פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לשני אלוש, 01/01/03 23:00)

http://www.faz.co.il/thread?rep=21617
שני אלוש שלום!
אליצור סגל (יום חמישי, 02/01/2003 שעה 12:13)
בתשובה לשני אלוש

לק''י
שני אלוש שלום.
קודם כל שמח שחזרת לפורום אשמח עוד יותר אם תכתבי מאמרים בנושא - אני לפחות אשמח ללמוד.
באשר לפילגש בגבעה - זה מצריך טיפול נפרד. אבל בקצרה זו דוגמא למה שלא צריך לעשות וממה צריך להזהר - אנו לומדים מהעבר גם איך צריך להתנהג ואיך לא צריך להתנהג. פילגש בגבעה היא דוגמא לדרך שבה לא צריך להתנהג. שבה כל הצצדים המעורבים עשו מעשי נבלה זהו אות אזהרה בשבילנו ולשם כך הדברים נכתבו.
אליצור

http://www.faz.co.il/thread?rep=21641
שלום אליצור
שני אלוש (יום חמישי, 02/01/2003 שעה 18:49)
בתשובה לאליצור סגל

ותודה.
אשר לפילגש בגבעה, נקודה טובה - אבל מה שקרה אחרי כן עם יבש גלעד (בהסכמה כללית), יותר טוב?
בכל מקרה הנקודה היתה שמוסר מיני (ואחר) הוא תלוי תקופה ותרבות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=21646
שני אלוש תודה!
אליצור סגל (יום חמישי, 02/01/2003 שעה 20:36)
בתשובה לשני אלוש

לק''י
אנשי יבש גלעד היו בוגדים ונידונו בהתאם. המקרה שלהם הוא נקודת מוצא לדיון בדיני בוגדים בספרות התורנית. באשר לבתולות - הן לא נאנסו. הן בחרו מי שרצו, המגבלה היחידה היתה שיבחרו להן חתן משבט בנימין בגלל מצוקה זמנית. נכון שכל הענין לא היה צריך לקרות וכשקרה היה צריך לנהוג אחרת וזה תפקידו של הסיפור - ללמדנו מה לא לעשות.
באשר לגיל הנשואין בקהילות ישראל עד מלחמת העולם הראשונה שאז נהרסו הקהילות הותיקות היה שלוש עשרה לבנות וחמש עשרה לבנים. כמובן שהיו סטיות קלות כלפי מעלה וכלפי מטה. בתקופת התלמוד היה כנראה גיל הנשואין לבנים שבע עשרה וגיל הנשואין לבנות שלוש עשרה. למיטב ידיעתי במרוקו לפחות תקופה מסויימת היה גיל הנשואין נמוך מאוד שלא כמקובל במקומות אחרים דהיינו שבע שמונה לבנות ובר מצוה לבנים. אבל נוהג זה נפסק בלחץ הקהילות מבחוץ.
אבל, כל זה המדובר בנשואין בין בני אותו גיל חז''ל ראו תועבה בנשואין של זקן לצעירה ועל זה אמרו למען ספות הרווה את הצמאה כלומר הבחורה שהיא צמאה לזקן שהוא רווה - לא יאבה ה' סלוח לו. וזה בדיוק המקרה של מוחמד.
אליצור

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.