http://www.faz.co.il/thread?rep=47285 | |
לא לענין | |
גיל (יום רביעי, 26/05/2004 שעה 1:59) | |
באילו תחומי ערכים הקביעה כי ''חינוך תורם לצמיחה'' היא רלוונטית? האם יש בישראל מחסור באנשים משכילים? מה זה בעצם אנשים משכילים? אנשים שקוראים ספרים ומתעניינים בתחומים רבים (זו דעתי) או אנשים המצויידים בערמת ניירות שמנפיקה האקדמיה? נניח שכל אזרחי מדינת ישראל הם דוקטורים,בכל התחומים לפי התפלגות שיבחר ד''ר סיון,האם זה ימקסם את הצמיחה? האם אבטלה של אקדמאים היא לא יותר גרועה מאבטלה של אנשים חסרי השכלה? אקדמאים מובטלים נוטים להגר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47304 | |
הון אנושי הוא המנוע המרכזי לצמיחה | |
דוד סיון (יום רביעי, 26/05/2004 שעה 11:02) בתשובה לגיל | |
על פי פרופסור רמי פרידמן, הון אנושי מוגדר כמצבור הידע, המיומנות והכישרון שיש לעובד, המעלים את התפוקה שהוא עושה. ''העלאת גיל הפרישה לפנסיה היא בכיה לדורות'' (http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2631455,00.h...). כפי שכבר טענתי במאמר הון אנושי הוא האמצעי העיקרי לשיפורים וחידושים טכנולוגיים (גם המצאות) ואלו המנועים העיקריים לצמיחה כלכלית ולצמיחה בכלל. השכלה (לאו דוקא פורמלית) והכשרה מקצועית (לאו דוקא בקורס פורמלי) הן דרכים ליצירת וטיפוח הון אנושי. לכן הן תורמות לצמיחה כלכלית. אם הרפורמה תתרום להון האנושי היא תשפיע על צמיחה כלכלית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47306 | |
אתה לא עונה לשאלה | |
גיל (יום רביעי, 26/05/2004 שעה 14:07) בתשובה לדוד סיון | |
עד מתי ? לאיזה נקודה צריך להביא את הפרמטר ששמו הון אנושי (בנחה שמדובר בפרמטר אותו ניתן למדוד,כמותית)? אם אתה לא יודע מהי הנקודה הזו,במה זה שונה מרדיפה אחרי צדק או חופש? לדעתי מדיניות כלכלית צריכה להתבסס על יעדים כמותיים מוגדרים אליהם יש להגיע. האם יש לעודד הון אנושי בתחומים מסויימים? האם הון אנושי בלימודי מנהל עסקים,עריכת דין,ראיית חשבון,מדעי הרוח...מקדם המצאות (בהנחה שתחמוני מס אינם המצאה)? מהי הנקודה של רמת השכלה ממנה לא מרויחים כלום מהשקעה נוספת בהשכלה? איך אתה יודע שלא עברנו את הנקודה הזאת? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47307 | |
אני לא מסכים לגמרי | |
גיל (יום רביעי, 26/05/2004 שעה 14:13) בתשובה לדוד סיון | |
לגבי הקשר בין חינוך לצמיחה,אבל המאמר מרתק ואני מסכים עם רובו. תודה שהבאת אותו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47320 | |
אינך חייב להסכים.... | |
דוד סיון (יום רביעי, 26/05/2004 שעה 15:37) בתשובה לגיל | |
השקעה בהון אנושי תורמת לצמיחה. כל ההישגים בהתפתחות המשקים בעולם לאורך ההיסטוריה נבעו מגידול באיכות (ובכמות) ההון האנושי שהביאו לשיפורים וחידושים טכנולוגיים............ כבר כתבתי במספר הודעות הקשר לצמיחה הוא לא מחינוך אלא מהשכלה שנצברת במערכת החינוך. המקום היחידי שיש ''כאילו'' קשר בין חינוך וצמיחה הוא בכותרת המאמר וזה נובע בגלל שם הרפורמה. כל אמצעי ייצור, והון אנושי הוא בסופו של דבר אמצעי יצור, בכל רגע נתון הוא בעל יכולת תרומה מוגבלת לצמיחה. אבל על פני זמן אין מגבלה כזו כלל. בכל מקרה לגבי ההון האנושי שלנו אנחנו בפיגור ויש הרבה מאד מקום לשיפור. בסופו של דבר כדאי לדעת באיזה הון אנושי להשקיע (איזה תחומי השכלה, הכשרה, ידע) - גם זה רק אם נגיע למגבלות על התרומה לצמיחה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47345 | |
תודה לך גיל !!! | |
דוד סיון (יום רביעי, 26/05/2004 שעה 22:13) בתשובה לגיל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47458 | |
על מה אתה מודה לו | |
קוקו (יום שישי, 28/05/2004 שעה 6:42) בתשובה לדוד סיון | |
על שאמר שאין קשר בין החינוך לצמיחה? מה פה קורה פה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=47464 | |
על זה שאמר שהמאמר מרתק | |
דוד סיון (יום שישי, 28/05/2004 שעה 7:07) בתשובה לקוקו | |
הוא התייחס ברצינות למאמר למרות שלא הסכים עם חלק מן הדברים וגם אמר שהמאמר מרתק. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |