http://www.faz.co.il/thread?rep=6241 | |
לאלי: סביר שגם איזבל וגם מארי איתרו בדת הדומיננטית | |
מיכאל מ.שרון (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 21:52) בתשובה לאלי אשד | |
העצמת מגמות פונדמנטליסטיות של קנאות טהרנית (פוריטניסטית). כנשים בעלות אישיות אינדיוידואליסטית ואצילה, חשו בראש וראשונה סלידה קשה כלפי האיום לרוח האדם החופשי במגמות המון פלבאיות, קנאיות, צדקתניות והרמטיות אלה, ולכן נילחמו בהן. שכן שררה מגמה של סובלנות לפני אחאב, אך זו אוימה על ידי התגברות מגמות קנאות טהרנית ומאיינת מצד שכבת הכהונה, שבראשה התייצבו מטיפים טהרניים. אלה קנאים גם כלפי מצג עצמי מונומנטליסטי של אישיות חצובה בסלע המתיזה להבות. הדבר עולה בברור מספור אלישע, שחש שמונומנטליזם זה מאויים על ידי השעשוע התמים של עוללים (''עלה קירח''), ולכן גרם לפי המסופר לשיסופם בידי חיות טרף . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=6244 | |
ה.........הקטנים האלה שבעיניך נחשבים [*] | |
יהודי (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 22:32) בתשובה למיכאל מ.שרון | |
[*] מהכותרת הוצא ביטוי לא ראוי [המערכת] עוללים תמימים זרקו עליו אבנים וכמעט שפיצחו את ראשו הקירח. אילמלא נטרפו על ידי הדובים בטרם הספיקו לבצע את זממם, כל ההיסטוריה היתה נראית אחרת... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=6333 | |
איפוא האבנים? | |
מיכאל מ.שרון (יום חמישי, 25/07/2002 שעה 21:32) בתשובה ליהודי | |
ויעל משם בית-אל והוא עולה בדרך ונערים קטנים יצאו מן-העיר ויתקלסו-בו ויאמרו לו עלה קרח עלה קרח. ויפן אחריו ויראם ויקללם בשם ה' ותצאנה שתיים דובים מן-היער ותבקענה מהם ארבעים ושני ילדים. וילך משם אל-הר הכרמל ומשם שב שומרון. (מלאכים ב', ב', 23). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=6380 | |
ואיפוא הדובים והיער ? | |
יהודי (יום שישי, 26/07/2002 שעה 18:37) בתשובה למיכאל מ.שרון | |
הסיפור התנכי הוא לאקוני ומשאיר לקורא המשכיל להשלים את הפרטים הטריוויאלים. מעבר לכך, חלה שגיאה במהלך ההעתקות של התנך, ''ויתקלסו בו'' = יידו בו אבנים ''ויאמרו לו עלה קרח עלה קרח'' = ויאמרו על הקרח כלומר, קריאת הסתערות - זרקו אבנים על הקרח, נסו לפגוע בו על הקרחת. לא צריך להיות רש''י בשביל להבין את זה ולא צריך ללמוד פסיכולוגיית ילדים כדי לדעת עד כמה התאור הזה מתאים ואותנטי. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |