http://www.faz.co.il/thread?rep=71579 | |
אתה חוזר על המנטרות הפרידמניות שלך | |
יאיר ש (יום שני, 12/12/2005 שעה 11:46) | |
כאילו כביכול הכלכלה המוניטרית וההפרטה טובות למשק ומגבירות את התחרות, כאשר שוב ושוב אנו רואים כי ההיפך הוא הנכון, כאשר נוצרים קרטלים פרועים וחמסניים. זוכר איך התפעלת מהפרטת אל על? דוגמית קטנה מהיום, כיצד משפיע הדבר על הגברת התחרות... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=71585 | |
הזכרון הקצר שלך, יאיר הוא בעוכרך | |
דוד סיון (יום שני, 12/12/2005 שעה 16:27) בתשובה ליאיר ש | |
1. במאמר ממאי כבר כתבתי ביקורת על הפרטת אל על: ''..... משמעות ההחלטה היא שעד שתגדל תנועת הנוסעים בנתב''ג בהתאם, מובטחת לחברה ההגנה של הביורוקרטיה מפני תחרות ברוב הקווים..... על הרקע הזה מתברר לנו שלאחים בורוביץ' היתה סיבה מאד משמעותית לוותר על השליטה בארקיע'' (http://www.faz.co.il/story_2842). כנראה שהמכתב של בורוביץ מדבר על התנאי הנוח, ''העז'', שהכניסו למכרז. 2. ולפני יותר משנה כתבתי ''.... אל על שהופרטה כדי שתתנהל ביתר יעילות בזכות התחרות לא כל כך רוצה תחרות. שנית גם נציג המפריטים לא כל כך מעוניין בתחרות. המשמעות היא שהיה כאן נסיון להעביר רווחים של פעילות ציבורית לידים פרטיות'' (http://www.faz.co.il/story_2456). זו לא התחרות... אני בעד הפרטה אבל לא הפרטה מוגנת (שמבטיחה רווחים) שהסיכון הוא חלק אינטגרלי שלה. הקרטלים נוצרים כתוצאה של אי-אכיפת החוק - לא בגלל ההפרטה (הם קיימים גם במשק הציבורי .....). | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |