http://www.faz.co.il/thread?rep=26658 | |
על המונח שמאל | |
אליצור סגל (יום שלישי, 04/03/2003 שעה 20:34) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
לק''י מיכאל קראתי את הפתיל בתשומת לב - אני חושב שלא תחשוב שאני חלילה שמאל. אבל, חוששתני שיש אי דיוק במינוח שלך - את הכורך כל מיני תופעות בזויות תחת השם הכללי שמאל. האם באמת כל תופעה בזויה ראויה שתקרא שמאל? אולי צריך להשתמש במינוח אחר? למשל - ליברליזם, או אולי אוניברסליזם? או אומיו''ת? או להמציא מינוח חדש לגמרי? בכלל, יש לי חברים וקרובי משפחה בשמאל, אני לא מקשר אוטומאטית כל מעשה בזוי שמתחולל באיז פינה נידחת על פני האדמה איתם דוקא. גם לקחתי לתשומת ליבי את דבריו של דוד סיון שעבריינים יש בהרבה משדרות הציבור - במיוחד כאלה הקרובות לשררה. אליצור | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=26670 | |
אליצור: איני ניסחף להכללות גורפות. יש כאן ביקורת | |
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 04/03/2003 שעה 22:39) בתשובה לאליצור סגל | |
פוליטית חברתית, כלפי גישות קולקטיביסטיות, כלפי חלוקה מחדש של קנינים, ביחס לבעייתיות במושג זכויות הקניין, וביחס לפרקטיקה הגמונית שהשתרשה בארצנו. ראוי להבהיר שמושג הביקורת הרדיקלית עצמו היה תחת מונופול אינטלקטואלי של חוגי השמאל. לא עוד. בפרט, מאז הופעת הגישות הליברטריאניות והימין החדש, השמאל מוצא עצמו לראשונה במגננה אינטלקטואלית, שפועלת אגב להבנת גבולות כושר ההסבר של גישותיו, ולהתרחבות והעמקה חדשות, תוך התוויית נתיבים חדשים. זאת אנו מוצאים ב''דרך השלישית'' של טוני בלייר שהינה רויזיה בונה בתגובה לביקורת הימין החדש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=26691 | |
אליצור, הנושא הוא שחיתות | |
דוד סיון (יום רביעי, 05/03/2003 שעה 7:30) בתשובה לאליצור סגל | |
שחיתות- עבריינות היא המילה-המושג המתאים. במקרה הזה השפה העברית מספיק עשירה ואין צורך לחפש מילים חדשות. המושגים שאתה מציע (ליברליזם, אוניברסליזם) הם בעלי משמעות אחרת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=26695 | |
הרוח נושבת, קרירה מסואבת: הגמוניה וסרוס ברוח חפר | |
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 05/03/2003 שעה 10:33) בתשובה לדוד סיון | |
הארוגנטיות ההגמונית עשוייה להפיק לפרקים בעיקר עוינות ושנאה-צפה free-floating hostility הזקוקות למטרות סרוס. ניתן לראות כדוגמא מייצגת כמה ממשאי חיים חפר - המשמשים כאנטי-מופת אופייני לתופעה הכללית של כשל עצמי המכה בנו, לעיתים בהינף-עזוז של מה שכיניתי ''הפסיכופתיזם הכמו-ביטחוניסטי''. והנה, רוח הסרוס ובעיקר תרועת השמחה לאיד ב''קבירת'' הזולת המאפיינת תכופות את הוויית ההגמוניה הרומסנית פרצה לה מבלי משים עוד בשלב מוקדם ביצירת ''הפאר'' של המשורר-הפוליטרוק: ''סרסנוך יא-מוחמד'', בתחילת מלחמת השיחרור. ועל זאת - השנאה והשטם המסרסים, למה פקדו אלה את מחנינו? משום שההגמונייה ההאוליגרכית מאפשרת לכאורה מצב בו כתחליף למאמץ מושכל, נימשך ורב-שלבי באה ההסתמכות על בלעדיות מערכי השליטה והניכוס, תוך שכרון התמורות הנאות העולות בחלקך באפס מאמץ - פרי בזיזת הכוח, וניפנוף האחר. או אז, עשייה חופשית ברוח עליצת-יצרנות מומרת בשטנה לכל עבר. סרוס מאמצי הזולת, מעמדו וכבוד האדם שלו מחליפים את היכולת והמאמץ העצמי, כגורם המעניק יתרון. מדובר כאן באון-סרוס Castrative potency (כפי שכיניתי זאת) ולא באון-יצור, יצרנות ויצירתיות בונים. למעשה, רוח השיטנה מסרסת גם את עצמך, תוך השבקת היכולת העצמית. המנסה לסרס את המרחב היצרני ונושאיו, נימצא מסרס בראש וראשונה את עצמיותו היוצרת. אכן, רוח השנאה הכבדה והנברנית מחליפה את רוח החופש והעשייה היוצרת. להלן קישורים לרוח הבגידה בצלם בשם השיטנה הרב-כיוונית. קישורים: העולם על פי חפר: http://www.orsart.com/caricatures/caricature.php?pag... הפינג'אן בגירסה מחודשת: http://www.halemo.com/war/hefer/ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=26988 | |
התקשורת עשתה את זה- זה רעש שקרי | |
מותר לאדם להתבטא, גם אם אין לו מה ל (יום שלישי, 11/03/2003 שעה 1:21) בתשובה למיכאל מ. שרון | |
התקשורת מנצלת בני אדם לצרכי התקפת טרוף חברתי. | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |