו פוסל דבר, שאין לו בו שום מושג, לפני שהוא בודק אותו לעומק. צא מהרדידות. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |