http://www.faz.co.il/thread?rep=3312 | |
לאסף | |
נסים ישעיהו (יום רביעי, 19/06/2002 שעה 0:00) בתשובה לאסף רייכמן | |
דומה כי רועי, בשאלותיו, כבר השיב לשאלתך אף שאולי לא התכוון להשיב אלא לשאול. נושא זה נדון בהרחבה בשבוע שעבר בעקבות מדורנו ''אקטואליה בפרשת השבוע'' (עמ' 20 או 21). מצער שהסתמכת על מי שהסתמכת, ועניין זה, של זיהוי עצמי ולאומי, נדון במאמרנו השבוע. לעצם העניין, עשרת הדברות נפתחות בקביעה: ''אנכי ה' אלוקיך...''. תחת כותרת זו יש תוקף מחייב לכל הציוויים שאח''כ. בלעדיה - הם חסרי משמעות. יש אמונה ויש מודעות. שיש בורא לעולם - הסברנו כבר כי זו מודעות ולא אמונה. זו פשוט מסקנה הגיונית מהתבוננות קלה בעולם וכו'. האמונה של עם ישראל - זה לא משהו שניתן להסבר במסגרת מצומצמת זו ואולי בכלל, אבל משהו בכל זאת... האמונה של עם ישראל מנוסחת במלים הבאות: ''...ה' הוא האלוקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד''. או ''...ה' אלוקינו ה' אחד'' מה זה אומר בדיוק? לכך לא תספיק מסגרת זו. אבל הדבר הראשון שצריכים להחליט, אם רוצים להכנס לזה, הוא להניח בצד את כל הדעות הקודמות ולהתמודד עם המידע בלא דעות קדומות. ולעניננו, דת = חוק. אמונה בבורא עולם אמורה לחייב קבלת החוקים שהוא קבע. זהו פירוש המונח ''דתי''. בברכה ובכבוד רב, נסים. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |