http://www.faz.co.il/thread?rep=4724 | |
החלטה מבורכת, כמעט חגיגית | |
אריה פרלמן (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 7:32) | |
עם זאת, עצם העובדה שנדרש חוק שכזה, מעידה על המצב העגום שאליו הגענו. לא מעט פעמים שמענו מאנשי השמאל קריאות בנוסח ''אהבת-אחים'' אל המתנחלים ביש''ע, פחות או יותר בזו הלשון: אחינו היקרים, מתנחלי יש''ע הגיבורים. אתם חלוצי, הדור, נופת צופים שכמותכם, מיטב בנינו ומשוש נפשנו, אך אתם טועים ומטעים ומובילים את העם לאסון, בהתעקשותכם לממש בכל מחיר וללא מחשבה את החזון הצודק והנפלא של ארץ-ישראל השלמה לעם ישראל. אנא אחים! עוד לא תמו משימות ציוניות מישראל! הרי לכם הנגב והגליל, משוועים להתיישבות יהודית ולהגשמה ציונית - והריהם לגיטימיים וכשרים למהדרין ולמקפידין. (ובינינו, חברים יקרים - שאף אחד לא ישמע, יש שם מלא ערבים - פחד אימים! בואו נייהד את הגליל, ונמנע את שוד האדמות הבדואי בנגב... פססססססט! בואו!!!). סוף ציטוט משוער ומשוחזר. והנה, כאשר מקימה הסוכנות היהודית יישובים יהודיים בארץ-ישראל, תמצית הציונות והטעם לקיומה - קמים עלינו מיני אהרונים ברקים ומטיפים לנו כי אין ההתיישבות היהודית בארץ-ישראל - בכל נקודה בה - אין היא אלא ''גזענות'' ר''ל. וכאשר מגיעים המתנחלים ואוהדיהם מהימין, ומנסים להסדיר בחוק את האמיתות היסודיות שעליהן עומדת מדינת היהודים - קמים עלינו לכלותנו בזעמם המילולי מיני השרידים - בעלי בריתם של האהרונים דלעיל. יהודים וערבים הם שווים במדינת ישראל, אך לא כן העם היהודי והעם הערבי כיישויות קולקטיביות. זוהי תמצית ההגדרה העצמית הלאומית. לכן, מובן וברור שבמדינה ערבית יהיה דגל ערבי-מוסלמי, אישים ערביים על המטבעות, סממני תרבות ערבית-מוסלמית על הבולים, ושבח לאללה ומוחמד נביאו בהמנונים (אם יש). ואיש מן היהודים לא יטען ל''אפליה דתית'', כיוון שהוא תובע מגן דוד על הדגל במקום הסהר, וכן הלאה. ''לך למדינה היהודית אם ברצונך בסמלים ובמדיניות לאומית יהודית'' - כך יגידו לו - ובצדק. ואילו כאן במדינה היהודית הופל הדבר ל''גזענות''. והירהור לסיכום: אותו קעדאן, אשר זכה בניצחון בבג''ץ בניצחון מוחץ על הציונות והשיג את מלוא השיוויון כפי שהוא רואה אותו, במקום לשבח את נאורותה של מדינת ישראל ואת עצמאות מערכת המשפט, כפי שאולי ניתן היה לצפות ממנו - קילל והתגולל על המדינה כ''יישות נאצית'' או מחמאה מעין זו. ללמדך, שככל שתושיט את לחייך השניה - תמיד תיתבע להושיט את הלחי השלישית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=4726 | |
הגבלה כלפי הפוגעים בזכות היהודים להגדרה עצמית | |
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 7:51) בתשובה לאריה פרלמן | |
או כלפי המחבלים בדמוקרטיה ואוטונומית הפרט בשם אי סובלנות הפאן-ערביות או יסודות עריצים ורומסניים באיסלאם. או הגבלה כלפי אלה שבהתארגנותם מובנים עקרונות אלה (הוועדות לצורך פגיעה בזכויות העם היהודי או כל עבירה אחרת). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=4728 | |
לתת פול-גז במהלך שני? | |
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 8:14) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
יש אלה החותרים לאיין את זכויות הלאום היהודי, וכנראה גם לאיין במובנים אחרים. מאידך, יש הרוצים להעצים את הדברים בכוון הפוך, באופן מוקצן במקצת. ישראל אינה פועלת בחלל ריק. ישראל, התלוייה בסחר החוץ, ביבוא חומרי גלם (שלא כדרום אפריקה), וציוד צבאי, באומות העולם, אינה יכולה להגזים, בכונים שממילא אינם נחוצים, כל עוד לא קיימת בעייה ממשית שיש לתת מענה עליה. העושים זאת דומים לנהג הנותן פול-גז במהלך שני. הדבר משבש מערכות במכונית, ומביא עליו את שבט זעמם של צופרי מכוניות אחרות. וגם עוקפים אותו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=4740 | |
מדאיג ולא מפתיע | |
רפי גטניו (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 10:22) בתשובה לאריה פרלמן | |
כי זוהי דרכם של הגזענים, וככל שיעצימו כן ימשיכו בהצרת צעדיהם של המיעוטים, השונים והאחרים. אם החלטתם זו תעבור בסופו של דבר (מה שעוד לא בטוח בשלב זה - לשמחתי), השלב הבא שלהם יהיה איסור על שכירת נכסים ועסקים במגזר היהודי, ואח''כ איסור תנועה, ואח''כ איסור נשימה. זה צריך להדאיג כל אדם הגון בחברה שלנו, ולו מהטעם הפשוט שהרעב של אותה מפלצת גזענית , לא יירגע. כאשר תסיים אותה מפלצת גזענית לטפל בערבים. היא תעבור לטפל במגזרים אחרים, וכאן כל אחד חשוף למלתעותיה שאינה יודעת שובע. מקורותיה של הגזענות אינה אהבת ארץ ישראל, אלא רגשי נחיתות הנובעים מפחד מפני האחר והשונה, המתורגמים לשנאה. בכאוס הכללי הקיים כיום, לא קשה לרתום את ההמון לקריאות של ערבים החוצה , או מוות לערבים. לכן אני כל כך מעריך את בני בגין ודן מרידור שהציגו באומץ לב דעה שפויה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=4754 | |
האם החג הנדון הוא ט' באב? | |
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 20:17) בתשובה לאריה פרלמן | |
קודם כל, המדינה היא מדינתו של העם היהודי. בדגלה, בהימנונה בטקסיה. עכשיו הסבר לי בבקשה כיצד יכול מקום מגוריו של אדם לשנות זאת. אם מאן דהוא בוחר להתגורר בבאר שבע במקום באום אל פחם, כיצד משתנה אופיה היהודי של המדינה. אתה יודע מה? בוא ונקצין את העסק. נניח שכל היישובים הערבים בארץ מחליטים להתפרק, וכולם עוברים לגור ביישובים שעד אותו רגע יש בהם רק יהודים. כיצד משנה הדבר את סממני המדינה היהודיים? אתה כותב: ''יהודים וערבים הם שווים במדינת ישראל, אך לא כן העם היהודי והעם הערבי כיישויות קולקטיביות. זוהי תמצית ההגדרה העצמית הלאומית.'' נכון, והעם הערבי לא בא בדרישה לגור בקציר. הגיעה משפחה ערבית אחת. אם ערבים ויהודים שווים במדינת ישראל, אסור למדינה בכלל לדון בלאומיותו של המתגורר, אלא באזרחותו בלבד. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |