http://www.faz.co.il/thread?rep=67945 | |
אולי סוף סוף תשיב גם אתה לשאלות | |
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 20:10) בתשובה לש. דהרי | |
אחרי שעסקת בהתפלספות והגדרות שונות אולי תוכל להסביר ברור (לא רק לשאול) אתה הטענות שלך (תגובה 67872): ''בחוקים דתיים יש התאמה בין המוסר ובין החוק, במובן זה שכל ''עבירה'' הינה גם מעשה בלתי מוסרי. ואולם, כשמדובר בחוקי מדינה, אין קשר הכרחי. אמנם חוקים רבים מבוססים על כללי מוסר (כגון: האיזור לגנוב ולרצוח), אך יש בהחלט חוקים רבים שאינם מבוססים על מוסר. למשל, האיסור לנהוג ללא חגורת בטיחות''. למשל: 1. מהו מקור הטענה על התאמה בין המוסר והחוק הדתי? 2. איך אתה מראה שיש התאמה כזו? 3. מדוע אתה חושב שהאיסור לחגור חגורה בשעת נהיגה לא קשור למוסר? 4. מדוע האיסור הדתי לערב חלב עם בשר הוא עניין מוסרי? 5. מדוע אתה טוען שאין קשר הכרחי בין חוקי מדינה והמוסר? בתודה מראש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=67970 | |
אולי סוף סוף תשיב גם אתה לשאלות | |
ש. דהרי (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 5:15) בתשובה לדוד סיון | |
כמה הערות מקדימות, ואח''כ אנסה להשיב על שאלותיך. הערות מקדימות: א. בטענך, שאני עוסק ''בהתפלספות'' - גנבת ממיכל שרון רעיון. בוש והיכלם לך! ב. מצטער, אני יודע רק לשאול ולא להשיב. תהיה נחמד ותודה שגם זה משהו. ג. טענו וטוענים נגדי טענות שונות ומשונות (כגון, שאני גונב למיכאל שרון רעיונות), אבל אף פעם לא טענו, שאני לא מדבר ברור. תתחדש. ותשובות: 1. העובדות, כמתחייב מההגדרות שלי. 2. נובע מההגדרות. אם ''התנהגות מוסרית'' הינה ''טוב'', ואם ''טוב'' לקיים את מצוות האל, אזי כל ''מצווה'' (שהיא חוק דתי) הינה בהכרח גם מוסרית. 3. לא זכור לי שטענתי, כי ''האיסור לחגור חגורה בשעת נהיגה לא קשור למוסר'' וגם לא טענתי ההיפך מכך. (אתה עושה, אגב, כמעשה שרון, שמייחס לי *ללא כל יסוד* את הטענה, שכבר בגיל 7 ידעתי להבחין בין מוסר ובין חוק). אם ממש תתעקש, אביע את דעתי בעניין זה. 4. עניין של הגדרה. ראה תשובה 2. 5. כי זה כך, עובדתית, אם מקבלים את הגדרות שלי. (שמע, סיוון, אל תכעס עליי למרות שאני שחצן. הרי לכולנו יש פגם כזה או אחר, ובטוח שיש גם לך פגם כלשהו. הנה, אני לא כועס עליך בשל כך). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=67975 | |
אין לי מה לכעוס עליך | |
דוד סיון (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 9:22) בתשובה לש. דהרי | |
אין בכתיבה שעסקת בהתפלספות גנבה של כלום אלא עובדה המשתמעת מדברים שכתבת. אתה שוב מנסה (או טועה) לרמוז שנאמרו עליך דברים ולא היא. בעניין החגורה הנה מה שכתבת (תגובה 67872): ''...אך יש בהחלט חוקים רבים שאינם מבוססים על מוסר. למשל, האיסור לנהוג ללא חגורת בטיחות''. אני פרשתי שכוונתך היא שאין קשר בין מוסר ועניין החגורה אני גם לא כועס על העובדה שלא ענית ברצינות לשאלותי. זה חלק מתרבות האינטרנט. במקרה שלך היה לי הרושם שיש לך מה להציע ולכן שאלתי. כעת אני מודה שטעיתי כמו בעבר לגבי אנשים אחרים (או שהם טעו לגבי). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=67976 | |
אין לי מה לכעוס עליך | |
ש. דהרי (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 9:30) בתשובה לדוד סיון | |
מודה ועוזב - ירוחם. תוכל בטובך להדריך אותי איך מבצעים בגוף פוסט הפנייה לתגובה כלשהי, כפי שעשית במשפט : ''בעניין החגורה הנה מה שכתבת (תגובה 67872)''? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=67977 | |
אין לי מה לכעוס עליך | |
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 12:39) בתשובה לש. דהרי | |
התחל בסוגר מחודד [<] וסיים בסוגר מחודד [>]. ביניהם כתוב [תגובה 67872] והנה לך תגובה 67872. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=67980 | |
אין לי מה לכעוס עליך | |
ש. דהרי (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 15:13) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
תודה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=68211 | |
אין לי מה לכעוס עליך | |
Israeli101 (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 8:47) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
האם יש עוד פעולות HTML שניתן להפעיל? (מלבד >www< ) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=68267 | |
אין לי מה לכעוס עליך | |
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 16/10/2005 שעה 20:53) בתשובה לIsraeli101 | |
לא לציבור הרחב, וזה נעשה במכוון. לחברי המערכת יש גישה לקודי HTML בהודעות והם מופעלים לעתים נדירות בלבד. לשאלות נוספות בדבר יכולות המערכת נא לפנות בדואר האלקטרוני. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |