![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21206 | |
אני מפנה את תשומת ליבך לדינים המסדירים מי להציל | |
דינה ביכל-שונרא (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 8:11) בתשובה לישראל בר-ניר | |
כשהוא טובע. הסדר שהוגדר באוזני במסגרת שיעורי יהדות בבית ספר יהודי דתי-לאומי היה: אם את רואה את אביך ורב טובעים, הצילי את הרב. לא אשכח לעולם את הבוז שבזתי לרב האוויל שניסה לסדר לעצמו גלגל-הצלה דרכי, באמצעות פרשנות זו. זה שלא ידעתי לשחות לא שינה דבר בעיני. את אבי אהבתי, ואם הוא היה טובע, אותו הייתי מצילה. אותו, ולא את הרב. אבי ניסה לשכנע אותי שמלומדותו של הרב מצדיקה את סדר ההצלה המעוות הזה. לדעתי - שניהם אידיוטים, ומוטב שילמדו לשחות ולא יסמכו עלי. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21212 | |
נשמע לי מאוד מוזר ולא מתקבל על הדעת | |
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 10:30) בתשובה לדינה ביכל-שונרא | |
במיוחד מאחר וזה נוגד את עשרת הדברות (''כבד את אביך ואת אימך . . .) מאחר ואינני יודע, לא אתווכח אתך. יכול להיות שכמו המולות אצל המוסלמים יש גם ביהדות כל מיני מופרעים שעושים דין לעצמם. לא קבלתי חינוך דתי ואינני מומחה בנושא כדי להביע דעה. זה פשוט נראה לי לא מתקבל על הדעת. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21226 | |
העניין הוא | |
חנה בית הלחמי (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 14:45) בתשובה לישראל בר-ניר | |
שדינה כן קבלה חינוך דתי ועדותה חזקה מעדותנו החילוניים (למרות שאישית כן טרחתי ללמוד קצת את הדברים כהלכתם). | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21248 | |
אני מסכימה איתך לחלוטין - לגמרי לא מתקבל על הדעת | |
דינה ביכל-שונרא (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 18:58) בתשובה לישראל בר-ניר | |
ובכל זאת, זו היתה עמדת פוסקי ההלכה. וזה לא הופיע בעלון שהודפס באותו היום אלא בספרים מכובדים, עם ותק... | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21235 | |
אז אני מבין שזו בעייתך הפרטית. אבל כשדנים בדיני | |
אברהמי (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 17:42) בתשובה לדינה ביכל-שונרא | |
יהדות, ראוי שנשמע מפי הבקיאים בפורום. | |
![]() | ![]() |
http://www.faz.co.il/thread?rep=21251 | |
אינני כל-כך בטוח | |
יונתן נבו (יום ראשון, 29/12/2002 שעה 19:31) בתשובה לדינה ביכל-שונרא | |
בעוד כמה ימים אחזור לכאן עם דוגמאות והוכחות אם אמצא, אבל אני חושב שגם במקרה הזה נחלקו הפוסקים בינם לבין עצמם על עניין זה. אותו דבר כמו המקרה של שני האנשים שהולכים במדבר וקיימת רק מימייה אחת שיכולה להציל אחד מהם. חלקם טענו כי ''ההוא שבידו ישתה'' - האחד שהמימייה שייכת לו, וחלקם טענו כי שניהם צריכים לא לשתות כדי לא לחזות בחברם מת. כפי שאמרתי, אחזור עם דוגמאות בעוד מספר ימים | |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |