http://www.faz.co.il/thread?rep=76639 | |
מבחן שגב | |
פרקש (שבת, 22/04/2006 שעה 11:17) בתשובה לדוד סיון | |
שגב מנסה לערבב מים עם שמן והוא נצמד לסיסמאות. אני מניח שהאצ''ל וההגנה לא היו פועלים נגד אזרחים ערבים פלסטינים (ולא פלסטינים!) בלא שהיתה פעולה קודמת ודומה של הערבים נגד היהודים. והרשימה ידועה. נסיונו להשוות בין דפוסי המלחמה של המחתרות היהודיות לבין ארגוני הטרור הערביים מביא לו משפט יפה: ''לא פשוט לחיות עם הכלל שאין פוגעים באזרחים: לא כשהפלשתינאים מציבים משגרי טילים בלב שכונות מגורים, לא כשישראל נותנת לאזרחיה נשק ושולחת אותם לשבת בהתנחלויות''. שמראה את כל ההבדלים בין השניים. הרי הפלסטינים הוציאו ומוציאים פיגועים, ללא כל קשר לכיבושי 67' ובמטרה לפגוע באזרחי ישראל היהודים (טובה לכך טענתם שגם תינוק ראוי לחסל כי הוא יהיה חייל כשיהיה גדול). ו'האקדח של המתנחל' (למה רק מתנחל? האם גם אני מתנחל כי יש לי אקדח בלב השטח הכבוש של 48'?) הוא אחד מהכלים לעצור את ההשמדה הזו. בעוד הטילים מוצבים בכוונה בלב אזור אזרחי ערבי (לכאורה מיגון טוב יותר, זמן מבצעי קצר יותר, קושי לחשוף ולסכל) הם גם נורים בכוונה לאזור אזרחי יהודי. ''האקדח של המתנחל'' לא יורה חופשי לעבר ערבים. הוא נועד להגן מפני התוקפנות הערבית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=76643 | |
מבחן פרקש - | |
דוד סיון (שבת, 22/04/2006 שעה 13:52) בתשובה לפרקש | |
שוב בילבלת פוליטיקה עם היסטוריה... חבל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=76644 | |
במבחן פרקש - הכל שפיט | |
פרקש (שבת, 22/04/2006 שעה 14:57) בתשובה לדוד סיון | |
הפוליטיקה מחוברת להיסטוריה (ולכל מרכיבי חיינו, בעצם, ואפילו לכלכלה). המנתק את הפוליטיקה מיסודותיה נידון לנתקה מהמציאות ולרחף אל על (עם גלגל מפוצ'ר או מנוע מקרטע ששורף דלק לשווא). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=76648 | |
הכל דייסה | |
דוד סיון (שבת, 22/04/2006 שעה 18:05) בתשובה לפרקש | |
אתה ואלכס קודם בוחרים צד ואחר כך קוראים את הנתונים בצורה מגמתית. בדרך הזאת ההתייחסות שלכם תמיד יוצאת מתאימה לאמירה: 'אני לוחם חופש - הוא טרוריסט'. במונחים של פרקש קודם עליך לברר אם יש לך פנצ'ר בגלגל (מה זה טרוריסט) ורק אחר כך מה עושים עם העובדה הזאת (מיהו ומהן מטרותיו - הפוליטיקה) לאור המציאות. אתם מעדיפים לבשל דייסה. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |