http://www.faz.co.il/thread?rep=73042 | |
כלומר דחפת את דעתך | |
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 3:23) בתשובה לצדק | |
מראש הפרדתי מהו החוק ומהי הפרשנות שלי, דבר שאתה לא מצליח לעשות. הנשיא חייב להתייעץ עם כל חברי הכנסת, ואין זה משנה אם הם שייכים לסיעה חדשה או ישנה, סיעה שנבחרה או שהוצנחה, נבראה יש מאין או שהתפתחה. מה שהנשיא אינו חייב לעשות הוא להטיל את הרכבת הממשלה על חבר-כנסת מסויים. זה לא חייב להיות חבר הכנסת שקיבל את מירב הקולות או חבר הכנסת המייצג את הסיעה הגדולה ביותר. רק זה שיצליח להקים ממשלת רוב על פי דעת הנשיא. נתניהו לא יטרח כעת להקים שום ממשלה כשהבחירות נקבעו ל-28.3. הוא לא מנסה לעשות זאת ואינו חושב שזכותו החוקית כעת היא להקים ממשלה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73045 | |
שמי הוא צדק ולא חוק | |
צדק (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 3:59) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
וצדק חשוב בעיני הרבה יותר מהחוק, בכל מקרה. וחוק הפועל בניגוד לדמוקרטיה, בניגוד לבחירה של הציבור, הוא חוק פושע, ויש לעקוף אותו בכל דרך אפשרית כדי לקיים את הצדק. לא יתכן לאפשר פגיעה בדמוקרטיה בגלל שכמה דבילים בעבר, לא חשבו על איזושהי אפשרות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73046 | |
שמי הוא צדק ולא חוק | |
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 4:06) בתשובה לצדק | |
וגם לא סביר לפגוע בדמוקרטיה בגלל שכמה דבילים בהווה אינם מבינים את משמעות המונח. ספציפית לענייננו, גם האדם שאתה חושב שהוא ראוי להיות ראש הממשלה הבא אינו מנסה לנקוט בצעד כלשהו להקמת ממשלה ל-69 הימים שנותרו עד הבחירות. זה גם לא ראוי, גם לא חוקי וגם לא ישרת שום תכלית. השם „צדק” מתאים לך כמו שהשם „מחנה השלום” מתאים לשמאל הישראלי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73047 | |
שמי הוא צדק ולא חוק | |
צדק (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 4:31) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
אינני חושב שהאדם שאתה חושב שאני חושב שהוא ראוי להיות ראש ממשלה, הוא האדם הראוי בעיני, למעשה אינני חושב על מועמד כזה כלל. מבחינה מעשית ברור לי שאין אופציה להקים ממשלה חדשה, אבל גם להצהרה כי המצב הקיים איננו ראוי, יש משמעות מוסרית ודמוקרטית. ולא כפי שנוהגים כל פורעי החוק השמאלנים שמצדיקים כל פשע ורשע המתאים לדרכם ההזויה, ומבחינתם, לעזאזל המוסר, לעזאזל הדמוקרטיה ולעזאזל העתיד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73111 | |
בעניין מחנה השלום | |
סתם אחד (יום שישי, 20/01/2006 שעה 8:06) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
זה בדיוק כמו שתגיד שהליכוד הוא ''בעד ארץ ישראל השלמה'' או בעד ''שלום עם בטחון'', או אולי ''שלום שישמור עלינו'' (רחמנא ליצלן). כל המסע המטורף הזה החל בנובמבר 95, נמשך עם הבחרו של ''ביבי'' והרס תהליך השלום, ונמשך בספטמבר 2000 עקב עליית שרון להר הבית. אה כמעט שכחתי, הליכוד הוא גם בעד שלטון החוק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73122 | |
בעניין מחנה השלום | |
יובל רבינוביץ (יום שישי, 20/01/2006 שעה 17:39) בתשובה לסתם אחד | |
איזה מסע מטורף? מה קרה בנובמבר 95? האם אינך יודע את שמו של ''ביבי'' ללא מרכאות? מתי היה כאן „תהליך שלום”? מה קרה עקב עליית ''אריק'' להר הבית? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73126 | |
