http://www.faz.co.il/thread?rep=44518 | |
מדוע לא שנת שמש עברית ? | |
שמעון מנדס (יום רביעי, 14/04/2004 שעה 14:02) | |
אני מתפלא עליך יובל. אתה גם מציע וגם אומר שאתה בטוח כי הצעתך לא תתקבל. אז הרי לך הצעה פשוטה יותר. להוסיף 10 ימים ללוח העברי, וזה ימנע את הצורך בשנה מעוברת בת 13 חדשים. הלוח שלנו והלוח האסלאמי הם זהים כי הם מבוססים על השנה הירחית. אצל המוסלמים אין שנה מעוברת, ולכן חגיהם מתקיימים פעם בקיץ, פעם בסתו, פעם חורף ופעם האביב. אצלם איש לא חשב על הבעיה, עובדה היא שלא שינו דבר. אצלנו מצאו לבעיה פתרון בכך שכל שלוש שנים מוסיפים חודש, וזה מתקן את הסטיה. הייתי מציע לרבנות, כי רק היא הקובעת בעניינים אלה, להוסיף 10 ימים בכל שנה, וכך לא תווצר הסטיה. אבל הרבנים שלנו לא מסוגלים לחדש שום דבר, הם כולאים את העם הזה בפסקי הלכה מלפני שלושת אלפים שנה, שאין להם דבר וחצי דבר עם המציאות של ימינו. יתרה מזו, הם מוסיפים שמן למדורת הבערות הזו: הרב הראשי הוציא פסק הלכה, שאסור להאכיל את הפרות במזון חמץ - מחשש שהחלב שלהן יהיה גם הוא חמץ. זה לפני שלושת אלפים שנה איש לא הציע. במאמר מוסגר רק אציין כי המונח ''שנה''=355=שנה ירחית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=44531 | |
מדוע לא שנת שמש עברית? | |
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 14/04/2004 שעה 17:57) בתשובה לשמעון מנדס | |
ראש חודש עברי מתחיל במולד הירח. אם אתה מחליט לוותר על כך, אין סיבה של ממש להיצמד לחודשים שאורכם 29-30 יום לסירוגין. הפתרון היוליאני של 30-31 יום הוא טוב ממנו, והתיקון הגרגוריאני טוב אף יותר. אם ממילא הולכים על שנת שמש, ניתן פשוט להעתיק את החגים העבריים לחודשים הגרגוריאניים. כך ניתן להחליט שראש השנה הוא 1 בספטמבר, פסח הוא ב-15 במרץ וכן הלאה. כפי שמפורט במאמר, היתה כבר שנת שמש עברית בשימוש אנשי כת מדבר יהודה. אם כבר לעבור לשנת שמש עברית, נראה שההצעה שלהם היא לא רעה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=69133 | |
תאמין לי שכבר חשבו על זה... | |
מאיר (יום שני, 31/10/2005 שעה 10:38) בתשובה לשמעון מנדס | |
אבל זה ירחיק את ראש חודש מיום המולד. ולכן רעיון זה נפסל. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |