http://www.faz.co.il/thread?rep=54644 | |
מעט מילים בלי היגיון | |
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 11:03) בתשובה לתפסיק לבלבל את המוח | |
מי שטוען שבין 1881 עד 2012 לא נהרגו יהודים כתוצאה מפעילות לאומנית, כנראה לא מבין כמה דברים פשוטים: 1. על עתיד (2012) לא מדברים בשפת עבר. 2. איך קוראים עובדות היסטוריות. לכן לא פלא שגם בחרת להתחבא תחת כינוי..... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54645 | |
מעט מילים בלי היגיון | |
תפסיק לבלבל את המוח (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 11:06) בתשובה לדוד סיון | |
אם אתה צודק זה 1881 1912 נא להסתכל באתר :www.izkor.gov.il | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54646 | |
אפילו לא הייתי צריך לחפש | |
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 11:35) בתשובה לתפסיק לבלבל את המוח | |
שעהנבוים (עץ-הדר), ישראל חיים (http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=0&am...): ''בליל שבת, ביום ג' בניסן תרמ''א (2.4.1881) פרץ פורע ערבי לתוך השכונה, גבר תחילה על שומר השכונה והגיע לבית האופה גדליהו בקר. האופה הופתע מבואו ..... , ביום י' בניסן תרמ''א (9.4.1881) הוציא את נשמתו''. ישנו גם המקרה של הרשלר אהרון משנת 1873 (http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=1&am...). גם את המקרה של חדד הלוי, רחל משנת 1886 אפשר להזכיר וכמובן שודאי ישנם כאלו שאין עליהם דיווח באתר. הערה נוספת. היום אפשר, אם רק חשקה נפשך, להציג את כל הסיכסוך כסיכסוך על מקרקעין שמידי פעם מצאו לו פתרון על ידי סולחות..... אבל זה יהיה סילוף. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54648 | |
מרתק | |
מגי (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 12:55) בתשובה לדוד סיון | |
איך מאמר הבא לנפץ מיתוסים גורם לפתיל המצביע על קיום מיתוסים ועד כמה רבה האחיזה בהם. לתגובתו של בנימין- דומה שאין עליה שלא האשימה את זו שאחריה על היותה פחותת ערכים מקודמתה והטלת האשם בה על גרימת נזק לקיים. עתה משגדול חלקם של ילידי הארץ במי נתלה את האשם על ה''קילקולים''? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54653 | |
אולי מרתק אבל בשביל לנפץ מיתוס צריך יותר | |
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 13:51) בתשובה למגי | |
אני חושב שהמאמר שלי בסך הכל הפנה את תשומת הלב לכך שהמיתוס מלוכלך - זה לא ניפוץ. כדי להתחבר למציאות כדאי להבין שבמיתוסים החשובים שלנו יש חורים.... אלו שמחפשים על מי להפיל האשמות, והם רבים מספור, ימצאו קורבן. בדרך כלל להם זה קל כי גם העובדות לא ממש מעניינות אותם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54655 | |
אתה ממשיך לשקר סיוון!!! | |
תפסיק לבלבל את המוח (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 14:21) בתשובה לדוד סיון | |
בשנים המדוברות נרצחו פחות מ10 אנשים וגם זאת על ידי סכסוכים שכמותם קורים בכל מקום בעולם. תתבייש מסלף עובדות שכמותך | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54657 | |
עברת להשמצות ישירות | |
דוד סיון (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 14:53) בתשובה לתפסיק לבלבל את המוח | |
אם זה מחזק לך את האגו, אז מותר לך להאמין בשקרים שאתה מייצר. סכסוכים כמו זה שיש לנו עם הערבים, אכן קיימים (והיו קיימים) בהרבה מקומות בעולם. זה שלנו החל מזמן (לפני 1881). יש לא מעט אנשים, מלומדים מאד, שיגידו לך שכל הסיכסוך הוא סיכסוך על מקרקעין. אני דוקא חושב שזה סיכסוך בין שני עמים על אותו חבל ארץ - פיסת מקרקעין. משום כך, אני חושב שאפשר להגדירו כסיכסוך לאומי. בשביל לשכנע לא מספיק לקרוא שקרן למי שמביע דעה אחרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54665 | |
אני לא מקבל את התיזה שלך | |
פראנץ אפלפרוינד (יום רביעי, 01/12/2004 שעה 18:01) בתשובה לדוד סיון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=60036 | |
משל הכסאות | |
מוטי דיסקין (יום שני, 06/06/2005 שעה 13:02) בתשובה לדוד סיון | |
כסא אחד לשני ישבנים האחד יושב השני זה עתה הגיעה ועומד האם יש מקום פה לנימוסים במיוחד שהמושב הוא ממש צורך חיים לשני הישבנים הצורך גַאָה הרג העומד את היושב וכי מה ההייתה לו בררה? אין מקום פה לנימוסים! משל לקורה פה בין שני עמים האחד ישב ולבסוף נבהל עזב ישב עומד בכסא הנטוש ולי בראש מכרסם יתוש אני נותרתי עם חידה ומי שפיתרון ימצא יחסוך כאן גם צער וחיים ובכל זאת נראה לי שהבעיה יותר סבוכה מזאת הדוגמא אולי נלך אל השכנה ומשם נשאל כסא | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |