http://www.faz.co.il/thread?rep=6575 | |
גדעון: הערה ושאלה | |
אלכסנדר מאן (יום שני, 29/07/2002 שעה 1:31) | |
גדעון שלום, ההערה שצדה את עיני ברשימתך זו מתייחסת להתבטאויותיהם של הורים שכולים, אשר איני רוצה חלילה לשפטם מטוב ועד רע; מטבע הדברים ברור שיש להורים אלו דיעות לכאן ולכאן, ועלינו להיות זהירים ורגישים על מנת שלא לרתום את התבטאויותיהם השונות לצד זה או אחר, היות ואיש מאיתנו לא חווה את הטרגדיה שחוו. אני אישית מעריך את מר פראנקנטל על דבריו, אולם ברור לי שישנם גם הורים שכולים אחרים המחזיקים בדיעות שונות ואחרות - שגם אותן כולנו מחוייבים לקבל בהבנה מלאה, לדעתי לפחות. סיפורך על התעמרות משרד הפנים כלפי מר חטיב הוא סיפור בעייתי הממחיש פעם נוספת את אי הבנת המושג 'ריבונות' במדינת ישראל, אך מעבר לכך הנקודה שצדה את עיני בסיפור היתה אחרת; כמו בדרך אגב ציינת כי ''...ילדיו קיבלו שמות ערבים והולכים לבתי ספר פלסטינים''. האמנם הדבר כה פשוט לקרוע ילדים מסביבתם היהודית-דתית, ולהעבירם לסביבה מוסלמית תוך שינוי זהותם? האם אין מן הכפייה באקט זה כלפי קטינים אלו? מהו המצב, אגב, במקרה חזרה בתשובה יהודי? האם גם אז מצווים הקטינים לאמץ את גחמות ההורים, או שמא ישנה יד מטפלת הדואגת, במקרה הצורך, להפקיע קטינים מהוריהם העסוקים בחיפוש זהותם האישית? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=6576 | |
תנוח דעתך | |
אסף ברטוב (יום שני, 29/07/2002 שעה 1:53) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
תנוח דעתך, מר מאן: אין, ולא תהיה בעתיד הנראה לעין, ''יד מכוונת'' שתציל ילדים מגחמות הוריהם. מדובר בסופו של דבר בסוגיה מוסרית סבוכה למדי; כל עוד הגחמה נשארת בתחום הלגיטימיות הציבורית (ולהיות חרדי נוסח ש''ס, או אפילו מוסלמי, עדיין נחשב כאן לגיטימי), מנין תשאב המדינה סמכות להפקיע ילדים מידי הוריהם? על אחת כמה וכמה מדינה בעלת זיקה דתית כישראל... למרבה המזל, ילדים הם סתגלניים ביותר, ובד''כ אינם מתקשים להשיל מעליהם ''תרבות של עור אשר יבש'' (כמאמר מ. אריאל) ולאמץ תרבות חדשה, ולהתערות בה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=6582 | |
לאלכס - בענין המרת דת | |
גדעון ספירו (יום שני, 29/07/2002 שעה 3:20) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
אין למדינה מעמד כאשר הורים ממירים דת וגוררים לאמונתם החדשה גם את ילדיהם. כאשר אורי זוהר חזר בתשובה, הוא גרר עימו את ילדיו. ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים המזרחית (האזור הכבוש והמסופח), חי פרופסור שמלמד באוניברסיטת בר אילן. הפרופסור הזה הוא גרמני שהתגייר. מגרמני אנטי נאצי שהיה איש מרכז, הפך ליהודי פשיסט. משגיונות המרת הדת. כמובן שהפרופסור גרר עימו את ילדיו, ואחד מהם נעצר כחשוד בחברות בארגון יהודי מחתרתי. הפרופסור הגרמני הזה, היהודי החדש אם תרצה, הוא, תמצית כל הרקב וההתפוררות המוסרית שדבקו וטימאו את את החברה הישראלית מאז תחילת הכיבוש ביוני 1967. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=6617 | |
גדעון: בארצנו, כאשר הפשיסט מתלהם, בדוק את כיסיך | |
מיכאל מ. שרון (יום שני, 29/07/2002 שעה 18:39) בתשובה לגדעון ספירו | |
