http://www.faz.co.il/thread?rep=76807 | |
כדאי לדעת | |
א. פרקש (יום שישי, 28/04/2006 שעה 7:10) בתשובה למהנדס אזרחי | |
לא מבין איך הכנסתם שניכם את עצמכם לפינה. בכל מקרה שניכם עוסקים בשלילת האחר ולא בהצדקת עצמכם. ובכלל, גם ההתנהלות הדתית וגם הפרוצדורה החילונית (שהיא מבית מדרש דתי של הרבנות הראשית והרב בראשי לצה''ל) לכיבוד המתים אינם עומדים בניגוד זה לזה. לעמוד דום, להדליק נרות ולהניף דגל אינם ''מנהגי גויים'' אלא מנהגים יהודיים מקדמא דנא. למשל חלק קטן מהמקורות: במדבר פרק ב: א וידבר יהוה, אל-משה ואל-אהרן לאמר. ב איש על-דגלו באתת לבית אבתם, יחנו בני ישראל: י דגל מחנה ראובן תימנה, לצבאתם; ונשיא לבני ראובן, אליצור בן-שדיאור. יז ונסע אהל-מועד מחנה הלוים, בתוך המחנת; כאשר יחנו כן יסעו, איש על-ידו לדגליהם. ולמשל תקיעת חצוצרות/שופר בטכסי קבורה או בכנסת: במדבר פרק י א וידבר יהוה, אל-משה לאמור. ב עשה לך, שתי חצוצרות כסף--מקשה, תעשה אותם; והיו לך למקרא העדה, ולמסע את-המחנות. ט וכי-תבואו מלחמה בארצכם, על-הצר הצורר אתכם--והרעותם, בחצוצרות; ונזכרתם, לפני יהוה אלוהיכם, ונושעתם, מאויביכם. וכמובן, זה כתוב במשנה תורה - הילכות שופר: http://www.mechon-mamre.org/i/3600.htm. הדלקת לפיד, נר וכו': במדבר פרק י יא ויהי בשנה השנית, בחודש השני--בעשרים בחודש; נעלה, הענן, מעל, משכן העדות. קיום טקסים בציבור בעת שכל העם עומד: שמות פרק לג ח והיה, כצאת משה אל-האוהל, יקומו כל-העם, וניצבו איש פתח אוהלו; והביטו אחרי משה, עד-בואו האוהלה. ואלה רק דוגמאות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=76811 | |
תשובה יפה | |
עמיש (יום שישי, 28/04/2006 שעה 9:13) בתשובה לא. פרקש | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |