פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה ליוסי גורביץ, 29/06/02 15:11)

http://www.faz.co.il/thread?rep=4166
נקודה אחת
ניר (יום ראשון, 30/06/2002 שעה 0:37)
בתשובה ליוסי גורביץ

מהו האותו רוע קבלי יהודי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=4178
לניר, זהו רוע המצוי בדמיונם
נסים ישעיהו (יום ראשון, 30/06/2002 שעה 1:57)
בתשובה לניר

בדמיונם של כמה אנשים אשר, כנראה, לא למדו קבלה מעולם. ואם למדו, הרי שלא במסגרת מסורתית.
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=4185
רבני ישע עם דיני המוסר והרודף שלהם
רפי גטניו (יום ראשון, 30/06/2002 שעה 4:31)
בתשובה לנסים ישעיהו

ניסים שלום

אולי תוכל להרחיב בנושא מהם המקורות שמהם ניזונו וניזונים עד היום אותם רבני ישע, שגם הרב בי-נון התחלחל ממעשיהם ? לדעתי זה יתן לניר תשובה קצת יותר מלאה מזאת שנתת.

בברכה

רפי

http://www.faz.co.il/thread?rep=4196
לרפי, אינני סניגורם של רבני יש''ע
נסים ישעיהו (יום ראשון, 30/06/2002 שעה 14:37)
בתשובה לרפי גטניו

וגם לא של אחרים. מר גורביץ' הזכיר מה שהזכיר וניר שאל. השבתי לשאלתו במה שלענ''ד הוא האמת. אם יש לך או למישהו אחר בעיה עם אדם זה או אחר - פנו אליו. אני מתייחס אל הרעיון.
בהתאם לכללים שקבעתי לעצמי ופירסמתי כאן, לא הגבתי לדברי מר גורביץ'. עניתי לניר.
אם לניר או לך יש שאלה בנוגע לרעיון - אשמח להתייחס אם יהיה לי מה להוסיף. לא ביחס לאנשים ולדעותיהם, גם אם הם רבנים.
בברכה, נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=4199
ובכל זאת אתעקש - ברשותך
רפי גטניו (יום ראשון, 30/06/2002 שעה 15:42)
בתשובה לנסים ישעיהו

ניסים שלום

אשמח אם תוכל להשכילני , ולהבהיר את המקורות ביהדות לדין רודף ולדין מוסר. רקע , הסטוריה , ומהות. את ההקשרים להבנת הרקע לפעילותו של יגאל עמיר ניתן יהיה לעשות אח''כ. לדעתי , הבנת הרקע הזאת תיתן תשובה שלמה יותר לשאלתו של ניר.

בברכה

רפי

http://www.faz.co.il/thread?rep=4213
תפישה לפיה לא-יהודים הם בני השטן
יוסי גורביץ (יום ראשון, 30/06/2002 שעה 18:31)
בתשובה לניר

התפיסה הקבלית הרווחת גורסת כי הלא-יהודים הם צאצאי השטן, ''הסיטרא אחרא'', ושאר שמות לאותו דבר. ככאלה, הם אויבי האלוהים, צאצאי שדים, ודמם מותר (או, ליתר דיוק, הריגתם אינה בת ענישה - וזו כבר הלכה, לא רק קבלה). דינם להיות מושמדים ביום הדין.

לפרטים, והנושא באמת ארוך מאד, ראה פרק שביעי בספרו של ספי רכלבסקי, ''חמורו של משיח''. אם אצה לך הדרך, אל תקרא את הפרק, אלא רק את הציטוטים - די בכך כדי לאשש את האבחנה שעשיתי.

רכלבסקי מציין, ובצדק, כי הקבלה חדרה עמוק אל תוך כל תנועה אורתודוקסית יהודית הקיימת כיום. כל תנועה כזו נשענת על שנאת המין האנושי (ושים לב לכינוי בו מכנים היהודים את הלא-יהודים: ''אומות העולם'').

http://www.faz.co.il/thread?rep=4227
בניגוד אליך, מר גורביץ, אני משתדל ללמוד את הקבלה
נסים ישעיהו (יום ראשון, 30/06/2002 שעה 22:16)
בתשובה ליוסי גורביץ


http://www.faz.co.il/thread?rep=4228
לא יהודים כבני אדם.
נסים ישעיהו (יום ראשון, 30/06/2002 שעה 22:57)
בתשובה ליוסי גורביץ

בניגוד אליך, מר גורביץ, אני משתדל
ללמוד את הקבלה במקור ולא להסתמך על חמור זה או אחר.
לא קראתי את הספר האמור וגם אין בדעתי לעשות זאת. יש לי עניינים חשובים יותר לעסוק בהם בזמן המועט שיש לי.
המושג 'בני שטן' כמתייחס ליצורים הולכי-על-שתיים - הוא פרי דמיונו של מישהו ולא מחכמי הקבלה.
בתפיסה היהודית, לשטן יש כוח בדיוק במידה שאנחנו נותנים לו כוח. לא פחות גם לא יותר.
'סיטרא אחרא' (= ארמית - צד אחר) זו הגדרה כוללת לכל מה שנמצא בצד האחר ביחס לקדושה וזה כולל אותי ואותך גם, לפעמים.
הלכה שדמם של גויים מותר??? אודה לך אם תמציא לי מקור בעניין. דומני כי הרחקתם לכת יותר מדי אתה וחבריך בדמוניזציה שאתם עושים ליהדות.
בהלכה, ואת זה כתבתי בפורום נכבד זה מספר פעמים, גוי שקיבל על עצמו שבע מצוות בני נח, אנחנו מחויבים לחייו ולרווחתו. המצע שלנו כולל התייחסות לנושא זה והוא מיוסד כולו על ההלכה. אתה מוזמן לעיין בו.
הבעיה שלנו, כיהודים, היא שאנחנו למדים על עצמנו, אם לומדים, דרך השקפתם של אנטישמים נוצרים עד כדי כך שאימצנו לעצמנו תפיסות אנטישמיות כחלק משיגרת חיינו, בלא להיות מודעים לכך שנהיינו אוטו אנטישמים.
לסיכום, מר גורביץ, אינני נוהג להיכנס לויכוחים מסוג זה ואולי כבר הבחנת בכך. מי ששואל - אני משתדל להשיב כמיטב יכולתי הדלה. מי שכותב בלשון של קביעה - שיהיה לו לבריאות. אינני מגיב. הפעם נסחפתי להגיב בגלל שאלתו של ניר ואתך הסליחה.
בברכה, נסים.

קישורים:
המצע של תנועת 'אור ישראל': http://www.ohrisrael.org/MAMR/solution.html

http://www.faz.co.il/thread?rep=4239
קל מאד לפסול מבלי לקרוא
יוסי גורביץ (יום שני, 01/07/2002 שעה 6:54)
בתשובה לנסים ישעיהו


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.