כאשר מלובית היסטריה תקשורתית סביב הצטיידות גרעינית של איראן, מצרים, או עשרות מפגעים המכינים כביכול פיגועי ענק, בדוק אם לא הועלו מחירי הדלק בקפיצה עליזה, או היתמרו להם אל-על מחירי מצרכי מזון בסיסיים. כאשר במקום העבודה מוביל עמית אווירה המציגה אותך כבלתי פטריוט מספיק, תוך האשמות וטרוניות נוספות, הנטייה היא להגיב ישירות ולגופו של עניין. אבל רגע, בדוק אם רשימות ותוכניות במגירותך ובמחשבך לא נעלמו להם מספר ימים קודם, ומגמתך להוביל שינוי אירגוני או לקדם נושא כלשהו, לא מבוצעת על ידי אותו עמית, תוך חבלה במעמדך וסמכויותיך וקידום מעמדו. כאשר ברחוב אדם לא מוכר, שאולי באורח לא ברור ומתוך אי שימת לב ניתקלת בו על מנת לא להתקל בשניים אחרים, מטיח בפניך האשמות - לעיתים בארסיות, רוטן טרוניות או מגדף באופן מאיים, בדוק מייד אם לא כוייסת, במקום להביט בו ולהגיב ישירות. כאשר עמית אקדמי מהלל באופן יוצא מגדרו, אך בפורום לא מיקצועי (מזכירות, סתם עמך), את גישותיך העכשוויות, כשעדיין לא השלמת את כתיבת המאמר החדשני שאתה תולה בו תקוות, כמובן שליבך יתחמם נוכח המחווה הנפלא. בפרט אם בסביבתך נוצרה לאחרונה, באופן לא ברור, אווירה כבדה של ''דבר אשם'' (ראה אלתרמן), הגולשת להאשמות ערטילאיות ומשונות אודות בוגדנות במדינתך. אבל בכל זאת רצוי לשאול את עצמך אם אותו עמית לא מתכוון להכניס מגישותיך לעבודותיו באופן סוחף לא פחות מהתשבוחות, אבל מבלי לציין כלל את שמך, ואף לא בהתייחסות קלה ביותר (acknowledgement)? אולי לא הבין במדוייק את דברי החכמים הקדמונים ''המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם''? תחת לצאת מגידרך או לנסות להתגונן בפני אותן האשמות וטרוניות, מומלץ לבדוק מייד אם דפי הרשימות התיאורטיות/מחקריות/הפיתוח האחרון לא התבלגנו באורח מיסתורי. או אם שעון המחשב או אף התאריך לא הוזזו קדימה, כך שרשימותיך המוקלדות וקבצים המיועדים לפירסום נושאים מזה זמן תאריך מאוחר יותר. ניסתרות אך מתוחכמות הן דרכי הפלגיאט, וגם יאשימוך שאתה הוא שגנבת מזה שאצלו קובץ דומה להפליא לשלך, נושא תאריך מוקדם יותר. כאשר מובלט בחדשות, ללא פרופורציה, ותוך עצב חגיגי וממושך מצבו של פצוע טרור בספר, ברר מייד מה המצב בסופרמרקט. פינת הפלגיאט האלים: מצאתי אתמול כי קבצי word במחשבי, נושאים שעה המאוחרת ב- 8 שעות מהשעה בה פורסם הטקסט ב''ארץ הצבי'' החל מה- 7 ליוני השנה. באותו יום הגבתי למסה של מר גורביץ. המדובר בהודעתי: ''המלחמה בהיסטוריה מול קצבות וטימטום'', 7/6/02 14:01. הקובץ ששמרתי למחשבי מהודעה זו, מצאתי אתמול, נושא את הזמן 20:21 . באותו זמן כתבתי לראשונה על אסטרטגיה וטקטיקה, משהו על תורה צבאית והקשרים פילוסופיים, ונושאים היסטוריים הקשורים בכך, אך יתכן שהדבר אינו קשור. בסביבות ה- 15 ליוני, שעון מחשבי הוזז שוב, ב- 12 שעות קדימה, כפי שעולה מהשוואת קבצים לזמן פירסום החומר. כך, רבות מהרשימות לאחר ה- 15 יוני, מופיעות בתאריך מאוחר יותר ביממה למועד כתיבתן. לא קיימת אפשרות שאני עצמי טעיתי בהתקנת הזמן במחשב, והדבר נשכח ממני. טעות בכיוונון הזמן יכולה להיות רק זו של 12 שעות מוקדם יותר, ולא של 12 שעות מאוחר יותר. למשל, אם כיווננתי את הזמן בשעה 19 וכתבתי בטעות 07. כאשר מכווננים למשל את השעה ב- 9 בבוקר, ממילא כותבים 09 , ואין כל סיבה לכתוב 21 . מכייון שמישהו שאינו אני טרח לבצע שינוי זה, הרי שלכאורה הדבר נראה ככוונה פלילית במסגרת תכנון מוקדם לביצוע פלגיאט, תוך שמירת האופצייה ליזימת האשמתי - ואולי אף תכנון מוקדם של אפשרות תביעה משפטית כלפי - בפלגיאט כזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=6632 | |
כדרך אגב | |
רועי בלום (יום שני, 29/07/2002 שעה 21:15) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
שר הפנים בתור יהודי חרדי למיטב ידיעתי לא יכול כלל לאשר שינוי כמו שביקש אותו אדם ששינה את דתו. לפי מה שידוע לי האמונה היהודית אומרת כי יהודי כלל אינו יכול להמיר את דתו, זאת אומרת שגם אם הוא מתנהג כמוסלמי לכל דבר ואף מאמין בכך מבחינת היהדות הוא נישאר יהודי לכל דבר. על כן שר הפנים אינו יכול לאשר דבר שכזה בטח כאשר הוא חרדי. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |