פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לגדעון ספירו, 27/06/02 17:09)

http://www.faz.co.il/thread?rep=4027
ספירו מגוחך בהתייחסו לענייני קדושה
אהובה (יום חמישי, 27/06/2002 שעה 23:55)
בתשובה לגדעון ספירו

ולו היו הוכחות שאכן זהו קבר יוסף, היית מתייחס לזה אחרת? לכן ההתייחסות שלך לענייני קדושה ומסורת היא מגוחכת. גם כיבוש הארץ בידי יהושע היא פשע בעיניך. מה עם הכיבוש המוסלמי? זה בסדר! כי את ההכשר המוסלמים מקבלים מגדעון ספירו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=4042
הבורות וההתניות בנוסח הכלב של פבלוב
גדעון ספירו (יום שישי, 28/06/2002 שעה 3:36)
בתשובה לאהובה

תגובתה של אהובה תואמת את התופעה המוכרת כ''התניית פבלוב''. הפסיכולוג הרוסי איבן פבלוב, מהזוכים הראשונים של פרס נובל, עשה בראשית המאה ה- 20 ניסוי מפורסם עם כלבים, לפיו הם קיבלו אוכל עם צלצול הפעמון. לאחר מכן, התברר, כי כל אימת שצילצל הפעמון פעלו בלוטות הריר של הכלבים.
אצל אהובה פועלת התנייה על בסיס דומה. די שהיא קוראת את שמי ומיד נכנסות לפעולה הבלוטות הפטריוטיות ועל שפתותיה עולות המלים ''ערבים'' או ''מוסלמים'', בלי כל קשר לענין ולנושא. תופעה זו אינה ייחודית לה, גם ראובן גרפיט ועוד פטריוטים מסוגו לוקים בה.
אני טוען כי קבר יוסף אינו אתר קדוש ליהדות, ואהובה קופצת כנשוכת נחש ומדביקה לי את ''הכיבוש המוסלמי שהוא בסדר'', וקובעת (על סמך מה?) כי אני ''נותן לו הכשר''. רגע רגע, מה בסדר? איפה בסדר? היכן ההכשר? מי דיבר בכלל על הכיבוש המוסלמי? מה ענין שמיטה לתשמישי המיטה? עצתי לאהובה להשתחרר מההתנייה הזו.
הדבר היחיד שאהובה צריכה לעשות, זה להתמודד עם הטיעון שלי כי הקבר הנ''ל, בו קבור שייח' ערבי, נוכס בידי המתנחלים הקנאים במסגרת עבודת אלילים והפכו אותו לקברו של קדוש יהודי, יוסף יעני.

גם האיש המסתתר מאחורי הכינוי ישראל פזיז, נוהג בפזיזות כאשר הוא מנסה לעגן את ההשתלטות המתנחלית על הקבר בפסוק אותו הוא מייחס לחז''ל שהאדם הוא עץ השדה. מיד יתברר שזה לא כל כך שייך לענין.
אז ככה. הפסוק הזה אינו חז''לי, אלא תנכי, ובהקשר בו הוא נאמר, ודברי חזלינו בעקבותיו, מהווים כתב אשמה חמור על המתנחלים וצבא הכיבוש הישראלי.
הפסוק הזה מופיע בפרשת כי תצא למלחמה, ושם נאמר כי גם בשעת המלחמה אסור לעקור עצים. שופו: ''כי תצור אל עיר ימים רבים להלחם עליה לתפשה, לא תשחית את עצה לנדוח עליו גרזן כי ממנו תאכל ואותו לא תכרות כי האדם עץ השדה לבוא מפניך במצור''. (דברים כ' 19). ועל כך אומרים חכמינו: ''אותה שעה נטלו הקב'ה לאדם הראשון והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה מעשיי כמה נאים ומשובחים הם: וכל מה שבראתי בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך'' (קהלת רבה ז', כ''ח).
חז''ל הרחיבו את האיסור המקראי להשחית עץ מאכל, לשיטה אקולוגית שלמה של ''בל תשחית'', האוסרת השחתת כל מה שיש בו שימוש ותועלת לאדם, כפי שסיכם את הדברים הרמב''ם: ''ולא האילנות בלבד, אלא כל המשבר כלים, וקורע בגדים, והורס בנין, וסותם מעין, ומאבד מאכלות דרך השחתה, עובר בלא תשחית, ואינו לוקה אלא מכת מרדות מדבריהם'' (הלכות מלכים ו, י).

המתנחלים וצבא הכיבוש הישראלי עוברים על הלאווים המצווים מהתנ''ך ומדברי חז''ל. הם עוקרים עצי פרי, הם סותמים בארות (לתושבי המערות בהר חברון), הם הורסים בתים. בקיצור הם משברים ומשחיתים הכל ועל כן הם חוטאים ופושעים לא רק על פי כללי המשפט הבינלאומי, אלא גם על פי חוקי התורה. רציתי לומר שהם נבלים ברשות התורה, אבל לא, הם נבלים בניגוד לתורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=4112
ספירו , מסכים עם כל מילה. הפעם - מילה שווה בסלע!
ראובן גרפיט (יום שישי, 28/06/2002 שעה 21:29)
בתשובה לגדעון ספירו

איני גאה שאני פטריוט. אני עושה זאת בדעה צלולה, משלם על מחיר בריאותי וגם כלכלי. כאזרח אוסטרי וכמומחה לשעבר בתחום תקשורת מחשבים היו לי הצעות עבודה בחו''ל, וויתרתי על כך. כאשר אני מוותר על יש''ע , אני עושה זאת מהנימוקים שהעלה פרופסור ליבוביץ ולא מהנימוקים שאתה מעלה. אני קורנטי עם עצמי, חי ללא קונפליקט. זו הארץ שלי, אך יש כאן שותפים שגם זכותם לחיות כאן והמחיר האנושי מחייב פשרה. גישתך הפוכה, זו לא ארצנו, אין לנו זכות ולכן אנו פושעים, בהתאם לטיעון הערבי. אבל - קבל את מלוא טענתם ולכן אתה גם פושע מלחמה כי אתה אחראי ל''נקבה'' (אני מניח שאתה יודע שלנו היו יותר הרוגים ופצועים ב48 מאשר לפלשתינאים). סך הכל אני מצפה ממך, מאדם ברמה אינטלקטואלית שלך - להיות מאוזן והגיוני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=4047
לאהובה
נסים ישעיהו (יום שישי, 28/06/2002 שעה 6:53)
בתשובה לאהובה

אינני יודע כמה זמן את כאן (בפורום) אבל ארשה לעצמי לעוץ לך עצה שלא ביקשת: חז''ל אומרים כי ''כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע''.
יש מי שכותבים/מדברים כדי להוסיף דעת.
ויש מי שזו דרכם להכריז על קיומם.
ביניהם יש כאלה שקיומם מותנה ברמיסת הזולת.
אחרים כותבים/מדברים כדי לפרוק לחצים.
יש עוד כל מיני סוגים של כותבים.
לא לכל אחד צריכים להתייחס.
מי ששומע רק את עצמו - אין טעם לדבר איתו וכך גם מי שקורא רק את דברי עצמו (וכל דברי האחרים הופכים להבל במחי ניסוחיו המושחזים).
מוטב לברר דברים מול מי שיש בו יחס של כבוד, ולו מזערי, לעמדות שונות מאלו שהוא מציג ולא להתייחס כלל למי שרק דעתו נחשבת בעיניו.
ברוח דברי חז''ל הנ''ל.
ושיהיה בהצלחה.
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.