פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לערן בילינסקי, 18/07/03 1:22)

http://www.faz.co.il/thread?rep=32998
לא מדובר באתאיזם?
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 18/07/2003 שעה 1:45)
בתשובה לערן בילינסקי


http://www.faz.co.il/thread?rep=33056
לא מדובר באתאיזם?
ערן בילינסקי (שבת, 19/07/2003 שעה 15:36)
בתשובה למיכאל מ. שרון

לא, לא מדובר באתאיזם. מדובר על כך שמי שמערער על תפיסת עולמו של מר ישעיהו מקוטלג זו פעם שניה תחת הכותרת ''מסיון'' - שממך, כאדם שנרדף על ידי הממסד, לדעתו לפחות, הייתי מצפה מידית להוקעת אופן התגובה הזה שכן הוא מקביל לטיעון ''הזונה הזקנה'' שתיארת בזמנו - משהו בסגנון ''כן, שמענו את הדברים עד לעיפה'' או במקרה שלנו ''כן, זהו מסיון בתחפושת, שומר נפשו ירחק'' המונע כל אפשרות לדיון אמיתי. דובר גם על ''מהרסיך ומחריביך...'' שממר ישעיהו ציפיתי שידע את ההקשר והפרוש הנכון, אך לשווא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=33088
נירדף על ידי הממסד? כנראה על ידי גורמי שחיתות
מיכאל מ. שרון (שבת, 19/07/2003 שעה 23:29)
בתשובה לערן בילינסקי

המזינים חלק מהממסד, עוסקים במכירת אמצעי לחימה לאוייב וכיוצא בזה - ראה נושא הפשע המאורגן בישראל.


http://www.faz.co.il/thread?rep=33095
לא מדובר באתאיזם אבל מדובר במשהו מנוגד ליהדות
נסים ישעיהו (יום ראשון, 20/07/2003 שעה 0:47)
בתשובה לערן בילינסקי

ערן, דומני שאותך מעולם לא האשמתי במיסיונריות למרות שגם אתה בין ''המערערים על תפיסת עולמו של מר ישעיהו''. גם לא את דוד סיוון או כל ''מערער'' אחר על תפיסת עולמי.

אינני אץ להאשים איש בשום עניין ובשום מקרה; גם הפעם לא מיהרתי כל כך ואף הגבתי בלשון ידידותית בתחילה: http://www.faz.co.il/thread.php3?rep=32898

הבעיה עם אלה היא, שתוך הסתתרות מאחורי מחסה האנונימיות שמאפשר הפורום, הם מכניסים הודעות, בפתילים ובהקשרים מסוימים דווקא, ללא כל קשר לנאמר בראש הפתיל או בתגובות אליו, ומטיפים באופן עקבי בכיוון מוגדר מאד.

קבעתי כי מדובר במיסיונריות; ברור לי כי הם נזהרים מאזכור מושג זה ומתעטפים בלבושים שונים כדי לא להסתבך עם החוק אבל אם אדם כלשהו נראה כמו שיכור, מתנהג כמו שיכור, מדבר כמו שיכור, אז זה בטח שיכור. כך אומרים על כל פנים.

הנה ציטוט המאפיין את דרך עבודתם: (שבת, ק''ה/ב) כך אומנתו של יצר הרע: היום אומר לו עשה כך ולמחר אומר לו עשה כך עד שאומר לו עבוד עבודה זרה והולך ועובד.
אז בהתחלה הם לא מזדהים כמיסיונרים, אבל התהליך ברור (לי ולכל מי שעוסק בנושא).

ועוד הבהרה אני חייב לך למרות שלא ביקשת; הנה ציטוט ממדרש תנחומא, פקודי, א': ועל מה חרבה (ירושלים)? אלא כי ''מהרו בניך מהרסיך ומחריביך ממך יצאו'' (ישעיהו, מ''ט, י''ז), על זה חרבה.

אז אם יש לך הסבר אחר להבנת מקור זה את הפסוק, אשמח לשמוע ממך. גם מקור זה הכיר את הפשט; אבל מי שלומד את התורה פשט בלבד, לעולם לא ימצא קשר אמיתי (או בכלל) בין התורה לבין המציאות, והרי ענייננו הוא למצוא את הקשר הזה, כידוע.

שבוע טוב ומבורך,
נסים.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.