http://www.faz.co.il/thread?rep=46610 | |
קיבלתי מדוד סיון | |
גיל (יום שישי, 14/05/2004 שעה 23:18) בתשובה לבננה ספליט | |
תשובה אדיבה,אם כי לא מספקת.ממך,קיבלתי התלהמות. 1)הקיבוץ קיים באופן מלאכותי.הוא הפך לאוסף בתי אבות.יש בקיבוצים יותר קולות של ציוץ ציפורים מאשר רעש שילדים עושים.החלום של הקיבוצים כי טרנספר של אנשי הכיפות הסרוגות יפיח רוח במפרשיהם החבולים מעיד עד לאן הדרדר הסקטור הזה. האשליה נוגעת בעיקר בשאיפה לכונן כאן מדינה מרקסיסטית,אירופאית אתאיסטית.זו היתה אשליה,כי היא נסובה סביב השאיפה כי הציונות או הסוציאליזם יהוו עבור העולים דבק אלטרנטיבי ליהדות.זה נכשל ובגדול.חזרנו לתקופת השבטים,רק שיש יותר מ 12. 2)חלום היהודי החדש,היהודי זקוף הקומה שנוהג כמו כל העמים. אנחנו לא נוהגים כמו כל העמים.אנחנו מתנהגים כמו בגטו באירופה,מסוככים על הראש ומתנצלים שאנחנו קיימים.היהודי ה''חדש'',הוא בבואה של יהדות אשכנז מאירופה של תחילת המאה : נהנתן,קוסמופוליטי,חסר שיוך,חסר זהות (בהנחה שחיקוי אובססיבי של המערב איננו זהות). 3)אני לא יכול לבוא בטענות לגויים,כאשר יש בישראל סיעה כמו שינוי ואנשים כמו ארבל יושבים בעליון. אין סתירה,אבל גם אין זהות מוחלטת בין המערב ליהדות.נחוצה סינתזה כלשהי,ולדעתי היחידים שניסו הם בעלי הכיפות הסרוגות.החילונים,אין להם שום קשר לעם היהודי מלבד רישום במשרד הפנים.אני לא חושב שצריך לחזור אחורה,אבל אם ישראל זהה לקנדה,לגרמניה ולפולין,כל טיעון הבית הלאומי שלך לא מחזיק מים. 4)אף אחד לא מושלם. 5)אנשי הקיבוצים רואים עצמם כמיסדי המדינה.הקיבוצים הם חברה סגורה,אשר הכניסה אליה מחייבת סלקציה קפדנית.העובדה למשל שמאות מפעלים נבנו בשטח הקיבוצים כדי שעובדי עיירות הפיתוח מסביב ישמשו כוח עבודה זול בעבורן,אבל לעולם לא להפך - היא דוגמא קלאסית להתנשאות. אני לא מרגיש קרוב לאנשי המערב,כשם שאני לא מרגיש קרוב למוסלמים.אם אתה מרגיש קרוב אליהם,למה אינך חי עימם? אתה לא יכול גם לטעון שהם אנטישמיים וגם להרגיש קרוב אליהם,אלא אם כן אתה בקטע של סאדו מאזו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=46611 | |
קראתי שוב את תגובתי ולא מצאתי התלהמות כלל | |
בננה ספליט (שבת, 15/05/2004 שעה 0:04) בתשובה לגיל | |
1. יש קיבוצים ויש קיבוצים. יש קיבוצים שהתפרקו , יש שממשיכים עם קשיים בדרכם הקודמת ויש קיבוצים המשדרגים את אופיים. אבל מכאן ועד להצהרה שהקיבוץ קיים באופן מלאכותי, הדרך ארוכה ורבה. נושא טרנספר הכיפות הסרוגות הוא נושא חדש שאתה מעלה כאן, אבל אינני יודע כיצד זה קשור לעתיד הקיבוצים. על אף משנתם הסוציאליסטית-מרקסיסטית ששלטה בהם עד 40 ו-30 שנים, הם תרמו לחברה ולכלכה בישראל. מאז מרבית הקיבוצים השתדרגו ונפתחו לסוציאל-דמוקרטיות. אינני רואה כל הגבלה לשבטים, מעבר לנושא כיבוש הקרקע. 