כתבו על זה בעיתונים. לא? | |
דוד סיון (יום שישי, 20/01/2006 שעה 20:14) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73144 | |
כתבו על זה בעיתונים. לא? | |
צדק (שבת, 21/01/2006 שעה 17:57) בתשובה לדוד סיון | |
כתבו על זה בפראבדה, יומון העם, חמאסטן..... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73060 | |
שמי הוא צדק ולא חוק | |
רום הראל (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 9:08) בתשובה לצדק | |
היתה אישה אחת שחיה בשפת הים והיא לימדה אותי שיש שלש מעלות [גם במובן מדרגות] שעומדות זו על גבי זו: 1. כבוד - זו הפחותה שבהן. שהרי כל ''בוס'' יכול לדרוש כבוד. אבל ידוע שכבוד שניתן אינו זהה ערכית לכבוד שנדרש [ממש כמו באהבה]. 2. צדק - זו המעלה האמצעית. אפשר לנסות להגיע אליה דרך החוק. וזו מטרתו. אבל בנוסף הוא מבטל את ''העוקץ'' שבכבוד. כלומר מי שדורש כבוד ואינו צודק, כבודו מתבטל. אפשר לראות זאת בדוגמאות היסטוריות לרוב. 3. אמת - זו המעלה העליונה. מעלה שאפילו מבטלת את הצדק. שהרי אין זה צודק שנולדנו בעלי כישרונות שונים, אבל זו אמת. על כולנו מוטל לפתור את חידות קיומנו [כל אחד עם עצמו] כדי שנוכל להגיע לאמת. ועל זה נאמר ''יגעת ומצאת - תאמין''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73065 | |
העמדתי צדק מול חוק | |
צדק (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:16) בתשובה לרום הראל | |
אבל ברור שצדק ואמת נמצאים בכפיפה אחת ואינם מתקיימים אחד ללא השני. כאשר אני בוחר בצדק, אינני מבטל את ההיגיון ואת ההתחשבות במציאות. הבחירה בצדק היא קודם כל ידיעתו, לדעת מהו הדבר הנכון, לדעת מי הצודק ומדוע. לאחר הידיעה הנכונה צריכה לבוא השאיפה לעשות צדק, וכאן צריכים לבוא שיקולים נוספים כדי שהצדק לא יביא חורבן כמו שקורה כאשר רוצים ש''הדין יקוב את ההר''. אבל ללא ידיעת הצדק וההכרה בו, לעולם לא נצעד לכיוונו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73067 | |
מה שברור במקרה שלך שמלחמה שוה שלום | |
סתם אחד (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:18) בתשובה לצדק | |
וצדק שוה עולה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73068 | |
העמדתי צדק מול חוק | |
רום הראל (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:30) בתשובה לצדק | |
הידיעה שצדק אינו נחשב ''לידיעה אנושית'' כי האדם רואה [רק] לעיניים, עובר כחוט השני במערכת הצדק התלמודית [ולכן ההעדפה של פשרה על פסק דין]. זאת דוגמה איך ''הצדק מחוויר'' כאשר האמת מופיעה [בדיוק כמו ש''הכבוד מחוויר'' כאשר מופיע הצדק]. אתה צודק שחובתנו לשאול את שאלת הצדק, ולהיות אגב כך מודעים למגבלותינו האנושיות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73066 | |
יפה | |
ע.צופיה (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:18) בתשובה לרום הראל | |
מה שכתבת אך למה אישה שחיה בשפת הים? יש לזה מובן כלשהו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73069 | |
יפה | |
רום הראל (יום רביעי, 18/01/2006 שעה 14:35) בתשובה לע.צופיה | |
זו עובדה. אישה לא לגמרי שפויה שאספתי לביתי. ויש האומרים ש''כל המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם''. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |