http://www.faz.co.il/thread?rep=54548 | |
אף אחד לא שלל את הפשט באופן גורף | |
סתם אחד (יום שישי, 26/11/2004 שעה 18:45) בתשובה לאב''ע | |
שלילה חלקית גם היא שלילה. סיפור גן עדן וכו' הוא אמת התורה בפשט, ברמז, בדרש ובסוד; בדיוק כמו שכל חלק אחר בתורה הוא אמת בכל אלו הרבדים. תורת ה' תמימה-שלמה, ואם שוללים אות אחת - כבר אין שלמות ואין זו תורת ה'. זו נהיית התורה הפרטית של של השולל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54558 | |
אף אחד לא שלל את הפשט באופן גורף | |
אב''ע (שבת, 27/11/2004 שעה 17:25) בתשובה לסתם אחד | |
לפי הרלב''ג סיפור גן עדן כולו משל, והוא אינו היחיד המפרש כך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=54573 | |
אף אחד לא שלל את הפשט באופן גורף | |
סתם אחד (יום ראשון, 28/11/2004 שעה 1:41) בתשובה לאב''ע | |
הרלב''ג אינו שולל את הפשט כמשהו שהיה באמת; הוא כן שולל את קבלת הפשט כפירוש יחיד, כך שיהיה תקף היום וילכו לחפש את הגן עדן הגשמי. מה שכתוב שהיה - אכן היה כפשוטו; אבל עבורנו - המסר טמון במשל המבוסס על רמז, או על דרוש או על סוד, או על כולם יחד. ואכן כדברי הרמב''ם, הרלב''ג ועוד רבים מגדולי ישראל - כיום יש להתייחס אל כל סיפורי התורה כאל משלים שמהם יש ללמוד הוראות עכשוויות. אין בדבריהם הכחשה של פשטי הכתובים ח''ו; יש בדבריהם הדגמה כיצד יש ללמוד מן הכתובים הוראות לחיים בלא להיכשל בחיפוש גן עדן הגשמי, חיפוש שתוצאותיו עלולות להיות שליליות ביותר, מאחר שלא ימצאו אותו. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |