פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לדוד סיון, 16/06/05 13:56)

http://www.faz.co.il/thread?rep=60791
אני לא ירחמיאל
לוי (יום חמישי, 16/06/2005 שעה 22:43)
בתשובה לדוד סיון

חביבי ברשותי מפות של ארץ ישראל עליהם הדפסה חופה של הישובים היהודיים והתמונה די ברורה .
יש חירבה ויש חירבה .
יצר לב האדם רע מנעוריו על כן יש להלחם כל החיים ובל עת נגדו .
לא ברור לי איה שינוי עברתי שהוא רלוונטי לדיון .
מסכים שקשה לערוך בוכלטריה השוואתית בין הקבוצים , המושבים , המושבות וההתנחלויות . אני הצעתי לערוך השוואות מסוימות ולהתרשם על פי התפתחות הישובים . בקיבוצים השקיעו יותר מאשר במושבי העולים ובהתנחלויות .
בסופו של דבר הקיבוצים סטו מהדרך הנכונה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=60796
אמשח אם תצרף את הנתונים שברשותך
דוד סיון (יום שישי, 17/06/2005 שעה 1:33)
בתשובה ללוי

יש אמירות ויש נתונים אני מאמין יותר לנתונים. לכן אשמח לראות את המפות שברשותך.

מעניין מי מהמשתתפים נלחם ביצר הרע שלו?

אז אתה קובע שבקיבוצים השקיעו יותר מאשר במושבי העולים, ובהתנחלויות - בדיוק כמו שאחד, ''אנא עארף'', עשה מוקדם יותר. עד שלא תציגו נתונים במונחים כספיים, שאף אחד עד היום לא הציג, האמירות שלכם בהקשר הזה לא שוות כלום.

נכון שאפשר להתרשם אם משווים את רמת ההתפתחות אבל זה לא מספיק בלי הנותנים בכמה כסף מדובר ועבור מה הוא שימש. יתכן שהמושבניק ביזבז על את המקור הכספי על הוצאה שוטפת או השקעה צרכנית והקיבוצניק לא. אני למשל מכיר מושב אחד שביום בהיר כל המשפחות ''העניות'' נעלמו מהבית הסוכנותי. אבל מצאו לעצמם דירות מסודרות במרכז הארץ - הסוכנות נתנה כסף לפתח משק והם פיתחו דירות במרכז הארץ. זו כמובן רק דוגמה מדוע אתה עשוי לטעות אם היית משווה את המושב הזה לקיבוץ השכן שאולי ניצל ביעילות את הכספים שקיבל.

האקסיומות שלך על סטיה מהדרך ''הנכונה'' הן לא רצינות. הן אומרות הכללות גורפות שאף פעם לא עומדות במחן המציאות. הרי אני מכיר קיבוצים שעדין מקיימים את הדרך המקורית שבה החלו. ומה אתה רוצה מאלו שהשתנו בכורח הנסיבות שהשתנו (התמיכה שנעלמה....)?

תמיד קל יותר לחיות לאורם של אידיאלים וגם לקיימם כאשר יש תמיכה של הציבור הכללי. זה נכון לגבי כל תנועה שקמה או תקום בישראל. ברוב המקרים כאשר התמיכה הזאת נפסקת רק מיעוט נשאר נאמן לדרך המקורית והרוב עורך שינוי כדי להתאים עצמו למציאות החדשה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=60797
אם תצליח
צדק (יום שישי, 17/06/2005 שעה 2:02)
בתשובה לדוד סיון

להביא נתונים כלכליים על ברית מועצות בתקופת סטאלין,
רק אז אני אאמין שיש סיכוי למצוא נתונים אמיתיים על הכסף שנשפך בקיבוצים.

כאשר רואים קבוצת אנשים האוכלת מדליים כאשר אחרים אוכלים לפי תלושים לא צריך נתונים, הראיה מספיקה.
כאשר קבוצת אנשים מבצעת נסיעות לחו''ל בזמן שאחרים צריכים לחסוך כדי לנסוע לעפולה, אין צורך בנתונים.

ועיקרון ברור, כאשר אני רואה אדם נוסע במכונית השווה מיליון ש''ח,
אני יודע שהוא עמוס בכסף גם בלי לראות את חשבון הבנק שלו.

החיים הרבה יותר פשוטים מבקשותיך המסובכות למספרים,
עוד אחת משיטות השמאל לזיבולי מוח,
אני מגדיר אותה : להטביע אותך בפרטים עד שלא תמצא את הידיים והרגליים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=60798
שוב הצלחת
דוד סיון (יום שישי, 17/06/2005 שעה 8:37)
בתשובה לצדק

כרגיל אין לך מה להוסיף או לתרום לדיון חוץ מלהזכיר לנו שאין לך עניין בעובדות ובנתונים על המציאות, אלא סתם לפזר הגיגים חסרי שחר. כמו בפעמים הקודמות מתברר שיש בך פחד וחשש שהעובדות והנתונים יערבלו לך את השקפת העולם המעוותת.

זו עוד אחת משיטות הזיבול של הדמגוגים שאני מגדיר: נסיון להטביע אותנו בשטויות, סילופים ושקרים בלי לדעת את האמת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=60800
אני תורם לדיון רציני
צדק (יום שישי, 17/06/2005 שעה 9:19)
בתשובה לדוד סיון

ולא לפילסופים חסרי ערך.

תוכיח לי שפלאטו שרון עשיר , תביא נתונים והוכחות ,
מספרים.....חשבונות בנק , מזומנים , בלטות וכספות...

אם לא תוכיח , אז פלאטו שרון עני .................

חה...................................

המשחקים המטופשים הללו לא עובדים עלי,
אני ראיתי עובדות בעיני,
איני צריך נתונים מאף אחד.

ענינך הוא רק בעובדות חסרות ערך !!
עובדות שכל מטרתן, מריחות והסטת הנושא לסימטאות צדדיות,
עוד תביא לנו רשימות של בגדים, כביסות ועצים שהיו בקיבוצים,
כדי להוכיח לנו שהם קיבלו מעט כסף,
והאדמות שעליהן הם יושבים שייכות לואן בסטן.....

http://www.faz.co.il/thread?rep=60802
עוד לא תרמת שום דבר מהותי
דוד סיון (יום שישי, 17/06/2005 שעה 10:49)
בתשובה לצדק

נכון רמת האלימות המילולית שלך ירדה
אבל העובדות והאמת כרגיל לא מעניינות
אותך. העיקר להפיץ עלילות, כדי להרחיק
עדות.

מש''ל.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.