2. הישראלי הצבר הוא ישראלי לא קוסמופוליטי. הפתיחות הגלובלית מורידה מכשולים בין עמים ומקלה על תנועת האנשים. גם הפתיחות התקשורתית (טלויזיה ומחשב) מפילים חומות. לכן אין לראות את החיבור למערב כחוסר זהות או קוסמופוליטיות. כל העולם נפתח באותה מידה ואין זו תופעה ישראלית ייחודית. כמובן שגם הערתך על יהדות אשכנז של תחילת המאה (שעברה) כנהנתנית, קוסמופוליטית וכו' רחוקה מן האמת. 3. כולנו עם ישראל, גם הכיפות הסרוגות. גם החילונים. אין נוסחה מתימטית להיותו של אדם ישראלי ואף אחד עוד לא המציא גלולה להפוך לישראלי. מאחר שאתה אומר וצודק ש''אין סתירה,אבל גם אין זהות מוחלטת בין המערב ליהדות'', אז אינני מבין כיצד טענת אחרת בהודעתך שלפני כן. 4. מסכים. 5. כל מי שהשתתף בהקמת המדינה רואה עצמו, ןיש לו זכות להיקרה, מקים המדינה. הקיבוצים הם חברה סגורה משום שהם מבטאים משותף אידיאולוגי מסויים שרק מי שמקבל את עיקריו יכול לחיות ולקיים את יעודיו. אינני רואה בכך דבר בעייתי. העסקת עובדים מבין תושבי עיירות הפיתוח החל לפני כארבעים-שלושים שנים, כפי שציינתי, כאשר הקיבוץ התקלף ממשנתו הסוציאליסטית-מרקסיסטית ואימץ יותר ויותר עקרונות סוציאל דמוקרטיות. אני לא אמרתי שאני מרגיש קרוב לאירופאים או למוסלמים. אני חי את חיי פחות או יותר לפי אותו אופו ''מערבי'', אבל מעבר לזה אין לי איתם משותף אידיאולוגי. גם הערכים התרבותיים המשותפים לנו, נתונים היום במחלוקת. האנטישמיות הגואה אצלם מגדילה עוד יותר את הפער. למוסלמים אני קרוב פיזית ולא יותר מזה. זה מחייב אותי להכיר אותם ('דע את האוייב'), בעיקר משום שאני נאלץ להילחם נגדם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=46613 | |
יצא מרצע מן השק | |
דוד סיון (שבת, 15/05/2004 שעה 0:34) בתשובה לגיל | |
בהודעתך ''מספר שאלות לא קלות'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=46596), כתבת, ''אבל אין כוונה להעליב או ליצור פרובוקציה,לכן אשמח לקבל תשובות כנות.'' אבל מסתבר שהכוונה שלך לא הייתה כנה. שאלת שאלות ואני בכנות עניתי. ומה עשית עם התשובות? כלום. לא התכוונת להקשיב או ללמוד מהתשובות כלום. העדפת להציג תזה מופרכת (שהוכנה מראש) המבוססת על חוסר ידע והתנשאות. זוהי המשמעות של התגובה שכתבת לדבריו של בננה ספליט. זה מתחיל במשפט הראשון של הודעתך: ''הקיבוץ קיים באופן מלאכותי.הוא הפך לאוסף בתי אבות'' (http://www.faz.co.il/thread?rep=46610).'' אתה כנראה קיים באופן מלאכותי מאד. הבועה בתוכה בחרת לחיות לא מאפשרת לך לראות תמונת אמת של הנעשה בחוץ. בלי יכולת לראות את המציאות בחרת להפיץ שקרים: ''החלום של הקיבוצים כי טרנספר של אנשי הכיפות הסרוגות יפיח רוח במפרשיהם החבולים מעיד עד לאן הדרדר הסקטור הזה.'' בנוסף לכל זה אתה מאשים איש ימין שמכבד את האחר בהתלהמות. אבל מי שמתלהם זה אתה לא הוא כמה עצוב.....!! | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |