פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה למיכאל מ.שרון, 24/07/02 21:52)

http://www.faz.co.il/thread?rep=6244
ה.........הקטנים האלה שבעיניך נחשבים [*]
יהודי (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 22:32)
בתשובה למיכאל מ.שרון

[*] מהכותרת הוצא ביטוי לא ראוי [המערכת]

עוללים תמימים זרקו עליו אבנים וכמעט שפיצחו את ראשו הקירח.

אילמלא נטרפו על ידי הדובים בטרם הספיקו לבצע את זממם, כל ההיסטוריה היתה נראית אחרת...

http://www.faz.co.il/thread?rep=6333
איפוא האבנים?
מיכאל מ.שרון (יום חמישי, 25/07/2002 שעה 21:32)
בתשובה ליהודי

ויעל משם בית-אל והוא עולה בדרך ונערים קטנים יצאו מן-העיר ויתקלסו-בו ויאמרו לו עלה קרח עלה קרח. ויפן אחריו ויראם ויקללם בשם ה' ותצאנה שתיים דובים מן-היער ותבקענה מהם ארבעים ושני ילדים.
וילך משם אל-הר הכרמל ומשם שב שומרון.

(מלאכים ב', ב', 23).

http://www.faz.co.il/thread?rep=6380
ואיפוא הדובים והיער ?
יהודי (יום שישי, 26/07/2002 שעה 18:37)
בתשובה למיכאל מ.שרון

הסיפור התנכי הוא לאקוני ומשאיר לקורא המשכיל להשלים את הפרטים הטריוויאלים.

מעבר לכך, חלה שגיאה במהלך ההעתקות של התנך,

''ויתקלסו בו'' = יידו בו אבנים

''ויאמרו לו עלה קרח עלה קרח'' = ויאמרו על הקרח
כלומר, קריאת הסתערות - זרקו אבנים על הקרח, נסו לפגוע בו על הקרחת.

לא צריך להיות רש''י בשביל להבין את זה
ולא צריך ללמוד פסיכולוגיית ילדים כדי לדעת עד כמה התאור הזה מתאים ואותנטי.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.